Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-04-2014, 00:54   #1
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Default Din morsomste flytur?

Hei!

På et flyforum er det naturligvis en del som har mange flyturer bak seg. Så da er mitt spørsmål: hva er din artigste opplevelse/hendelse fra en flyreise?

Er det noen som f.eks. topper han her?

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2014, 05:49   #2
Concorde98
ScanFlyer Silver

Default Re: Din morsomste flytur?

Mine beste opplevelser i fly må være turen med concorde i 98, sitte i cockpit under landing på OSL, sitte på sete 1F i ANAs dreamliner NRT til MUC og naturligvis fjorårets Megado tur! :-)
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2014, 20:34   #3
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Stort sett hver gang vi fraktet tropper hjem fra krigssonene og jeg fikk gleden av å se mottagelsen de fikk av familiene sine. Stort mer rørende enn det blir det ikke.

I den andre enden av skalaen var kistetransportene ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2014, 20:38   #4
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Må si MD80 Nordic mega-do flighten som morsomste
Ett par ganger med hele førsteklasse for meg selv er også noe man husker.
Samt en C-172 tur hvor vi snirkla rundt Queen Mary 2 flere runder og tok bilder mens de på dekk tok bilder av oss tilbake

[IMG][/IMG]
Old 02-04-2014, 20:47   #5
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Da jeg satt i 2.-pilot setet og fikk føre dette flyet over Cuba...

http://www2s.biglobe.ne.jp/~ito-nori/an-2/
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2014, 21:10   #6
ClassOne
Handelsreisende

ClassOne's Avatar

Det var en charterflyvning ( SAS for apollo ) fra LPA til SVG hvor kapteinen først ønsket oss velkommen ombord og informerte om flytid til OSL og snøproblemer der. Etter noen minutter kom han tilbake og informerte om at i SAS så lyttet de til sine kunder, og at derfor denne flyvningen kom til å gå til Stavanger, og ikke til Oslo. Vill aplaus!!! Flyvertinnene fulgte opp med fri bar til oss i Charter comfort, med den unnskyldning at vi ikke kom oss til OSL, men desverre til SVG, ( hvor vi egentlig skulle)
Old 02-04-2014, 21:11   #7
Bergern
ScanFlyer Dusty

Hong Kong - Melbourne med Qantas på økonomi.
Delte treseter med et eldre ektepar og fruen i paret og jeg kom skikkelig på rødvinsfnisern. Hjalp ingenting at gubben hennes ble surere og surere itakt med bestillingene våre
Old 02-04-2014, 22:32   #8
Fbu76
ScanFlyer Blue

En flight med TWA JFK-TUS-LAS. Var trøtt, sliten og brisen da vi tok av etter mellomlanding i TUS. Hadde reist fra Oslo samme dag og sittet 5 timer på JFK og kommet til stadiet da alt var morsomt. Nesten alle passasjerene gikk av i Tucson og jeg tror vi var 4-5 personer igjen. Alle satt bakerst på siste strekket. Flyvertinnene hadde trukket seg tilbake og kun en av dem ofret seg og jobbet.

Hun skulle før avgang forsøke å demonstrere bruk av flytevester, men klarte ikke å holde seg alvorlig. Alle som har reist strekningen vet vel hvor mye åpent vann det er der. Colorado River eller Hoover dam? Hun fortalte at det var samme problemet hver gang de skulle være seriøse på denne strekningen Hun gikk over til å servere øll i stedet. Så vidt jeg vet har de nå sluttet med demonstrasjon av vest på slike strekninger.
Fbu76 is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 08:33   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Stort sett hver gang vi fraktet tropper hjem fra krigssonene og jeg fikk gleden av å se mottagelsen de fikk av familiene sine. Stort mer rørende enn det blir det ikke.
Wow... Stort!

Mine morsomste er:

1: MD80DO var fantastisk

2: En propelltur i Alaska da piloten spurte om noen av passasjerene kunne fly og ville sitte i 0B. Jeg kastet hånda i været og hadde en kongetur.

3: En tur med BA da personalet var i skapet, i jakka mi, og hentet elefanten min mens jeg var på badet. Når jeg kom ut la han i setet mitt. (Ellers lagde jo Learjet til noen drøye arrangementer i sin tid i Menzies)

4: Endelig Fredag flight med Braathens fra Haugesund. Fikk rødvin og burger. 4 pax i flyet og vi tok en lav æresrunde rundt Gaustadtoppen.

5: Min første tur i Business Class for flere år siden. Var de gamle SAS setene og jeg hadde oppgradert hjem fra ORD. Hadde akkurat på poenget nok og det var var ikke bekreftet at jeg hadde nok før ved gate. Dette forandret livet mitt. Bokstavelig talt. Jeg hadde hatet reiser som pesten frem til da. Gruet meg til al! Da jeg kom hjem bablet jeg ustanselig om hvordan dette åpnet for at jeg skulle ut og oppleve verden.

Ellers kunne nok listen blitt lang. Men jeg må desverre løpe til toget.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 08:52   #10
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

EK385(eller var det 384) HKG-BKK. Helflaske DP og 4 drøye Hennessy Paradis+rødvin og øl..... En rimelig brisen LN-FHU slapp heldigvis inn til Thailand og drosje til hotellet.Det første jeg møte var to danske menn som satt ute i hagen og drakk øl, og som jeg joinet..... (N)uff'said
Det ble seint og morsomt og endte opp på en døgnåpen bar borti gata med skrik og skrål(populært kalt karaoke...)

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 11:11   #11
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Det er ingenting som slår første tur alene i et fly. Første solotur er noe jeg alltid vil huske tilbake på med gode minner. 3 greaser landinger og fornøyd elev og instruktør. Sola skinte og alt var bare tilnærmet perfekt. Ingen rus annen enn det adrenalinkicket man får ved å løfte snuten på flyet av bakken og klatre oppover. Helt sykt

Ellers var MD80-chartern i fjor helt kanonkongesuperfantastiskbra.
Norge Rundt-turen i fjor var også superbra.

Vanskelig å velge kun en, altså.
Old 03-04-2014, 13:45   #12
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

MD80DO var jo kongeartig.
Har også ARN-OSL, siste leg etter dimmetur til Sør-Afrika i 2012, hvor flyvertinnen sang over PA fredags ettermiddag. Flink var hun også
Landet på LHR etter EK1 hvor man fikk titte i cockpit, samt titte rundt omkring og prøvesitte F setene.
2. etasje economy på South African
En og annen tur på klapp
Også har man jo en del minne fra man var liten, hvor man støtt og stadig var oppe/framme i cockpit over atlanteren med div selskap

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 14:19   #13
Northrider
FlyKirurg

Northrider's Avatar

DeHavilland Vampire, uten tvil.

Fløy med Per Strømmen en halv time mellom Kjevik og Lindesnes. Så fort vi kom opp i luften, så gav han styringen over til meg, og jeg fikk leke i en gammel jager fra 50-tallet i over 30 minutter.

Største øyeblikket var når jeg fikk fly en lowpass over rwy 04, med en roll over Luftforsvarets Skolesenter. Det øyeblikket hvor du faktisk kikker opp og ser din egen hybel er vanskelig å beskrive med ord.
Old 03-04-2014, 15:50   #14
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Har hatt endel hyggelige flighter, men "morsom" er det litt dårligere med.

1)
Cebu Pacific hadde underholding ombord som fikk hele flyet til å le. Det var konkurranse med hvor de skulle ha folk til å gjøre eller vise noe. For eksempel:
-hvem kan vise "driving licence"......?
*et titalls sertifikater blir viftet med*
-......som har gått ut på dato.
*Mange hender forsvant ned, ett eneste sertifikat var igjen, vist frem av ei flau dame*
*masse latter*
Litt vanskelig å skrive om, men vi hadde det morsomt.

2)
Husker også beskjeden vi fikk da flyet skulle ta av fra Hurghada:
-Vi har fått beskjed om at vi er 4 i køen så vi vil begynne å bevege oss om ikke så altfor lenge
*flere minutter går*
-Vi har fått beskjed om at vi nå er nr 7 i køen så dette kan ta litt tid.
-Dere har jo vært her nede flere dager så dere skjønner hvor problemet ligger.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 03-04-2014 at 15:52.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2014, 21:16   #15
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

hmm et par turer i gamle hercen i cockpit og tomt fly, litt low Level og generelt litt artig flyging. Og hva gjelder PA om bord og feil annonsering, så er det vel i fjor da jeg skulle til tiger meet på Ørlandet og flyvertinnen kunne ønske oss om bord på denne flygningen til bergen, litt latter i kabinen, og litt nøling fra flyvertinnen og fortsatte med å fortelle om flytiden til bergen. Vel fremme på værnes så ønsket hun oss likegodt også velkommen til bergen. Veit ikke om hun hadde en dagen derpå jeg eller om hun bare fortsatte å spøke med sin egen feil de to siste gangene, men det var nå litt artig og spesiellt. Sikkert flere her som var om bord på den flighten som husker dette.
Old 09-04-2014, 21:26   #16
OttoL
ScanFlyer Crusty

SAS til Seattle i 99. Flyet som skulle ta oss fra BGO til CPH kom seg ikke avgårde grunnet tåke, heldigvis var det en stor gruppe som skulle til Seattle med samme fly(Buekorps tror jeg) så SAS tok hele Seattle-maskinen opp til Bergen. Snakk om service

Å ta av med 767 fra BGO var en stor opplevelse for en liten flyinteressert tass
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2014, 18:05   #17
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by petru26 View Post
hmm et par turer i gamle hercen i cockpit og tomt fly, litt low Level og generelt litt artig flyging. Og hva gjelder PA om bord og feil annonsering, så er det vel i fjor da jeg skulle til tiger meet på Ørlandet og flyvertinnen kunne ønske oss om bord på denne flygningen til bergen, litt latter i kabinen, og litt nøling fra flyvertinnen og fortsatte med å fortelle om flytiden til bergen. Vel fremme på værnes så ønsket hun oss likegodt også velkommen til bergen. Veit ikke om hun hadde en dagen derpå jeg eller om hun bare fortsatte å spøke med sin egen feil de to siste gangene, men det var nå litt artig og spesiellt. Sikkert flere her som var om bord på den flighten som husker dette.
He he... knallbra.

Minner meg om en annen fin en fra 10 år siden med tax free salg mlm Oslo og Vigra. Stoppet ved rad 3 når en "kjøpte" whisky.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2014, 18:47   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hmm .. husker BA's første forsøk med automatisk annonsering ombord ... Fløy Fornebu-Heathrow en av de første dagene og de var veldig stolte av disse nymotens greiene. Ved avgang kjørte de igang med svensk bånd til lett humring blant passasjerene. Crewet ble gjort oppmerksom på feilen og påsto at det sto 'norsk' på koden, men lovet bot og bedring. Ved ankomst Heathrow dro de igang det finske lydsporet til almenn jubel. Crewet satt og virret med hodet og skjønte ingenting ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2014, 19:33   #19
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hmm .. husker BA's første forsøk med automatisk annonsering ombord ... Fløy Fornebu-Heathrow en av de første dagene og de var veldig stolte av disse nymotens greiene. Ved avgang kjørte de igang med svensk bånd til lett humring blant passasjerene. Crewet ble gjort oppmerksom på feilen og påsto at det sto 'norsk' på koden, men lovet bot og bedring. Ved ankomst Heathrow dro de igang det finske lydsporet til almenn jubel. Crewet satt og virret med hodet og skjønte ingenting ..

Var på samme selskap de kjørte i gang "Vi vil snart lande"-tapen i det vi takset av banen på OSL.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2014, 20:35   #20
3cseat
ScanFlyer Silver

Som vanlig sovnet jeg på turen fra ARN til OSL med SK885 i dag, men våknet av vakker sang fra en av flyvertinnene. Meget hyggelig for alle. Stor applaus fra et et fullt fly. Sånne turer vil jeg ha flere av.
3cseat is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules