![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Dette begynner å lukte litt Spectre av hele saken...
<MOD NOTE> Etter ønske fra flere har vi splittet spekulasjoner m.v. fra status/fakta som fremkommer fra myndighetene: Status/fakta-tråden: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=124050 </MOD NOTE> Last edited by Discus; 18-03-2014 at 21:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Noen som kan ta en kikk i Pyongyang ?😄
Så et innslag på TV hvor det var noe med noen ex-nord koreaner og MAS370.!
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Ville Nord-Korea være spesielt godt tjent med å tirre på seg kineserne (med å stå bak en kapring på en flygning som vel hadde flest kinesiske passasjerer)? Det måtte vel i så fall være at noen som ønsker å styrte regimet i Nord-Korea kaprer flyet for å la det se ut til at Nord-Korea står bak, for derigjennom å få slutt på den kinesiske støtten til Pyongyang...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]() Quote:
Fosser vestover nord for Banda Aceh med en fart på 14 knop. Last edited by Discus; 18-03-2014 at 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]()
Tilbake til topic, siste rykte er at flyet lurte seg avgårde mot nordvest i halen på et fly fra Singapore Airlines.
http://www.tv2.no/2014/03/17/nyheter...8#.Uycyh8tOXIV |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]() Quote:
Regner med at man må ligge rimelig nær for å få ett radarsignal.... Virker ikke antikollisjonsvarselen bakover ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
Våre egne medlemmer av rad-0-klubben her på forumet vet kansje mer om dette førstehånds, men det var slik jeg tolket det andre skrev. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Det funker med at flyene "snakker" sammen m.h.a. transponderen, ingen transponder = ingen alert
![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Nå synes jeg unektelig det høres rart ut, men viss vi forestiller oss at flyet har landet: Jeg ser ymse kart med flyplasser det kan ha nådd. Dersom det var en nøye planlagt aksjon for å kapre et fly og få det ned på bakken, er det vanskelig å rydde ei stripe til et slikt fly? Jeg mener hva tåler det av landingsforhold, kunne man se for seg ei uoffisiell grusstripe f.eks.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Spørsmålet er hva de vil med det de har kapret, er det enkeltindivider så trenger ikke flyet være helt (selv om det hjelper veldig), men hvis det er noe i cargo de vil ha så er det utrolig mye lettere å få ting ut hvis flyet er helt. Hvis det er noen som kapret flyet for å få attention om saken sin så hadde vi hørt om det for lengst.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Sjøl om enkelte land har svære mer eller mindre ubebodde områder, så er det vel nesten umulig at maskineriet som skal til for å rydde ei stripe ikke blir registrert?
Har noe skjedd, er det jo en del av regimene med frynsete rykte som nok er ganske motvillige til å innrømme at de har latt et tjuvfly suse inn i deres territorium. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
|
![]()
Er det ingen lenger som tenker på muligheten for en elektrisk brann og at pilotene har forsøkt å snu?
En slik brann kan jo utvikle seg ekstremt fort, og starter den på riktig sted kan den vel sette ut radio og annet kommunikasjonsutstyr ganske kjapt. Man kan ikke utelukke at ting har skjedd så fort at man ikke har rukket å gi noen form for beskjed. I en brann begynner man vel i enkelte situasjoner også å dra i sikringer for å redusere skaden... Det som gjør brannteorien svak er jo at flyet har blitt observert av den passerende satellitten over det Indiske hav flere timer etterpå. Da lurer jeg på: er denne satelittobservasjonen veldig sikker? Ikke mht at området er stort og plasseringen er ekstremt usikker, men bare at det med sikkerhet kan sies at maskinen faktisk fortsatt fløy og var der, et eller annet sted?
__________________
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,933
|
![]() Quote:
Men flyet snudde og transpondere ble slått av før de hadde siste komunikasjon med kåkpit, og de sa "alright, good night". Det utelukker sikkert ikke el-brann, men det reduserer vel sannsynligheten.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
http://www.lesechos.fr/entreprises-s...ets-657795.php
Kapteinen - som hadde egen 772-simulator hjemme - ser ut til ä ha brukt denne i den senere tid til trening med ä lande pä korte baner pä typisk ca. 1000 meter ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Trondheim
Posts: 342
|
![]() Quote:
Er det mulig å stoppe en 772 på 1000 meter?
__________________
14.12.22: TRD-OSL-MUC-BKK 18.12.22: BKK-UTH 01.01.23: UTH-BKK-TDX 11.01.23: BKK-MUC-OSL-TRD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,401
|
![]()
Boeing opplyser at det trengs 3750 fot ved minimum vekt på tørr bane ....
Last edited by LN-MOW; 18-03-2014 at 14:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Dessuten er required runway length = actual stopping distance *1,67 Hvis jeg nå husker disse FAA-reglene riktig. Å kunne stoppe på vesentlig mindre enn 3750ft bør gå greit, men det forutsetter at man planter flyet akkurat der man har planlagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spekulasjoner og ønskedrømmer hvor skal EK fly i Skandinavia(splitt fra EK åpner CPH) | A346 | Småprat | 5 | 21-11-2011 14:39 |
I serien teite diskusjoner ..... | LN-MOW | Flyforum | 10 | 07-06-2006 15:34 |