![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
svigermor fyller 60 i oktober og vi har lyst å ta henne med en tur til Spania. Passer best med fly til Malaga eller Barcelona så jeg er på utkikk etter et barnevennlig sted / hotel: - Maks en time å kjøre fra flyplassen - Rett på eller gåavstand til stranda - Barnevennlig for en liten frøken på 2,5 (dvs barnebasseng, lekemuligheter evt. barneklubb. - Gåavstand til restauranter og litt butikker (gjerne på en strandpromenade) Noen gode forslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Bodde på Pullman Skipper Barcelona i fjor og trivdes svært godt. Ligger ved Port Olimpic et lite stykke fra sentrum. Kort vei ned til stranda og 2 bassenger på hotellet. Kanskje ikke allverdens med restauranter i nærheten, men enkelt og rimelig å ta seg inn til sentrum med buss eller taxi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Port Olimpic er vel ikke særlig barnevennlig, spesielt ut på kvelden.
Hadde holdt meg unna Ramblas, prøv å finne et fint hotell i Eixample eller litt lenger nord for Port Olimpic
![]() |
![]() |
#4 |
Homebrewer
|
![]()
Jeg har veldig god erfaring med Malaga-området. Et sted som innfrir alle ønskene du har er Torremolinos. Meget kort avstand fra flyplass, barnevennlig, strand i massevis, masse gode chiringuitos (strand-restauranter) osv. Kanskje ikke så veldig eksotisk, men ser ut til å treffe de ønskene du har meget bra. Tipper svigemor vil storkose seg.
Hotel Sol Principe vil garantert fenge både store og små: http://www.melia.com/en/hotels/spain...ipe/index.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
|
![]()
I oktober vil nok også Malaga by på betydelig bedre tempratur enn Barcelona også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva med Nerja, en 40-minutters kjøretur fra Malaga? En kollega med småbarn skrøt av stedet, men jeg kjenner dessverre ikke til hoteller i området. Vedkommende har hus i nabobyen Torrox, men sier at Nerja er bedre og at utvalget er betraktelig bedre.
Last edited by veos; 17-03-2014 at 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Homebrewer
|
![]()
Nerja er en fin by det, men vil ikke si den er spesielt barnetilpasset. Få steder rett ved stranden, og veldig kupert der.
Den største ulempen er dog at byen mangler renseanlegg, slik at alt avløpsvann (både grått og sort) spys rett ut i sjøen. Ikke sjelden jeg har sett "shit slicks" der for å si det sånn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tja. Vi bodde ved strandpromenaden i Fuengirola ifjor vår. Var veldig kurant det. 20min fra flyplassen i Malaga. Brede gater, sandstrand, butikker og en veldig god atmosfære. Perfekt for dagsturer til Malaga, Gibraltar, Mijas, Benalmadena etc..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian med Dreamliner på Oslo - Nice/Barcelona/Malaga S17 | thedude | Flyforum | 68 | 27-09-2017 13:01 |
Hotell i Malaga og Alicante? | Chriscross | Reiseforum | 2 | 24-03-2013 12:39 |
Malaga-crew får eget hotell på Torp | Discus | Småprat | 17 | 30-03-2012 20:07 |
Ting å gjøre rundt omkring Malaga? | Someone | Reiseforum | 9 | 10-01-2012 01:54 |
Hotell i Barcelona? | grindstein | Reiseforum | 2 | 24-08-2008 00:31 |