![]() |
|
![]() |
#1 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10137620
Quote:
![]()
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by Utflyttet; 04-03-2014 at 14:56. Reason: Kvåting |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Som regel to faktorer som samvirker:
1. Sløve ansatte. 2. Ingen ID-sjekk ved ombordstigning. Enhver fornuftig person bør selvfølgelig sjekke sitt ombordstigningskort så at det stemmer, men hovedansvaret må ligge på den ansatte som er den profesjonelle part. Systemet har dog fanget opp til slutt at noe er feil, og man har funnet ut av det hele før flyet har gått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
For et par år siden reiste jeg SK CPH-SVG-AES, da fikk jeg en ved en feil fikk kopi av boardingkortet av hun som hadde sjekka inn rett før meg. Merka det ikke der og da siden jeg var bra redusert etter helgas strabaser, det blei ikke oppdaga før vi kom om bord og hadde samme sete. Saken blei løst der og da med hyggelig flyvertinne som ordnet opp.
Rart at slik ikke blir fanget opp av innsjekkingssytemet (uten at jeg har kjennskap til hvordan dette er lagt opp) og at jeg plutselig hadde "skiftet kjønn". |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mitt boardingkort på appen(SK) fungerte ikke på fredag ettermiddag, kun lillegutt sitt funket, jeg var vel nr 4 i køen, så han bak disken begynnte å bli stressa, og bare sa jeg skulle gå, om jeg ikke trengte kopi/utskrift. om han husket eller iekk vites ikke, men opptellingen var nok rett, for vi letta hvertfall uten spørsmål. Dog skal vel det sies at flyet var vel knapt halvfullt, men frykta jo at bagasjen ikke kunne være med, om de glemte at jeg hadde gått ombord, og de hadde tatt feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Flysitter
|
![]()
En i kommentarfeltet tar faktisk opp ett godt poeng..
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
EBD
|
![]()
Strengt tatt trenger man vel ikke billett på finn og kun håndbagasje for å reise uten id?
Jeg var i Tyskland sist uke å viste ingenting. Kun et bildeløst eurobonus kort som elektronisk billett ned. Innsjekket bagasje og alt, jeg kunne i prinsippet vært hvem som helst.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bonusjeger
|
![]()
Man må vel uansett ikke vise noe ID ved flyturer innen Schengen? Er jo det samme som om en bestiller med spendon og bruker falskt navn.
![]() |
#8 |
Peter Fox
|
![]()
En skikkelig klassiker, arbeidet noen år hos BA i CPH.
Gjennomgående problem - forskjellig person i innsjekk og på gate, Vi ble helt "hyper" på ID-sjekk på gate.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Flyselskapet kan vel kreve å se ID hvis de vil? Last edited by Mjolnir; 06-03-2014 at 00:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
EBD
|
![]()
Jeg prøvde bagdrop på OSL men den fungerte ikke (som vanlig) for meg. Ingen id. På DUS er det ingen drop, men skrev ut boarding card fra referanse hos LH og droppet bag i manuell skranke ved å vise frem billett
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er strengt tatt ikke et sikkerhetsproblem om man flyr med et annet navn enn sitt eget. Det bør likevel stemme siden flyselskapene utleverer listene til myndighetene ved ulykker, derfor kan man sjekke id om man skulle være i tvil. Det er politiets jobb å stoppe kriminelle, ikke flyselskapene. Derimot så pålegger de fleste land flyselskapene å kun akseptere passasjerer som har gyldige innreise-dokumenter, og vil bøtelegge eller stoppe muligheten til å fly dit ved mangler. Noen land krever nasjonalt id, pass for alle passasjerer for sine flyselskaper, bl.a. Polen. Andre flyselskaper krever id for alle sine passasjerer, men som ikke nødvendigvis bunner i myndighetskrav på alle flyvningene.
Det skjer innimellom at noen dukker opp med en annens ombordstigningskort, uansett hvor vanntett man lager systemene så skjer det feil, det er en stressende bransje og det er fort å gjøre en feil, men som oftest så finner man ut av dette.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange fly skal Norwegian fase ut mange fly i 2016 | Tarzan | Register- og ATC-Forum | 3 | 29-06-2016 16:45 |
Hvor mange mellomlandinger kan man ha | youngflier | Reiseforum | 6 | 26-12-2013 18:35 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Overbooking inom EU - hvor mange kan man fa? | Stoarn | Flyforum | 7 | 26-11-2008 22:57 |
A380.. Hvor skal de fly ?.. Når blir de levert ?.. Hvor mange seter ? | LN-OSS | Flyforum | 8 | 26-01-2005 15:38 |