![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Ser stadig at vinger blir plassert ganske tilfeldig på setekart, men har aldri fulgt opp med å lage statistikk på hvem som oftest har rett.
For eksempel A330-300 for SAS: -Expertflyer: vinge fra rad 14-29 -Seatguru: vinge fra rad 16-28 -SAS: vinge fra rad 28-37 Hvem har (oftest) rett?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
Join Date: Jul 2013
Location: Østre Toten
Posts: 39
|
![]()
Jeg lurer også på det samme men for A340. Så hvis noen har fasiten er det bare å komme med den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
Det var litt mange variabler her. Dette virker litt interessant.
Hvor får de disse forskjellige tallene ifra ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
Har forresten lagt merke til trekanter på veggen over noen av vinduene inne i fly. Har lenge lurt på hva de viste, men det er antagelig begynnelse og slutt på vingene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Regner med at du mener trekantene som viser hvor man skal se ut for å se på markeringene ute ved slats og flaps hvilken posisjon de har om indikasjoner i cockpit ikke er tilgjengelige eller til å stole på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Det er antagelig det de er for, men det markerer jo også omtrent hvor vingene starter og slutter.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Ikke antagelig. Siden Airbus sier det er det de er der for, regner jeg med at de vet hva de snakker om
![]() Men det er klart, det vil jo også være omtrent forkant og bakkant på vingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]() Quote:
Lufthansa: 20-29 Seat Expert: 15-29 Seatplans: 14-27
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,608
|
![]()
Grunninformasjonen kommer fra setekartet som ligger i Amadeus. Der markeres Plus og rad 20-28 som ving. Det matcher ganske godt det du finner på Seatguru og Seatplans.com.
Når det gjelder andre flyselskapers og reisebyråers 'tolkning', mistenker jeg at de ofte bruker en standard nøkkel som ikke alltid stemmer med virkeligheten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Jul 2013
Location: Østre Toten
Posts: 39
|
![]()
Men er det riktig å si at rad 20-28 alltid er over vingen? Varierer ikke det med flytype?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,608
|
![]()
Jo, men her bruker vi SAS A330 som eksempel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Jul 2013
Location: Østre Toten
Posts: 39
|
![]()
Den er grei. Trodde det var en generell bemerkning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
SAS 333 setekart:
vinge strekker seg fra seterad 14->29. Rad 14->18 -- Y klasse Rad 20->29 -- M klasse, over vingen. Setekartet på ckin/web/mob +++ viser kun aktuelle klasse vedkommende reiser i. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alt blokkert i setekartet for QR OSL-DOH 20. februar? | Utflyttet | Reiseforum | 6 | 03-02-2013 21:48 |
KLM plasserer en Fokker 100 på Spotterterrassen på Schiphol | oddi | Småprat | 15 | 20-06-2011 10:31 |
Hvem kommer først på vingene med IC? | ENGM 911 | Flyforum | 10 | 29-10-2010 17:40 |
Hvem er det egentlig som lurer hvem? | EB | Flyforum | 127 | 10-07-2009 00:47 |
Hvem beholder luften under vingene? | LN-TIB | Flyforum | 29 | 09-06-2009 00:40 |