![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,106
|
![]()
Ser ut som SAS øker på CPH-EWR i sommer. Itillegg til den daglige formiddagsavgangen SK909, vil kveldsavgangen SK901 gå fem ganger i uken mandag-fredag. Denne var vel 3 eller 4 ukentlige i fjor sommer? Den vil fortsatt gå med A340-300
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Yes, SAS postet dette på Instagram i går.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Var det ikke meningen at 901 skal gå med den innleide 340 fra LAN Chile. Dvs uten SAS Plus kabin?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() Quote:
Så derfor kommer ALLE SAS A340 til at flyve flere ruter...dagen før kan man sige hvilket fly der flyver en giver rute...ikke før Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2011
Posts: 600
|
![]()
Hvorfor det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,806
|
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
|
![]()
Hvorfor har den det? - og hvorfor er det spesielt IAD som stort sett får besøk av den?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
Det har den, da OY-KBM var en af de 2 A340, som blev sat på jorden i forbindelse med en tidligere spareplan. I den periode den var sat på jorden, blev konfiguration ændret tilbage til den oprindelige konfiguration med 264 pax. Konfigurationen med 245 er blot en ændring, der er foretaget på A340 flåden, da behovet for flere Biz sæder er større på de ruter som er længst. Ruten til Washington er en af de korteste, hvor efterspørgslen efter Biz er mindre mod en større efterspørgsel efter Eco og Eco ekstra.
Last edited by KHANSEN; 05-02-2014 at 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Så hænger det vel også en del sammen med at IAD kan flyves med ét fly og at flyene ikke roterer til OSL/ARN her. Derfor passer IAD godt til "the odd bird"
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
Tror ikke, at det har noget med det at gøre, da det er samme crew, som både flyver a330 og a340. Ved ikke om en mulighed også kunne være, at der er en del goods på CPH-IAD, maybe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
Bortset fra OY-KBM, så er det rart at se, at SAS udvider kapaciteten, da belægget til EWR fra CPH altid er tårnhøjt
![]() Last edited by KHANSEN; 05-02-2014 at 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Tænkte nu heller ikke på crew ift rotationen, men at holde denne specielle config primært på en rute. Flyene til EWR returnerer ofte til andre lufthavne end de kom fra (crew flyver oftest hjem til samme sted de kom fra) pga vedligehold, som primært laves i CPH. Derfor skal flyene fra OSL og ARN indenom CPH. At blande en "odd" config ind i denne rotation gør det svært at planlægge seatmaps på de enkelte afgange langt frem i tid. Det behov for rotation har man ikke på IAD.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]()
Nu bruges A330 med samme config som OY-KBM på ruterne CPH, ARN og OSL til EWR, så et mix mellem OY-KBM og disse A330 vil ikke give nogle problemer med seatmaps..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Posts: 148
|
![]() Quote:
Måske der er brug for flere sæder totalt på IAD ift. de andre ruter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Som der er idag, 05feb, så er det meningen at første tur med LNRKP bliver SK935 til SFO..men lad nu være med at begynde med diverse konspirations teorier...det er kun på planlægnings stadie lige nu....og det KAN ikke betale sig at bruge tid eller andet på at udtænke dette eller hint....når den kommer i drift vil det fremgå herinde...hverken før eller senere...
Som det også ses har jeg ikke nævnt nogen dato.....Der kan jo ske mange ting , men det er tanekn at LNRKP kommer op til CPH omkring månedsskiftet.... Så er det vist på plads Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
New York neste uke (22 januar)? Selger SAS Go - OSL - EWR og EWR - CPH - OSL | lutt | Reiseforum | 1 | 19-01-2016 21:56 |
Lufthansa øker til 3 ukentlige på TRD-FRA (sommerprogramet 2012) | Trdfly | Flyforum | 17 | 14-03-2012 00:03 |
Tripreport: CPH-EWR-CUN-EWR-CPH med CO og SK | FlyHi | TripReports | 19 | 11-12-2010 16:56 |
Lufthansa øker med 14 ukentlige CPH-FRA | MartinL | Flyforum | 18 | 14-10-2009 20:27 |
Norwegian øker til to ukentlige avganger til Marrakech | FlightDeck | Flyforum | 6 | 07-02-2008 13:13 |