![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
Hei forumister!
Jeg ser på tur til USA den kommende sommeren. Siden jeg har fløyet direkte til Dulles tidligere, vurderer jeg nå å fly til Ronald Reagan National som gir langt kortere vei til bostedet i Arlington. I denne forbindelse vurderer jeg å fly BGO - CPH - EWR - DCA, med henholdsvis SK og UA. Hvor lang flytid vil henholdsvis SK 909 ha mot SK 925? Er det noen som har flydd med UA sine Embraer 135 eller 145? Kan det være fornuftig å fly til Ronald Reagan, i stedet for en 40 minutters taxitur fra Dulles? Eller bør jeg satse på å fly direkte med SK til IAD med tanke på immigrasjon? Tar også gjerne imot andre innspill vedrørende transport fra IAD og inn til Arlington. Håper på gode innspill ![]()
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2009
Location: TOS
Posts: 881
|
![]()
Immigrasjonen på IAD kan være forferdelig, med mine tre turer de siste tre årene med SK 925 har det tatt minimum 2t før jeg har vært ute i taxien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Peter Fox
Join Date: Dec 2012
Location: Fighter town - Gardermoen
Posts: 409
|
![]()
Du nevner Sommer, da har jeg ventet opptil 90 minutter på Immigration på EWR, og ikke rukket videre connection. Men TOS_EBG nevner at IAD også kan være seig..
Jeg ville nok foretrukket SK925 direkte til IAD
__________________
Peter Fox EBG & EBD since 1993 - Club Carlson Gold - HH Gold - Qatar Airways Privilege Club - Platinum. https://frequentflyer.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Hva med gå via EWR ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,729
|
![]()
Var i D.C. for noen år siden (bodde også i Arlington), fløy til EWR og tok toget til Washington - tok litt lenger tid enn å fly direkte, men var på ferie. Å fly inn til DCA hadde vært kjekt i og med at det var t-banestasjon omtrent i kjelleren på hotellet.
Vedr. UAs småfly, så er de...ja små, men de funker jo de også på korte turer.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Har bedre erfaring med immigrasjon på EWR enn IAD, tipper jeg har et snitt på 40min på EWR og 1:20 på IAD.
E-135/145 er helt greie, og de har 1+2 seating som er fint hvis man drar alene. Flyturen er uansett så kort at det spiller liten rolle hva man flyr. Skulle jeg valgt så hadde jeg gått for å fly til IAD, siden du flyr fra Bergen (fra OSL hadde jeg flydd OSL-EWR-DCA) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Modell prosjekter av EC-135, EC-145, MBB BO-105 | Brannmann sam | Småprat | 9 | 20-11-2017 22:42 |
Färgglad Embraer 145 modell. | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 27-01-2015 15:40 |
BGO Embraer 135 | Gandalf | Spotteralerts | 0 | 17-08-2011 12:40 |
Embraer ERJ-135 i Alta i dag | SK384 | Flyforum | 9 | 04-07-2006 21:16 |