Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-01-2014, 20:19   #1
HS-TGA
ScanFlyer Blue

HS-TGA's Avatar

Default Kamala, Phuket. Julen 2014.

Hei

Ser ut til at jeg skal i et bryllup på Kamala beach, Phuket i romjulen.
Sjekket flypriser for oss, 2 voksne og 3 barn. Finner til ca 7800,- pr pers 26/12 - 9/1. Noen tanker om dette er en jengs pris, eller man kan få det rimeligere? Snakk om SVG-HKT.
Har ikke vært i Thailand i julen før.

Noen som har erfaring med hotell på Kamala for barnefamiler som jeg kan sende forespørsel til?
HS-TGA is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2014, 20:40   #2
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Kamala, Phuket. Julen 2014.

Tatt i betraktning at det er høysesong, høres ikke det så gæærtnt ut ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2014, 21:13   #3
peterfox
Peter Fox

peterfox's Avatar

OBB 19 Re: Kamala, Phuket. Julen 2014.

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
Hei

Noen som har erfaring med hotell på Kamala for barnefamiler som jeg kan sende forespørsel til?
hei,

Ta kontakt med orkideexpressen.no på Tynset. De er rå på billettpriser til Thailand og hoteller i område.
God tur,
Old 31-01-2014, 21:21   #4
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by peterfox View Post
hei,

Ta kontakt med orkideexpressen.no på Tynset. De er rå på billettpriser til Thailand og hoteller i område.
God tur,
Prøv orkideekspressen.no evt orkide.no så kommer du frem.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2014, 21:25   #5
peterfox
Peter Fox

peterfox's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Prøv orkideekspressen.no evt orkide.no så kommer du frem.
Takker
Litt rodvin i denne kroppen 21.25
Old 31-01-2014, 21:32   #6
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

OBB 5 Re: Kamala, Phuket. Julen 2014.

Jeg har vert 3 ganger på Kamala Beach, 2005, 2007, 2009, hadde med våre 3 håpefulle og det var helt topp. Vi bodde på Kamala Beach hotell alle gangene, dette ligger direkte på stranden. Hotellet er siden den gang bygget kraftig ut og det er nå er Sunwing resort. Bildene derfra ser fantastisk ut. Sentrum, slik det var, var litt laid back men det passet oss utmerket.
Jeg vil jo tro at det er mye mer folksomt nå, men fortsatt er det nok et fint sted.

Har du tid, liker litt øde opplevelse, stillhet og trives i eget selskap anbefaler jeg 3-4 dager på Corall Island like sør for Phuket, her finner du kun ett hotell, men dersom du synes det er greit med litt kjip standard, lettsaltet vann i dusjen mm. Burde du forsøkt.
Vi hadde der Beach front dobbel bungalow helt mot øst på stranden, dør mellom rommene, kanon bra når en har barn med. På Flo sjø var det 2 steg så sto du i vannet, koraller, snorkling mm. Mye dagsturister på dagtid borte mot vest, men de forduftet i 3 tiden.
Old 31-01-2014, 21:43   #7
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Flyprisene er helt kurant, jeg reiste også fra SVG.
Jeg hadde lagt i litt ekstra og reist med Singapore airlines om jeg var deg. Eneste du må passe på er om det er lang venting i CPH på vei hjem. Der har det tidvis vert litt dårlig timing mellom SQ og videre med SAS, og lang ventetid med smårollinger blir liksom litt unødvendig.
PS: husk fargebøker og tegnestifter
TG via Oslo er også greit, men TG er heller ikke spesielt billig når du kjøper ren billett.

Da er nok Orkide eller ordinære reisebyrå verdt å spør.
Kan nevne ER Tours i Egersund samt Via i Egersund, dersom Sigrun fortsatt arbeider hos Via så er hun meget pliktoppfyllende. Sist jeg var i kontakt med via der, var jeg ikke fornøyd...
Old 31-01-2014, 21:56   #8
Fry
ScanFlyer Silver

Fry's Avatar

Flere gode hoteller der, åpnet et nytt Novotel der i fjor sommer, de har fortsatt gode priser, og er sikkert et ok alternativ. 4 stjerners og på stranden.

Familievennlig hotell på stranden er Sunwing Resort Kamala Beach
Fry is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2014, 22:03   #9
HS-TGA
ScanFlyer Blue

HS-TGA's Avatar

Takker for flotte tilbakemeldinger.

Har vært i Phuket før. 2006 og 2008. Begge gangene på Kata beach. De 2 siste gangene vi har vært i Thailand har vi vært i Aonang, Krabi.

Men siden det gifteklare paret skal reise med Ving og bo på sunving resort kamala, så tenkte vi også å bo i nærheten slik vi kan treffes.

Vi er mest sannsynlig 2 familier, 10 personer totalt som reiser. Så det ideelt sett hadde vært å finne en leilighet sammen, da vi har reist til thailand sammen 3 ganger før og er vant med å bo sammen.

Tidligere har vi reist 2 ganger med TG via CPH,1 gang med TG via OSL og 1 gang med SK via CPH.
Prisene vi finner nå er med SQ. SVG-CPH-SIN-HKT bort, og HKT-SIN-LHR-SVG hjem. Lang ventetid i London på hjemveien.

Last edited by HS-TGA; 31-01-2014 at 23:00.
Old 01-02-2014, 09:48   #10
Fred
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by HS-TGA View Post
Hei

Ser ut til at jeg skal i et bryllup på Kamala beach, Phuket i romjulen.
Sjekket flypriser for oss, 2 voksne og 3 barn. Finner til ca 7800,- pr pers 26/12 - 9/1. Noen tanker om dette er en jengs pris, eller man kan få det rimeligere? Snakk om SVG-HKT.
Har ikke vært i Thailand i julen før.

Om du har litt is i magen og venter litt tror jeg du kan få billetter ned til 5000 kr pr pers. Vi hadde med min søster og svigerinne i november 2013 og da betalte de 5k for billetten. Du kan også gjøre som flere andre sier her og spørre på OrkidéEkspressen, da bruker jeg ei som heter Kari, veldig hyggelig og dyktig dame. Når det gjelder hotell så hadde jeg spurt Tom på VIP reiser om de eventuelt har leilighet/hus dere kan leie under oppholdet Lykke til.

Last edited by Fred; 01-02-2014 at 09:51.
Fred is offline   Reply With Quote
Old 01-02-2014, 15:03   #11
Splite
Newcomer

Tror julenissen dukker opp før tilbud til Phuket i jula. 7,700-7,800 med Singapore og du slipper BKK/OSL.
Splite is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2014, 12:37   #12
HS-TGA
ScanFlyer Blue

HS-TGA's Avatar

Takker for tips. Da har jeg fått sendt noen forespørsler.
Old 04-02-2014, 12:09   #13
HS-TGA
ScanFlyer Blue

HS-TGA's Avatar

Nærmer meg bestillig av flybilletter, men ser at det er kun Tripmonster.no som er tilbyder av de rimeligste billettene med SK/SQ. Noen som forstår hvorfor?
Ikke så mye positivt å lese om Tripmonster.

Burde ikke Orkide ol. også finne disse prisene i amadeus for noe tilsvarende pris?

Edit: Hvorfor dukker det ikke opp noen billetter hos sas.no? Trodde SK hadde ett nært sammarbeid med SQ og at de solgte disse billettene? Eller er bare ikke desember lagt ut ennå?

Last edited by HS-TGA; 04-02-2014 at 12:24.
Old 04-02-2014, 18:57   #14
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Det er vel stort sett 300 dager frem i tid som er det tidligste man kan booke billetter? Så da er det nok litt tidlig med desember.
TriStar is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules