![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Ser ut til at jeg skal i et bryllup på Kamala beach, Phuket i romjulen. Sjekket flypriser for oss, 2 voksne og 3 barn. Finner til ca 7800,- pr pers 26/12 - 9/1. Noen tanker om dette er en jengs pris, eller man kan få det rimeligere? Snakk om SVG-HKT. Har ikke vært i Thailand i julen før. Noen som har erfaring med hotell på Kamala for barnefamiler som jeg kan sende forespørsel til? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tatt i betraktning at det er høysesong, høres ikke det så gæærtnt ut ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Peter Fox
|
![]() Quote:
Ta kontakt med orkideexpressen.no på Tynset. De er rå på billettpriser til Thailand og hoteller i område. God tur,
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Peter Fox
|
![]()
Takker
Litt rodvin i denne kroppen 21.25
![]() |
#6 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Jeg har vert 3 ganger på Kamala Beach, 2005, 2007, 2009, hadde med våre 3 håpefulle og det var helt topp. Vi bodde på Kamala Beach hotell alle gangene, dette ligger direkte på stranden. Hotellet er siden den gang bygget kraftig ut og det er nå er Sunwing resort. Bildene derfra ser fantastisk ut. Sentrum, slik det var, var litt laid back men det passet oss utmerket.
Jeg vil jo tro at det er mye mer folksomt nå, men fortsatt er det nok et fint sted. Har du tid, liker litt øde opplevelse, stillhet og trives i eget selskap anbefaler jeg 3-4 dager på Corall Island like sør for Phuket, her finner du kun ett hotell, men dersom du synes det er greit med litt kjip standard, lettsaltet vann i dusjen mm. Burde du forsøkt. Vi hadde der Beach front dobbel bungalow helt mot øst på stranden, dør mellom rommene, kanon bra når en har barn med. På Flo sjø var det 2 steg så sto du i vannet, koraller, snorkling mm. Mye dagsturister på dagtid borte mot vest, men de forduftet i 3 tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Flyprisene er helt kurant, jeg reiste også fra SVG.
Jeg hadde lagt i litt ekstra og reist med Singapore airlines om jeg var deg. Eneste du må passe på er om det er lang venting i CPH på vei hjem. Der har det tidvis vert litt dårlig timing mellom SQ og videre med SAS, og lang ventetid med smårollinger blir liksom litt unødvendig. PS: husk fargebøker og tegnestifter ![]() TG via Oslo er også greit, men TG er heller ikke spesielt billig når du kjøper ren billett. Da er nok Orkide eller ordinære reisebyrå verdt å spør. Kan nevne ER Tours i Egersund samt Via i Egersund, dersom Sigrun fortsatt arbeider hos Via så er hun meget pliktoppfyllende. Sist jeg var i kontakt med via der, var jeg ikke fornøyd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flere gode hoteller der, åpnet et nytt Novotel der i fjor sommer, de har fortsatt gode priser, og er sikkert et ok alternativ. 4 stjerners og på stranden.
Familievennlig hotell på stranden er Sunwing Resort Kamala Beach |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for flotte tilbakemeldinger.
Har vært i Phuket før. 2006 og 2008. Begge gangene på Kata beach. De 2 siste gangene vi har vært i Thailand har vi vært i Aonang, Krabi. Men siden det gifteklare paret skal reise med Ving og bo på sunving resort kamala, så tenkte vi også å bo i nærheten slik vi kan treffes. Vi er mest sannsynlig 2 familier, 10 personer totalt som reiser. Så det ideelt sett hadde vært å finne en leilighet sammen, da vi har reist til thailand sammen 3 ganger før og er vant med å bo sammen. Tidligere har vi reist 2 ganger med TG via CPH,1 gang med TG via OSL og 1 gang med SK via CPH. Prisene vi finner nå er med SQ. SVG-CPH-SIN-HKT bort, og HKT-SIN-LHR-SVG hjem. Lang ventetid i London på hjemveien. Last edited by HS-TGA; 31-01-2014 at 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Last edited by Fred; 01-02-2014 at 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Tror julenissen dukker opp før tilbud til Phuket i jula. 7,700-7,800 med Singapore og du slipper BKK/OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for tips. Da har jeg fått sendt noen forespørsler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nærmer meg bestillig av flybilletter, men ser at det er kun Tripmonster.no som er tilbyder av de rimeligste billettene med SK/SQ. Noen som forstår hvorfor?
Ikke så mye positivt å lese om Tripmonster. Burde ikke Orkide ol. også finne disse prisene i amadeus for noe tilsvarende pris? Edit: Hvorfor dukker det ikke opp noen billetter hos sas.no? Trodde SK hadde ett nært sammarbeid med SQ og at de solgte disse billettene? Eller er bare ikke desember lagt ut ennå? Last edited by HS-TGA; 04-02-2014 at 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Det er vel stort sett 300 dager frem i tid som er det tidligste man kan booke billetter? Så da er det nok litt tidlig med desember.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mexico julen | TGjr | Reiseforum | 3 | 30-03-2014 19:57 |
Julen er reddet! | sirpjalle | Småprat | 6 | 24-12-2013 12:39 |
Tips til leie av hus Kamala-/Karon-/karabeach | svetho | Reiseforum | 3 | 10-08-2011 12:24 |
Houston i julen? | Chriscross | Reiseforum | 0 | 08-12-2009 21:55 |
Sett hjul på julen... | EB | Flyforum | 9 | 17-12-2004 17:40 |