![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Trenger litt rask hjelp til litt info og muligheter her. Vi har forsøkt å kontakte SAS men får svært ulike svar.
Her er casen Ei venninne har kjøpt 2 billetter fra Bergen til Paris på SAS.no. De er betalt og oppført med Hennes og en annen person sitt navn. Dette er en flight som går 10 juli via Osl for flybytte til avgang 11.00 til Paris. Den andre personen skal ikke lenger være med på turen og men venninne lurte på om jeg ville være med isteden. Problemet er bare det at jeg bor i Oslo, og ikke i Bergen og vil jo da helst gå på i Oslo siden det nå allikevel er flybytte der. Svarene på SAS telefonen er både at det lar seg ordne og at jeg faktisk må kjøpe meg billett fra Oslo til Bergen først. Får å gjøre dette enda litt mer vanskelig så er jeg i Finland, Helsinki til og med sent kveld 9 juni og planlegger flight til Oslo mandag morgen den 10 juli og lander en time før flyet går videre til Paris. Jeg ser at jeg heller burde kjøpe meg direkte billett fra Helsinki til Paris, men fordi min venninne ser hun helst at jeg møter henne i Oslo å blir med flighten derfra. Så hva gjør jeg? Må jeg faktisk kjøpe billett fra Oslo til Bergen? Kan hun sjekke først bare inn til Oslo uten meg for så å sjekke inn på nytt sammen med meg til Paris på Osl? Flyet som kommer fra Helsinki er Finnair. Om deres flight er forsinket, vil de hjelpe meg med billett til Paris videre da selv om jeg skulle videre med SAS? Navnendring hvordan fungerer det om billetten deles opp slik? Hjemreisen er den samme ruten og jeg vil da også gjærne slippe å reise tur retur Oslo – Bergen bare for å komme meg av reisen….. Jeg er nødt til å booke flybilletter fra Helsinki i kveld, så jeg ville være evig takknemlig om at de svarene og den hjelpen som eventuelt vil komme er seriøse og presise!
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Merkelig. Skulle da tro at det ikke var vansker med å skippe turen Bergen-Oslo, og gå på samme fly som venninnen din. Hørtes da tungvint ut å måtte fly til Bergen først. Men hadde forsikret meg om å få alle endringer skriftlig...så slipper du kanskje store vansker på Gardermoen.
Jeg har ikke hatt vansker med å snakke med SAS for å kansellere en utreise, men beholde kun hjemreisen....om det tilfellet kan være sammenliknbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takk Hurum, har sendt de mail også, men fordi jeg har fått så sprikene svar på telefon vil jeg høre om andre har gjort noe lignende.
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Billetten som er kjøpt Bergen-Oslo-Paris gjelder KUN Bergen-Oslo-Paris. Den kan ikke brukes fra Oslo til Paris - det er et annet produkt. Billetter skal brukes i den rekkefølgen de er solgt, og SAS kan (og er i sin fulle rett til) å nekte å godta en passasjer som kommer med kupong 2 og skal sjekke inn i Oslo som ikke først har reist fra Bergen. That's that!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg fikk også sprikende svar før jeg møtte opp personlig i billettskranken. Da var det ingen vansker. Dama i skranken sa det var bra jeg hadde sagt fra, for hvis ikke hadde hele bestillingen (inkl returen) blitt avbestilt. Forklarte at jeg hadde fått ulikt svar når jeghadde ringt, noe hun ikke forstod hvorfor. Hun fiksa det på ca 30 sek for meg.
Om du ikke går på flyet i Bergen, så har dem jo et ekstra sete dem kan selge Bergen-Oslo....og dermed få betalt 2 ganger for det. ![]() Men hadde som sagt tatt vare på alt skriftlig og ttat det med meg på hele turen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
ser den og fått det svaret også, men har også fått to svar på telefon at det ikke skulle være noe problem....
Får håpe mailen til SAS løser litt floker....
![]() |
#7 |
at your service!
|
![]()
Men her må namnet på biletten forandrast, og då må det skrivast ut ein papirbilett. Denne vert då liggande på Flesland, og du må dit for å hente den...
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men den kan vel venninnen ta med seg fra Bergen når hun kommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
ser vel egentlig ingen grunn til at de skal være så pirkete å kjiipe selv om de nok har sin fulle rett. Om de er opplyst om casen på forhånd og jeg har gjort det rette for å få dette til i sammarbeid med SAS kan jeg egentlig ikke se hvorfor det ikke skulle gå.....
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
drit i han a Savipix.... fått ordenet det slik at jeg kan booke billetten fra Finland innen Onsdag. Får håpe at jeg har fått svar fra SAS innen da!
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg synes SAS høres fryktelig byråkratisk ut her. "Her må navnet skrives ut på nytt og det må skrives ut en ny papirbillett og den må hentes i Bergen, hvis ikke blir setet kansellert", for dette "er et helt annet produkt" - og "that's that"?
Som Savipix skriver: Martin har lansert flere alternativer. Det burde jo være mulig å finne en løsning. Eller kan noen i bransjen opplyse meg og andre som stusser om hvorfor det er totalt forkastelig å forsøke å gjøre slike endringer som Martin er interessert i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ikke noe problem å hente billettene i Bergen, det ordner min venninne.
Slik jeg hadde trodd og tror er beste løsningen er å få fode gamle printede billetter. Sjekke først inn til Oslo fra bergen, hvor mitt sete blir kansellert. Min venninne henter bagasjen nede på Osl og møter meg i avganshallen hvor vi sammen sjekker inn til Paris.
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Virker ikke som du har skjønt spørsmålet i denne tråden. Det er jo nettopp denne problemstilling vi forsøker å løse jo.... Les første innlegget på nytt.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det må jeg si! Raskt svar fra SASBraathens!
Hei, og velkommen til SAS Braathens! > >Det er mulig å gjøre navneendring på din venninnes billett og også endre denne slik at den gjelder for Oslo - Paris tur og retur. Det vil ikke bli noen refusjon på strekningen Bergen - Oslo tur og retur. Din venninne må kontakte oss med informasjon om hvilken referanse dette gjelder og navneendringen må gjøres av henne. Navneendring koster kr 300,-. > >Din venninne bør sjekke inn hele veien slik at bagasjen går hele veien til Paris. Du kan da sjekk inn fra Oslo. > >Hvis du kjøper reise med Blue 1, så vil din billett bli tatt ut på samme SAS dokumentnummer som reisen til Paris. Du vil da mest sannsynlig få sjekket inn hele veien fra Helsinki, selv om du har to separate reiser. Da skal minimums forbindelse holde med en time. > >Håper dette ga deg litt hjelp til å løse dette! > >Med vennlig hilsen >NN >SAS Braathens Reisesenter >Support Services EDIT: navn på SK-ansatt fjernet
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så bra! Dette var jo et både raskt, vennlig og fruktbart svar. Mon tro hvorfor svarene spriker? Uansett; det ordnet seg!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hjelp | Concorde | Flyforum | 6 | 11-02-2008 12:44 |
Hjelp Hjelp!! | Roxman | Flyforum | 10 | 23-04-2007 02:50 |
Hjelp..... | MountainDew | Flyforum | 5 | 07-06-2005 00:32 |