Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-01-2014, 21:06   #1
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default CT, Eurobonus & "regulære billetter"

Jeg er nok bare ikke spesielt godt orientert, men fant nettopp ut at man har en mulighet til å bestille "regulære" billetter med bonuspoeng (et alternativ for en reise jeg vurderer). Er det noen som vet om dette kan kombineres med en CT (dvs. kjøpe en regulær reise for poeng og få en på kjøpet med en CT)?
TOS is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2014, 21:29   #2
peterfox
Peter Fox

peterfox's Avatar

Default Re: CT, Eurobonus & "regulære billetter"

Det gjelder kun ordinære Bonus-billetter, her må begge reise sammen, samme routing ++ og avgiftene betales med AMEX..
Old 21-01-2014, 21:55   #3
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Jeg er nok bare ikke spesielt godt orientert, men fant nettopp ut at man har en mulighet til å bestille "regulære" billetter med bonuspoeng (et alternativ for en reise jeg vurderer). Er det noen som vet om dette kan kombineres med en CT (dvs. kjøpe en regulær reise for poeng og få en på kjøpet med en CT)?
Det går ikke, da det er helt kul umulig å booke regulære billetter for poeng over telefon. Eneste måte å booke disse billettene på er på nett og i appen. Og dermed ikke compatible med CT...
Dash is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2014, 00:10   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Takk for svar. Jeg vet ikke hva som skjedde i dag når jeg skulle booke - billetter fikk jeg nå... På sas.no så viste de ingen ledige bonusbilletter de dagene jeg ville reise på, men når jeg ringte først SAS og deretter linjen til AmexCT-bookingen så fikk jeg booket to billetter (+ en ekstra, også den på bonus).

Om jeg husker rett så er det samme avgangene som kom opp når jeg trykket på "regulære billetter" når sas.no fortalte at det ikke var noe ledig (og antall bonuspoeng de skulle ha var det samme antallet som det som kom opp ved trykking på "regulære billetter"). Kanskje tilfeldigheter, men jeg er nå uansett happy (og fikk svidd av en CT og 100k poeng for 3 billetter som ville kostet meg drøyt 14000,-); spesielt siden nesten 40k av poengene løper ut før sommeren og jeg har ingen planer der jeg ville involvert disse uansett.
Old 23-01-2014, 10:33   #5
Eriksan
ScanFlyer Gold

Eriksan's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Takk for svar. Jeg vet ikke hva som skjedde i dag når jeg skulle booke - billetter fikk jeg nå... På sas.no så viste de ingen ledige bonusbilletter de dagene jeg ville reise på, men når jeg ringte først SAS og deretter linjen til AmexCT-bookingen så fikk jeg booket to billetter (+ en ekstra, også den på bonus).

Om jeg husker rett så er det samme avgangene som kom opp når jeg trykket på "regulære billetter" når sas.no fortalte at det ikke var noe ledig (og antall bonuspoeng de skulle ha var det samme antallet som det som kom opp ved trykking på "regulære billetter"). Kanskje tilfeldigheter, men jeg er nå uansett happy (og fikk svidd av en CT og 100k poeng for 3 billetter som ville kostet meg drøyt 14000,-); spesielt siden nesten 40k av poengene løper ut før sommeren og jeg har ingen planer der jeg ville involvert disse uansett.
Til hvilken destinasjon booket du? Det skal stå bookingklasse på etkt/itinerary du har fått som vedlegg av SAS. Award-klassene er I-cl (Plus short/Business long) og X-cl (Go). Regulære billetter for poeng bookes i de vanlige poenggivende klassene (men selvsagt ingen opptjening ved hel/delbetaling med poeng).
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2014, 10:55   #6
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Til hvilken destinasjon booket du? Det skal stå bookingklasse på etkt/itinerary du har fått som vedlegg av SAS. Award-klassene er I-cl (Plus short/Business long) og X-cl (Go). Regulære billetter for poeng bookes i de vanlige poenggivende klassene (men selvsagt ingen opptjening ved hel/delbetaling med poeng).
De er booket i I-klasse (TOS-MAN), så da er det nok standard bonusbilletter. Jeg ble kanskje bare litt forvirret over at sas.no viste ingen ledige billetter, men fikk booket via telefon likevel (men nå er vel ikke alltid sas.no en kilde til korrekt informasjon).

Takk for info!
Reply

Posting Rules