![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
|
![]()
Egentlig hadde jeg ikke tenkt meg til USA flere ganger, men så begynte jeg å lese Flyprat. Det endte med at jeg meldte meg inn på forumet, og det neste blir vel at jeg går for EBG til neste år. Takket være UA-salget i november så blir det i alle fall EBS i år.
Hater å fly, men elsker alt omkring. Flyselskaper, flytyper, flyplasser, reiseplanlegging, logistikk, lounger, flymat og det som hører med. Er ikke redd og liker både start og landing. Flere timer i førti tusen fot i et trangt sete med utsikt til et skydekke kan jeg imidlertid styre meg for. Trives best på turer under tre timer i Europa. Nå har det seg slik at jeg lå på magen på sofaen en sen fredagskveld i november med Ipaden foran meg. Plutselig så jeg en booking på skjermen og etter nesten to minutters vurdering med krampe i bookingfingeren satt jeg med denne: ![]() 17.1. OSL-EWR UA 39 B757-200 18.1. EWR-SFO UA 394 A319 18.1. SFO-LAS UA 394 A320 21.1. LAS-EWR UA 1153 B738 21.1. EWR-OSL UA 38 B757-200 I følge sidene til UA er flyene innlands allerede helt fulle. Har i alle fall med brukbart kamera, så jeg skal prøve å få tatt en del bilder. Planlegger en natt på Manhattan på Courtyard New York Manhattan/ Midttown East og 3 etter på MGM Grand Las Vegas Hva vil dere ha dokumentasjon og bilder av? Regner med at beinplassen og maten i Y på UA39 er godt dokumentert fra før. Tar gjerne mot tips, men vi kommer ikke til å bevege oss ut av Las Vegas eller Manhattan. Mulig jeg poster live, men bildene kommer nok etter turen.
__________________
EBG Upcoming: Sept 17-27 OSL-NCE-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Hei!
Jeg digger turrapporter. Det jeg savner i endel av dem er de reisendes vurderinger av det de har opplevd og anbefalinger om alternativer til evt negative erfaringer. Odde må se/oppleve/gjøre er alltid velkommen. Ser fram til rapport. What happens in Vegas, stays in Vegas og i Flyprat. God tur ![]()
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid Last edited by Bergern; 13-01-2014 at 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 211
|
![]()
Dette hørtest digg ut. Støtter overnemte. Skriv litt om hva som var bra, og det som ikke var så bra. Tenker da på reisemålet. God tur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
|
![]()
Jeg har vært en ivrig leser av Tripreports her på Flyprat.no. De fleste har handlet om spennende reisemål, gjerne First eller Business. I tillegg er mange flinke til å skrive og bruker mange fine bilder. Allikevel tror jeg de fleste reiser foregår bak i flyet. Synes det er flott med sjargonger som «de uvaskede» osv, men det er i alle fall der jeg foretar de fleste av mine reiser, også denne. Selv om jeg klart jeg har fått det jeg har betalt for, kommer jeg allikevel til å gi pluss og minus for opplevelsene underveis. Denne reisen er et resultat av en spontanbooking ifb men «Førjulssalget til UA på www.wideroe.no. Noen vil sikkert si at jeg skal være glad jeg fikk reise, men jeg skriver allikevel som om jeg hadde betalt full pris.
Jeg kommer ikke til å bruke så mye tid på en del ting, da jeg mener at de er godt dokumentert fra før her på forumet. Dersom noen er uenig, svarer jeg gjerne på kommentarer. Det jeg kommer til å ta lettest på er: OSL: Har ingen status, så her er det ingen gullstuer. UA38 (mat, benplass, service ol er som den er). EWR og New York City. (Dette er en trip til Las Vegas. New York kan jeg ta en annen gang). OK. Det var forutsetningene. Her kommer historien: Da var dagen kommet. Fredag morgen var det bil til OSL og parkering på P4. Buss til terminal. Manuell innsjekk og bagasjedrop hos UA. Ingen kø i security og rett på frokost på «Upper Crust» eller «DY-loungen» som jeg så noen kalte den. Deretter gjennom passkontrollen og der var boarding allerede i gang. 18. januar 2014 Oslo Gardermoen (OSL) – Newark (EWR) Uited Airlines UA39 B 757 224 N17139 Ex Continental ny i 2000. Sete 31F Economy Class Var I lufta ca 45 minutter etter rutetid. Litt sen fra gate og deretter skulle de spyle av litt is. Vestre rullebane nordover og vi var på vei. Det er vel 01L det? Etter en stund kom trillevogna med cola. De tok 4 runder med drikke før og under matservering. Det var bra. Snart begynte lukten av brun saus å spre seg i cabinen. Jeg valgte beef. Alternativet var kylling eller vegetar, Sikkert like greit. Så i en tidligere rapport at noen sa det så ut som grevling og smakte grevling. (Fnate: Jeg låner denne fra deg). Den lille biten med eplekake var i alle fall god. Deretter slokket de lyset og trakk seg tilbake. En av dem gikk rundt og tilbød glass med vann et par ganger underveis. En time før landing ble det servert en enkel rett. Husker ikke hva det var, men det har ikke satt et uforglemmelig inntrykk. Landet 20 minutter etter rute. Imigration var kurrant. Liten kø og ingen vanskelige spørsmål. Airtrain var ute av drift fra Terminal C. Ble derfor buss til P4. Så Airtrain til togstasjonen. Deretter NJTransit til Manhattan Penn Station. Derfra tok vi T-banen linje E til Lexington Avenue. Innsjekk på «Courtyard by Marriot Manhattan/ Midtown East». Flott hotell på 3 rd. Ave som ligger sentralt til. Ingen status så vi fikk et helt ordinært rom i 16 etg. Anbefales! Takk for tips fra Forumet!!! (Eriksan). Tilbragte kvelden med spasertur i området. Spiste noen sterke buffalowings, drakk litt godt øll og rusla rundt. Stakk innom www.motherburger.com. Der var det en times kø for å få bestilt. Det får bli en annen gang. Kombinasjonen av fredagskveld og omtale på Flyprat skaper kø!!!! (Martin: Takk for tipset. Bedre om sommeren?). Endte opp på Fridays for en temmelig ordinær burger. Avsluttet kvelden på toppen av«The Rock». Fantastisk utsikt. Synd kameraene ikke var med. Neste tur? Tok imidlertid noen med I-Phone. Avsluttet kvelden tidlig. ![]() ![]() Dette var et av de få gløttene i skydekket på turen. Noen som kjenner dem igjen? Ligger ca 200 km fra EWR med et par mils mellomrom? ![]() Ett fra Times Square og tre fra The Rock. Beklager kvaliteten. Det kommer mer.............
__________________
EBG Upcoming: Sept 17-27 OSL-NCE-OSL Last edited by Fbu76; 23-01-2014 at 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
|
![]()
Våknet tidlig lørdag morgen. Frokost i hotellets restaurant. Ettrpå en liten spasertur ned til East River og rundt i området. Det begynte å regne, så da fant vi ut at vi like godt kunne ha god tid og spise lunch på EWR før den nesten ni timer lange flyreisen. Vi dro slik vi kom. Metro E til Penn Station. Derfra NJTransit til EWR jernbanestasjon. Airtrain derfra til Terminal C.
Sjekket inn på automat og fikk bagasjetags. Leverte koffertene til en fyr i bagdrop, men han forlangte at vi tok av taggene som vi akkurat hadde satt på. Vi nektet og forklarte at de var de som gjaldt. Han ble sur. Tok imot koffertene og la dem på gulvet ved siden av båndet og gikk. Vi turte ikke annet enn å vente til han kom tilbake. Vi spurte om det var noe problem. Han sa nei og la koffertene på båndet. Merkelig fyr….. Security med scanner og henda over hue. Etter hvert fikk vi oss en herlig burger og beveget oss mot gate C75. 19. januar 2014 Newark (EWR)- San Fransisco (SFO) Uited Airlines UA394 A319 N855UA ny i 2002.Sete 24A Economy Class Flyet var helt fullt. Det var skyer hele veien til vi var over Utah. Flyet hadde internett og jeg betalte 14 dollar. Fikk logget inn, men kom aldri bort fra siden www.unitedwifi.com. Uansett hva jeg skrev i adressefeltet, kom jeg til denne siden. Bortkastede penger. ¨ Landet på SFO 45 minutter før rute. Kom inn fra sørøst, så vi fikk ikke sett så mye by. Landingen var den beste jeg har opplevd noen gang. Merket ikke at hjulene tok bakken. Ventet på dumpet fra nesehjulet som aldri kom. Flyvertinnen ønsket velkommen til SFO over høytaleren og gratulerte samtidig de på rad 0 med landingen!!! Uvanlig……..A319 er et fantastisk behagelig fly. Ellers føler jeg meg litt lurt når det gjelder EB-poeng. EWR-SFO-LAS er 2979 miles =3000 poeng. UA394 er en merkelig rute. Den går daglig fra SFO til LAS, men på lørdager er den satt opp EWR-SFO-LAS. I og med at det er samme flightnr, får jeg kun poeng for direkterute EWR-LAS som er 2227 miles = 2300 poeng. Juks og fanteri. Det var to forskjellige fly. Gikk fra en annen gate og hadde nytt crew. Hadde ikke noe med hverandre å gjøre!!!!! Jeg "tapte" 700 poeng. Etter en drøy time med litt mat og øll, var det klart for den sist etappen ned til LAS. Gate 75 lå rett ved der vi kom, så veien var kort. 19. januar 2014 San Fransisco (SFO) - Las Vegas McCarran (LAS) Uited Airlines UA394 A320 N431UA ny hos UA I 1995.Sete 24A Economy Class Vi tok av mot nordvest, og svingte 180 grader mot venstre. De som satt på høyre side fikk vel en nydelig kveldsutsikt mot byen og Golden Gate. Vi andre fikk nøye oss med Daly City. Etter en time med BoB og gratis alkoholfri, dukket den sagnomsuste byen opp der framme på venstre side. Vi gikk rundt og landa fra øst. Landinga var like fin som den forrige, men her ble den ikke kommentert. Vi tok det førerløse toget bort fra D-Gates (som er Unitedterminalen) og over til Terminal 3. Derfra ble det taxi til MGM Grand på The Strip. ![]() Mer vil komme og da blir det mange bilder!!!
__________________
EBG Upcoming: Sept 17-27 OSL-NCE-OSL Last edited by Fbu76; 25-01-2014 at 00:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
|
![]()
Etter å ha ankommet LAS lørdag kveld ble det en enkel middag og en spasertur opp «The Strip» til vi var å høyde med «Wynn» og tilbake. Prøvde å drøye så lenge som mulig med noen øll, men tidsforskjellen gjorde sitt og det ble forholdsvis tidlig kveld.
Dagen etter startet tidlig med frokost i «Buffeten» på «MGMGrand». Stort utvalg til en rimelig penge. Dagen ble brukt til å spasere rundt. For å unngå for mye gåing brukte vi også «Monorailen» som går fra hotellet og nordover langs «The Strip». Kvelden ble tilbragt ved pokerbordet på «MGMGrand».Klokka 4 om natta kunne jeg stolt konstatere et overskudd på ca 25 dollar. Gratis drinker hele kvelden og masse tips til hun som serverte. ![]() MGM Grand ![]() Lobby og fellesområder MGMGrand ![]() Standard rom med to Queen beds GMGrand ![]() The Venetian. Et italiensk mesterverk. ![]() Dette er faktisk 2. etg i en høyblokk. "Himmelen" er et tak og lys og temperatur reguleres til skumringstid en sommerkveld i Italia ![]() Gondoler frakter turister og det synges o sole milo (eller er det it's now or never?) ![]() New York New York ![]() Casino New York New York ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vi rusla mye rundt. Vi konsentrerte opperksomheten mest om tre hoteller. Alle med 4 stjerner. Det finnes mange andre som er både billigere og dyrere. Dette var bare de vi så på. MGMGrand hvor vi bodde. Supert hotell med enormt casinoområde. Meget bra, men det er jo så mye annet bra også. Vi likte det begge, men tror vi tar noe annet neste gang. The Venetian. Suitehotell. Det mest imponerende som jeg (senior) så. Dette må være det optimale å ta med dama på. New York New York. I følge junior det perfekte sted for en skikkelig guttetur. Han likte konseptet. Ellers er det vel 100 hoteller til som er bra i Las Vegas. Våre tre netter er over. I morgen går flyet kl. 08.00 til EWR. Trodde vi..........
__________________
EBG Upcoming: Sept 17-27 OSL-NCE-OSL Last edited by Fbu76; 25-01-2014 at 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,134
|
![]() Quote:
Var en lang tur dere valgte fra EWR til LAS forøvrig. Takk for bra rapport hittil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
|
![]()
Da var det blitt tirsdag morgen og på tide å vende nesa hjemover. UA 1153 skulle gå fra LAS kl. 08.00 til EWR der vi skulle ha 4 timer connectoin før vi satte oss på UA38 hjem til Oslo.
Vi sto opp tidlig og sjekka appen til UA. Der sto det at UA1153 innstilt. Det var derfor på tide å komme seg til LAS. Der ble alle de som ble rammet av canselleringen plukket ut til en egen skranke. Damen forklarte at problemene skyldtes dårlig vær på østkysten. (Senere skulle også UA38 bli cansellert). Hun booket oss derfor LAS-IAH-AMS-OSL. Vi fikk tom bookingklasse Y i stedet for K. Dette gir 200% EB-opptjening, samt lounge og Sas+ med SAS fra AMS til OSL. Det betyr at jeg fikk over 20.000 poeng for denne turen. Det betyr vel EBG på meg i år!! Kjempeservice fra UA!! Vi startet me UA112 LAS-IAH. En B739 N53442 ex Continental fra 2009. Knyttnevetesten på sete 15A ble bstått med glans. Brukte fotobagen i stedt for knyttneven. ![]() Flyplassen LAS Terminal C p vei til UA-området som kalles D. ![]() Tyder dette på at Norwegian har planer om å etablere seg på IAH? Loungen er i alle fall på plass. ![]() Denne, N78002, skulle fly UA58 IAH-AMS i dag. En B777-200 ex Continental fra 1998. Sete 24a i bakre cabin. 3+3+3 config. i bakre cabin. 31 av 108 seter besatt. Folk trakk bakover fra plusscabinen for å få egen 3-seter hos oss. Snakk om bortkasta oppgradering!! ![]() "Knyttnevetest" og UPS-fly mens vi taxet ut på IAH. ![]() Landet Polderbaan 30 min før rute. Det tok deretter hele 15 minutter å taxe til gaten på T9. Gikk til T2 og fikk boardingkort hos SAS i SAS+. Ble henvist til lounge 26. Lounge 26 som SAS bruker for sine C-passasjerer i AMS. Deretter var det hjem til OSL med LN-RRD, Embla Viking. En 736 som er fra sent 90-tall og er tidligere dansk statsborger.
__________________
EBG Upcoming: Sept 17-27 OSL-NCE-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
|
![]() Quote:
Reiseruta ble valgt i hui og hast. To minutter fra ide til booking. Var opptatt av å få en natt stopover i New York, Det gikk i grunnen greit.
__________________
EBG Upcoming: Sept 17-27 OSL-NCE-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,134
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]()
Takk for flott rapport! Bra service av UA da været "smalt" i NYC
![]() Forresten den derre Lounge 26 i AMS er triste greier. Sprit og corn flakes på dispenser. Najs. Fine baderomsfasiliteter da!
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,917
|
![]()
Takk for knallbra rapport. Lengtet nesten tilbake til Vegas nå.
btw: grevling beskrivelsen er nokså presis, så den er det bare å låne.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2013
Location: Nittedal
Posts: 259
|
![]()
Det skal vi prøve. Frokosten på hotellet var nok outsourcet til Starbucks. Hadde gledet meg til "Hash brown potatoes" slik det ble servert fra frokostrestauranter i gamle dager. Her fikk vi det som så ut som "røstipoteter" som kom rett fra microen.
__________________
EBG Upcoming: Sept 17-27 OSL-NCE-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM med ny rute til Las Vegas | Someone | Flyforum | 0 | 21-09-2018 11:51 |
Med Norwegian til Las Vegas og Los Angeles | WF-380 | TripReports | 19 | 07-07-2018 10:01 |
Årets guttetur Los Angeles, Las Vegas, Flyshow sånt | TigerBlack | TripReports | 9 | 16-11-2016 04:40 |
OSL-FRA-SFO-LAS-JFK-FRA-OSL – Guttetur til Vegas og New York. | Utpaatur | TripReports | 22 | 26-05-2011 23:23 |
Oslo til Las Vegas med BA for 3950 kr | jcnorway | Reiseforum | 2 | 02-10-2009 20:37 |