![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal til Nice en tur i januar. Noen som vet om det er mulig å ta med et trelitersspann med maling på flyet? Kan sikkert spørre om det ikke er maling å få kjøpt i Nice, men da er svaret nei. (I alle fall ikke slik maling).
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvis det går som 'farlig gods' så er svaret definitivt nei. Ellers så er svaret nei, og har du det likevel med, og fly, utstyr ellers andres bagasje blir skadet så får du regningen... (ikke unormalt med et 5-6 sifret beløp)...
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Ville tatt kontakt med flyselskap + security på OSL, om du flyr derfra. Er det no go, hvilket jeg sterkt tror det er, sjekk om det er mulig å sende som cargo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Maling kan du nok bare glemme i innsjekket bagasje ja.
![]()
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det finnes malingtyper (vannbasert) som ikke klassifiseres som Dangerous Goods, men pga faren for lekkasjer vil du få problemer med å få det med som bagasje uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for gode råd. Er nok omtrent som jeg trodde. Malingen er vannbasert, så brannfaren er ikke der. Tror nok det ville gått hardt ut over mine medpasasjerers Rimowa-kofferter dersom det hadde oppstått lekasjer. Tenkte vel mest på håndbagasje, men dette måtte vel blitt klarert og forseglet før security. Tror det blir plan B jeg. Se etter TR med "maling" eller "årets dummeste tur" i headingen om en måneds tid. Malingen skal nedover!!!!
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Maling er flytende og aksepteres ikke under noen omstendighet i håndbagasjen, 'forseglet' eller ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg venta i grunnen på det spørsmålet. Er ikke malingsekspert. Det har kommet så mye nytt. I gamle dager hadde vi maling med blankhetsgrad 03, 07, 10, 20 og 40. 03 var takmaling og 10/20 var til dører/skapdører og kjøkken.
Vi kjøpte en utleieleilighet i Cannes for et par år siden. Den var nyoppusset med grov matt maling i alle rom. Alle fingermerker blir synlige og når du prøver å vaske av, flasser malinga av. Prøver å kjøpe blank maling der nede, men får bare tak i den matte. Hjemme har jeg nydelig maling fra Flugger. Sorry. Ikke meningen å vri dette fra Flyprat til Malingsprat.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er nok bare å glemme. Skulle du finne på å sjekke den inn, så får du nok en samtale med to vektere som ber deg åpne kofferten og fjerne det. Dette får du kjøpe lokalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
De digger jo glossy maling i Sør-Europa så det burde være mulig å få tak i.
Over til Flyprat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette var kveldens morsomste tråd. Lo godt over et par Singha. Fortsatt lykke til med malingen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Erfarenhet av tre års boende på Côte d'Azur säger att det finns blank målning att få tag på som är nästan lika bra som hemma
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Takk for det. Akkurat ferdig med øll og aquavitt. Håper moderator ikke bryter inn her på Malingsprat.no
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Så man kan ha solkrem, vin og sprit i innsjekket baggasje, men ikke vannbasert maling?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Solkrem kan man ha, vin og sprit er egentlig nei - men siden vin og sprit er "hellig" så aksepteres det, men det er restriksjoner.
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Står ingenting om maling i, IATA Dangerous Goods Regulations 55th Edition, som jeg fant på Norwegian sine sider. Ei heller hos Ryanair
Ang. alkolol så må jeg siter hva som er lov for håndbaggasje og innsjekket baggasje, "Alcoholic beverages, when in retail packagings, containing more than 24% but not more than 70% alcohol by volume, in receptacles not exceeding 5 L, with a total net quantity per person of 5 L." Så jeg må vel få si at mye av dette i denne tråden er basert på egne meninger??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Både Norwegian og Ryanair, (som er de flyselskaper jeg frekventerer mest) henviser til disse EU-rettningslinjene for gods, utover sine egne som står på nettsidene.
Utifra disse, og det jeg leser på de respektives nettsider om regler for baggasje, både hånd og insjekket. Finner jeg ingenting om maling I mitt eget tilfelle ønsker jeg å ta med et spann vannbasert smøremembran. Og uavhengig om hvilken informasjon jeg tilegner meg i denne tråden, vil jeg ikke kunne forstå det som annet enn at dette er mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian Premium eller SAS plus på IC? | youngflier | Reiseforum | 30 | 10-02-2018 11:27 |
Rocketmiles og Norwegian 50 cashpoints/natt eller 1000 miles hos andre | Discus | Reiseforum | 12 | 27-05-2017 10:32 |
SAS Business Saver - Eco eller First hos United? | 737-405 | Reiseforum | 20 | 27-01-2015 19:58 |
First hos Thai eller Business hos Swiss/Lufthansa? | Insomnia4u | Reiseforum | 35 | 05-01-2013 10:19 |
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. | atck | Flyforum | 5 | 05-11-2009 15:47 |