![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det innføres nytt salg ombord konsept 16 mai.
SasBraathens byr på kaffe og te, og det skal selges godt bakerverk til. Kundene har gitt tilbakemelding om at de "savner" kaffekoppen ![]() Det nye konseptet vil gjelde på innenriksflyvninger. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Et smart trekk av SAS Braathens. Bra!!
Dette tror jeg SAS Bratahens vil tjene på. Legg merke til at alle konseptendringer alltid skjer pga at passasjerene ønsker det....dette gjelder i de fleste flyselskapene. Mon tro om ikke passasjerene også ønsker avis og en litenmatbit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gratis kaffe som plaster på såret for forsinkelsene i vinter?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fine greier, det konseptet Braathens hadde på 90-tallet med gratis kaffe/te/jus og "kaffebrød" fungerte veldig bra. Skulle bare ønske de kunne servere kaffe fra de litt dyre kaffemaskinene til Braathens. Den kaffen jeg fikk av SAS forrige gang de hadde gratis kaffe var directe vemmelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Vannkvaliteten varierer fra maskin til maskin, kommer helt ann på hvor flyet fikk vannpåfylling. Traktekaffe eller Gold... et skritt i riktig retning vil jeg nå påstå ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Helt enig, som jeg skrev i mitt innlegg under "Nye" Eurobonus bør dette innføres på Europarutene også. Det skal ikke mye til å skille seg ut fra LCC, gratis kaffe er et skritt i riktig retning.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Et viktig skritt i riktig retning. Hurra!
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gratis kaffe/te = Økt salg
Har lagt merke til at salget øker når folk får gratis drikke, for då passer det fint med en sandwitch, sjokolade eller lignende. På tordsdag fløy eg Ålesund-Oslo-Bergen og fikk gratis te, men kjøpte matpakke. ( karbonade og en med ost) Norwegian bør også innføre gratis drikke (økt salg - tjener mer) og servering innen sør-norge. SASBraathens har bra salg på 35-45 min rutene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Dette stemmer meget bra. WF har alltid hatt gratis kaffe/te samt frokost på intrascand rutene og dette gir mye mersalg. I tillegg har WF byttet ut trekantsandwichene med delikate baguetter med godt pålegg. Disse selger vi mye av og folk kjøper gjerne også rødvin, cognac, baileys osv. når vi serverer kaffe/te.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er veldig bra, synes også de skal servere de varme gode rundstykkene til frokost!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Det var jo passasjerne som i utgangspunktet ønsket å fjerne kaffekoppen også...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Høh, pax'en ville fjerne kaffekoppen ?? Den var ny, hvilken pax ??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Jeg tror snart vi er ved et veiskille. Pax vil gjerne ha litt mer kvalitet over inflightservicen og gjerne betale litt ekstra for det. Det er inntrykket jeg sitter igjen med etter noen år med enkel service ombord!
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er ganske sikker på at de 10 kr som kaffekoppen koster hadde vært OK å inkludere i billettprisene.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
HURUM, du traff spikern på hodet.
Noen ganger lurer jeg på hvor mye SK tjener på salget. Hvis man tar hensyn til de brødblingsene de må kaste fordi folk ikke kjøper dem etc. Glem ikke adm. kostnader på de pengene som kommer inn etc. Hurra for KL, AF, BA og LH som har forstått dette. Har vært trofast mot EuroBonus i 13 år pluss, nå er et slutt. Men flyr selvfølgelig SK på fine direktefligter fra OSL til NCE, MPX, FCO, BCN, LIS siden det er greiest. De knøttsmå poengene betyr ingenting, men der er SK er den beste no-frills/ LCC til disse stedene. Bare dumt i dette tilfellet å fly via AMS og FRA for free brødblings og vin. London er jo BA det beste valget nå. Vær utro og du får det beste til enhver tid. Så vidt heter det konkurranse, ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Her på forumet var det vel stort sett undertegnede som savnet kaffekoppen til å begynne med... Fikk nok meldinger om at det var bare å stikke innom Narvesen før avgang... Hyggelig å lese at meninger endrer seg... Når kommer DY med kaffe? Nå starter de jo med gjennomgående innsjekk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
For ordens skyld......jeg vil ha matbiten tilbake også......og sjokoladebiten til kaffen....og gjerne en avis.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Enig med P.A. Viking...det var ikke mange som trengte kaffe på flyet... Godt at det er en endring blant "mannen i gata"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flying V - nytt konsept for flydesign | Someone | Flyforum | 4 | 27-06-2019 20:36 |
SAS legger ned Scanorama - Scandinavian Traveler er nytt konsept | FlightDeck | Småprat | 6 | 04-11-2014 07:13 |
THY med nytt inflight konsept? | krølle | Flyforum | 4 | 15-01-2008 13:10 |
Nytt konsept på Brussel Airlines | litt-amatør | Flyforum | 3 | 19-01-2007 15:54 |
Salg av flymodeller ombord | LN-REF | Flyforum | 17 | 19-01-2006 19:49 |