![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Del 1: Innledning
Med ca. 1 mnd. Igjen til avreise til LA og Las Vegas velger jeg å legge ut en liten preview til min første TR her på forumet. Vær snill, jeg er ny i TR sammenheng!! Etter å ha vært utallige ganger på reise i den østlige delen av verden (for det meste i jobbsammenheng), er det vel på tide for meg å se meg litt rundt i USA. På nyåret klarte jeg å fikse meg noen fridager, og LA og Vegas falt naturlig for meg. SF var oppe til vurdering, med det virket litt for kjedelig! Turen ble bestilt med British Airways, i Club World. Vestover med BA0269 i den nye A380’ en til BA, og hjemover på loftet i 747’ en (BA0282). Turen blir som følger:
Hoteller som er valgt på turen er:
Hvordan turen mellom LA og Vegas blir, er enda ikke bestemt. Leiebil frister mer en fly, siden jeg får sett litt mer da. Og jeg ser for meg å ha bil under hele oppholdet. Kom gjerne med innspill til opplevelser jeg bør få med meg, siden dette er min første tur til USA. Alt blir mottatt med stor takk ![]() På slutten av denne innledende posten vil jeg bare si at denne TR'en kommer til å bli helt rå! Jeg kan garantere mye bilder, beskrivelser, opplevelser og alt annet en kan forvente av en nykommer som kun er ute etter å imponere! Last edited by Espirit; 10-12-2013 at 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Wow, krydret med herlig bergensk ydmykhet også, skjønner jeg :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vil absolutt anbefale deg å leie bil for hele oppholdet. Å være i USA uten bil er egentlig helt håpløst (med mindre du befinner deg sentralt i en storby uten noe som helst planer om å gå utenfor "kjernen").
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Du legger lista høyt nå
![]() Quote:
Verdens beste hamburger får du f.eks i Harrison, Nebraska (heeelt objektivt, altså ![]() Prøv å forklare en vest-nebraskianer hva kollektivtransport er ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Blir spennende aa foelge med. Ikke for aa vaere kjip, men det er en liten feil i reiseruten. Det skal nok staa Los Angeles-London istedenfor Bergen-London paa foerste flight paa returen. God tur og retur.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Støtter opp om leiebil, og tror du kan slippe unna med et lavt one-way fee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Holder 100% med deg i valget at Aria i Las Vegas. Bodde der i sommer og det var helt fantastisk!
Når det gjelder W Hollywood Hotel foretrekker jeg selv å bo mer vest på Hollywood Boulevard/Santa Monica Boulevard. Har da følelsen av å bo mer sentralt.. Bodde på Beverly Hilton i sommer, noe som var veldig bra.. Pleier å ligge brukbare priser på dette hotellet hvis man sjekker på hotels.com Dessuten er leiebil et MUST i LA..
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Dag 1 - Søndag 12.1.14: Clarion Hotel Bergen Airport
Da var jeg endelig klar for å forlate det forblåste vestland for litt sommer og sol på USA's vestkyst. Jeg bestemte meg for å ta en natt på Clarion Hotel Bergen Airport for å slippe å stresse for mye dagen etter. Sjekket inn på hotellet i 6 tiden, og fikk oppgradert til Deluxe rom med rullebane utsikt. Rommet var meget bra, og med utsikten var det også litt å ta seg til. Det som ikke var så bra, var at det var kaldt på rommet. Rommet mitt var i enden på gangen, med nødutgang som nærmeste nabo, og jeg regner med at det var dette som gjorde det. Dette var helt sikkert ett normalt problem på dette rommet, siden det allerede var en vifteovn der. Fikk fyrt denne i gang så da kom temperaturen seg noe. Senere på kvelden fikk jeg besøk av kjente fra Bergen, og vi tok oss en bedre middag i restauranten på hotellet... Jeg gikk for en blodig biff (trodde jeg). Bestilte den medium/rare. Da biffen kom var den vell heller Well done. Men, den var overraskende bra til å vær overstekt noe jævlig. Tilbehøret reddet dagen her! Frokost buffeten var fantastisk bra. Fersk frukt, egg, bacon, pølser, smoothieer osv. Her var alt jeg trenger for en topp start på en lang dag! Oppsumering *Fint rom *God utsikt *God seng *God mat (frokosten trekker opp) *Kaldt rom *Dyrt Siden jeg har litt reisevei til BGO så var det veldig greit å bo her, og jeg gjør det gjerne igjen om jeg har en tidlig avgang. Fortsettelse følger ila. dagen |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Mandag 13 Januar 2014:
Bergen (BGO) – London Heatrow (LHR) Flight: BA0757 Maskin: Airbus A319 Klasse: Club Europe Sete: 01A Jeg kom ned til BGO i 10-tiden mandag. Det var lang kø ved innsjekkskranken til BA, og jeg så frem til å sjekke inn på Club Europe å slippe køen. Det var ingen i Club Europe køen, så jeg stilte meg fremst og ventet på at de som allerede var med skranken skulle bli ferdig. Mens jeg sto der og ventet kom det litt kvalmt fra en eldre kverulerende idiot i køen: - Han: Du vet at køen starter der bak? - Meg: Du vet at det er Club Europe/Business innsjekk ved denne skranken? - Han: Ja - Meg: Jeg flyr på Club Europe …. - Han: Hvordan vet du at ikke alle de andre i køen også gjør det?? Siden alle i køen var på lag med denne idioten, så valgte jeg å se stygt på han, riste på hodet, kaller han for idiot, for så å stille meg fint bak i køen. Når alt kom til alt så var han den eneste utenom meg som i dag skulle sitte på riktig side av gardinene. Tviler sterkt på at han er den flittigste når det kommer til reising … Etter innsjekk gikk jeg rett gjennom tax-free’en på BGO og inn i puben for en øl. Øl er obligatorisk på flyplasser! Fant meg godt til rette, og ble sittende helt til boarding. Ved boarding ble Club Europe og elite members innvitert til å komme først, så her gikk jeg og han pikken fra tidligere om bord først. Vi kom oss avgårde på oppsatt tid, og satte kursen mot LHR. Tilbud om Champagne kom fort, og jeg takk fint ja. Maten i dag var kyllingpupp med potetmos eller salat med stekte reker. Heldige meg fikk prøvd begge! Mer champagne kom fortløpende. På grunn av mye trafikk ved LHR måtte vi ta noen runder rundt London, og vi landet ca. 20 min etter oppsatt tid. Jeg begynte å få litt dårlig tid, siden jeg hadde lyst å besøke loungen og oppsatt tid på BA0269 var ca. 1 time og 20min etter vi var på bakken. Det viste seg i midlertidig at jeg skulle ha veldig god tid på LHR i dag, mer om dette litt senere. Dagens første flight gikk veldig fint, og servicen ombord var enestående. Eneste jeg har å utsette på dette er at køen ved Club Europe innsjekk ved BGO bør gjøres noe med. Det at vi var litt forsinket inn til LHR, er lite å gjør med, men fortsatt noe irriterende. fortsettelse følger |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
flott start, gleder meg til fortsettelsen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superflyer
|
![]()
Bra start. Du er frisk i personbeskrivelsene dine..... ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Du kunne jo spandert en Golden Cock på fyren på innsida?
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Kjempebra start. Helt utrolig døvt med sånne skrotinger i køen. Er det ikke egen Club Europe kø eller?
I Malaga var det slik at EBG i teorien kunne passere køen og gå inn foran de som hadde stått der i en time. Det "gjorde man bare ikke", med mindre man ville på "kakefest ved giljotinen". Men med en separat kø kan det da ikke bli sånn bråk?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Morsom start, gleder meg til fortsettelsen!
Jo, egen kø med skilt og skranke med riktig info på skjermen de gangene jeg har vært der rundt BA-avganger. Jeg hadde blitt stående der, er da ikke min feil at andre stiller seg feil sted.
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Egen skranke, men køen var bare ett rot der alle stod der de ville...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Newcomer
|
![]()
Mandag 13 Januar 2014:
London Heatrow (LHR) – Los Angeles (LAX) Flight: BA269 Maskin: Airbus A380 Klasse: Club World Sete: 53A Heatrow ble neste stopp på turen... Jeg kom meg kjapt av flighten fra BGO, og gikk raskt mot security for å få noen minutter i loungen. Fast track fungerte veldig bra, og det tok meg ca. 5-10 min fra jeg gikk av flyet til jeg var i Galleries North. Det første jeg sjekket her var gate for nest flight... Det viste seg at flyet var utsatt fra 15:00 til 16:00. Jaja, tenkte jeg... Da har jeg vertfall litt tid til å slappe av å nyte litt god champagne ![]() Forsinkelsen ble senere skiftet til 16:30, og 17:00. Når klokken ble 16:20 kom viste skjermen "Go to gate", og jeg gjorde som jeg fikk beskjed om! Jeg skulle bort til Satellite C, og kom meg kjapt avgårde mot gaten. Når jeg (og alle andre) var komt bort, kom det ny beskjed om at det var nye 45min forsinket før boarding kunne starte. Jeg kjøpte meg ei cola og satte meg for å vente. Forbannet at jeg måtte over på colaen nå som champagne rusen var begynt å bli så fint ![]() Etter 45 min venting kom det ny beskjed IGJEN, og det var også denne gangen 45 nye min. å vente. Vi fikk beskjed om at 4 av hulene på A380'en måtte skiftes, og at de hadde store problemer med å få av det ene av de. Så, ENDELIG kom beskjeden om at bording kunne starte. Jeg kom meg ombord som en av de første, og fant kjapt frem til 53A. Det tok vell ca. nye 30 min før de var klar for avgang, og vi var i luften ca 19:00, ca. 4timer etter oppsatt rutetid. Fikk heldigvis gitt beskjed til reisefølget mitt (som skulle plukke meg opp på LAX) om flightnummer og forsinkelse. Når vi endelig kom oss i luften, var crewet kjappe med å starte servering. Jeg fikk meg noen nye glass med champagne, før middagen ble bestilt og servert. Jeg gikk for røket laks med hvitløksbrød og salat, Biff med fløtepoteter, og fersk frukt. Til maten fikk jeg meg hvitvin til laksen, rødvin og øl til biffen. Til desserten ble det en cola. Etter maten gikk jeg på den store fine toaletten for å slenge på meg joggebokse, og gjer meg klar for noen timer vannrett! Fikk med meg 1 glass champagne og en vodka cranberry på veien tilbake til setet. Etter at de var slengt nedpå, sovnet jeg ganske så fint. Våknet ca. 1 time før landing, og fikk meg en god frokost. Etter denne bar det tilbake til badet for å slenge på seg litt finere klær, litt tannpuss og andre nødvendigheter. Jeg kom meg kjapt av flyet, og sette kursen mot imigrasjonen. Etter å ha lest litt om LAX så var ikke dette noe jeg så frem til. Men her gikk det ca. 5min så var jeg gjennom. Baggasjen var allerede komt på båndet, så her var det bare å komme seg avgårde mot West Hollywood ![]() Turen over var veldig bra, og servicen var topp. Jeg er meget fornøyd med det som BA leverte på turen til USA. Setet, mat, drikke og underholdning var alt av topp kvalitet! Hjem igjen der i mot... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Veldig kjekt å lese! Gleder meg til fortsettelsen.
Hvordan lager du de fine bildesammensetningene? Kan du lage dem i Photobucket? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]()
Jeg bruker bare http://www.fotor.com/ ... Veldig lett å lage de der! Resten av rapporten kommer litt etter litt (så snart jeg har tid innimellom jobbing)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God morgen fra Vegas | dc-8-63 | Flyforum | 19 | 27-09-2016 20:46 |
God morgen fra Vegas | SQ 777 | Flyforum | 23 | 09-03-2012 22:26 |
Hvor blir bildene av fra OSL? HALLO!! | ENGM 911 | Bilder & foto | 2 | 07-06-2010 09:34 |
KLM med Embraer 190 fra BLL fra vinter | Bll spotter | Flyforum | 0 | 22-04-2009 18:19 |
Hallo fra Gatwick | LN-KGL | Flyforum | 6 | 27-03-2006 10:33 |