![]() |
|
![]() |
#1 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Hei.
Anbefalte nylig SAS på langdistanse for reise til New York. Snakket med dem, og de var skuffet - spesielt av maten. Elendig middag, og en liten sandwich før landing. De beskrev at de var sultne under hele flyvningen. Er det dette man kan forvente av SK på langdistanse? Tidligere (ved flyvning til BKK blant annet) har det vært gratis snacks og drikke. Men nå måtte de kjøpe. Dette er elendig til SAS å være, i forhold til konkurrentene KLM, Airfrance, Lufthansa, British ++. Er dette vanlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Hjemreisen med AF i samme klasse natterstid på A380 og full-flat var dog mer på moderat nivå. Min erfaring er at reiseopplevelsen oftest er mer crewavhengig enn av selskap. Mattilbudet er dog ikke opp til den enkelte ansatt.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,158
|
![]()
Heisann!
Fløy selv med SAS i Plus til ORD forrige uke, og fikk da servert en biff a`la Lindstrøm ombord. Smakte helt greit, men heller ikke noe mer... SAS har vel aldri vært en ener på mat ombord, i hvertfall ikke siden glansdagene på 80-tallet. ![]() En ting jeg reagerte på ombord, var da jeg ba om å få en cola og noe potetchips (jeg fløy i Plus), og fikk beskjed om at jeg måtte betale for potetchipsen. Trodde da unektelig dette var gratis i Plus, og ba også purseren ombord å vise meg hvor det sto at vi i Plus måtte betale for det. Andre reagerte også, og purseren kom tilbake med en utskrift av velkomst-talen hun leste opp før avgang, og der det sto at de i Economy måtte betale for snacks. Og Plus var Economy og derfor skulle alle betale! Stemmer virkelig det???? I så fall en svært kjiip ting, og som jeg påpekte, at om jeg hadde bedt om 20 GT så hadde jeg fått det gratis, men potetgull det kan man ikke gi bort.. De nektet å gi seg, og siden vi var over atlanterhavet fant jeg heller ingen annen kiosk, og av prinsipp kjøpte jeg IKKE noe potetgull gitt.. Håpløst av SAS det! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]() Quote:
Iflg. http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Ombo...Economy-Extra/ Quote:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]() Quote:
Men helt seriøst: Det er håpløst - virkelig håpløst å drive med slike ting ombord på langdistanse. Hvis de skal sammenligne seg selv med "nettverksselskaper" som de så pent gjør i alle reklamer, får de hvertfall leve opp til det - også i SAS Go. De må jammen også prioritere de bak gardinen. Hvis dette er SAS, kommer jeg til å putte SAS og Norwegian i bås på langdistanse. Lei av at SAS skryter av hvor bra de er, når det er det dårligste av de fleste nettverksselskaper. Her trengs det oppgraderinger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,813
|
![]()
Nå har ikke jeg flydd SAS IC siden GO/PLUS ble lansert, men jeg trodde ikke det var en total revolusjon når det gjaldt inflight catering i disse klassene? Dette ble jo tatt hånd om i fjor sommer.
Synes faktisk ikke maten har vært så ille siden de oppdaterte, særlig måltid nr to har blitt forbedret. Eks 1: CPH-IAD mai 2012, måltid 2: en kald, dvask calzone Eks 2: OSL-EWR nov 2012, måltid 2: hot wrap (jeg skulle sett varsellampene lyse allerede da, for hva som ventet oss foran gardina på forsommern 2013..)
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Newcomer
Join Date: Dec 2012
Posts: 5
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
På vores langruteflyvninger vil der på SAS Plus på dagsflyvninger tilbydes snacks eller frugt eller is imellem serveringerne. Denne servering sker fra Business. Under hele rejsen er der gratis drikke. Til gengæld er chokolade og chips en del af Our Café og kan købes, når man lyster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,682
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 09-11-2013 at 09:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,724
|
![]()
Så i Europa er sjokoladen i Plus gratis men på longhaul må man betale i Plus? Smått forvirrende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2009
Location: OSL
Posts: 69
|
![]()
Jeg reiste i SAS Plus ORD-ARN for en måned siden. Da gikk jeg bak i "kantina" for å hente meg en cola mellom måltidene. Først så dro hun opp en terminal, men når jeg sa at jeg reiste i SAS Plus, så sa hun at hun kjente meg igjen og at brusen selvfølgelig var gratis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Star Alliance only.
Join Date: May 2011
Posts: 1,063
|
![]()
Nå ringer jeg inn og spør om hva som inngår. Dette svarer konsulenten på telefon:
På hjemmesiden deres står det at måltidene om bord er kjennetegnet ved at de i stor grad er lokalproduserte, økologiske kvalitetsprodukter med fokus på bæredyktighet. Det var det ikke denne gangen... Hva er det man får om bord? SVAR: "Man skal få et måltid man skal bli mett av, pluss drikke". Og er snacksen inkludert mellom måltidene? SVAR: "Hos SAS kan man velge mellom om man vil ha glutenfritt, vegetar, mindre salt i rettene. Men snacks MELLOM måltidene. Er dette gratis? SVAR: Det vet jeg ikke. Synes dette er dårlig av SAS, hvertfall i forhold til hva dere reklamerer for. Men var denne turen slik SAS langdistanse er? SVAR: "Altså, når jeg var ute og reiste ble jeg mett på måltidet". Er det mulig. Er det mulig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]() Quote:
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]()
Jeg fløy med SAS i økonomi for et halvår siden fra CPH til PVG og PEK til CPH. Fikk passende størrelse på måltidene, det smakte godt (terningkast 4+) og jeg var ikke sulten mellom måltidene. Ba om to rødvin til det første måltidene begge gangene, som var gratis, men tror at alt annet av mat og drikke utenom hadde kostet ekstra.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Var ikke opptil 3 enheter drikke til hvert måltid inkludert? Det har de da tidligere sagt.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Har kun én tur i SAS Go på longhaul det siste året (ARN-EWR). Førstemåltidet var helt greit. Ok mengde. Ble litt sulten mellom måltidene og gikk for å fikse noe snacks og Cola; det måtte det betales for. Helt greit det også, selv om ryggmargsrefleksen min synes det er gjerrig å ta betalt for mineralvann på longhaul. Wrap-en som måltid nummer to er derimot verken spesielt velsmakende eller mettende, så de kunne godt ha vartet opp med noe litt mer substansielt.
Nitrist å lese om forvirringen rundt Plus-konseptet. Det er så erketypisk SAS at man blir helt oppgitt. At den enkelte kunde skal forstå at det er forskjell på intraeuropeisk Plus og interkontinental Plus, blir for dumt. Plus er Plus. Når du i tillegg blir møtt av den stadig mer hjelpeløse og uvitende CR-tjenesten, og da særlig chatfunksjonen som er en totalkatastrofe, blir det hele ganske komisk. Trøsten får bli at verden går videre og at det finnes mange andre alternativer å velge mellom; også hvis man ønsker å fly direkte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2010
Location: Copenhagen and Risskov, Aarhus
Posts: 266
|
![]()
Husk nu på, at det er stockholmere, der styrer dette
![]() Anyway, så køres der i øjeblikket surveys både blandt kunder og os ansatte, hvor hele dette nye koncept kigges efter i sømmene. Det gælder både kort- og langrute. Så nogle ændringer bliver der nok, men hvilke vides ikke endnu. Men som flere skriver i denne tråd, så ville lidt mere harmonisering nok være velkommen. I hvert fald er vi mange flyvende, der godt kunne tænke os lidt changes hist og her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,727
|
![]()
Ser ut som sas har "forbedret produktet" i det stille igjen. Ikke lenger gratis alkohol til maten i GO:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Langdistanse før og nå... | LN-AFG | Flyforum | 4 | 28-03-2016 20:20 |
SAS, Direkteruter på langdistanse | Dc-10 | Småprat | 14 | 28-06-2012 00:23 |
SAS Economy Extra langdistanse | jb1 | Flyforum | 8 | 15-04-2008 10:34 |
Spanair langdistanse? | EB | Flyforum | 0 | 13-07-2005 07:14 |
Pitch langdistanse | LN-FOC | Flyforum | 3 | 02-05-2005 18:37 |