![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Eivind Roald svarer Frode Steen om langdistanseflyvninger
Frode Steens kronikk i Bergens Tidende 1. november om Norwegians satsning på langdistanseflygninger, har omtaler av SAS som vi ikke kan la passere. Innlegget er fylt med stereotypier i karakteristikken av SAS, den inneholder feilaktige påstander og er ubalansert. http://www.bt.no/meninger/debatt/Fei...t-2999678.html Lønnsnivå ingen nyhet At det er andre lønnsnivåer i andre deler av verden er selvsagt ikke noe nytt. Nytt er det derimot at man prøver å utnytte hull i internasjonale regler slik at man kan underby ansatte i andre selskaper.
![]() |
#2 |
Flyklapper
|
![]()
Hva mener du med det? Det er da en tre-fire tråder her som omhandler akkurat dette ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sitatet er hentet fra artikkelen, og med "ny" så menes det vel ikke at fenomenet oppstod i forigårs.
Forøvrig likte jeg artikkelen godt, kjenner jeg liker artikkler som noe høflig sender et par stikk i siden til noen, uavhengig av tema. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Roald hadde forøvrig et innlegg i Adressa i forrige uke eller før der igjen som var bedre ført i pennen enn denne i BT. Husker desverre ikke dato, men noen som har tilgang gjennom retriever.no skal nok kjapt kunne finne den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Syntes Frode Steen i de senere år har endel generelle uttalelser om luftfart som ikke holder vann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
|
![]()
Fyren irriterer meg. Enkelt og greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og han er jo en fan av DY, så når han uttaler seg om andre (SAS) så kommer det bestandig noe surt oppgulp fra den mannen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ha ha, Norges mest patetiske propagandasjef, Skånvik, klarer å lire av seg i Nettavisen i dag at SAS bedriver sosial dumping fordi de selger billetter gjennom codehareavtaler hos Thai Airways. Når man ikke trodde hun kunne bli mer patetisk, så overrasker hun stadig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det var nesten så jeg ikke trodde det jeg leste da jeg så artikkelen idag tidlig. Må også stille spørsmål rundt integriteten til journalisten som løper ærend for propagandamaskinen til Norwegian. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
LN-TIB, nå var SAS-supporterne heldige med å få noen andre tisse på (Frode Steen), men så ble det plutselig mye enklere å snu over på Skånvik og da var det ødelagt.
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Eneste som lirer av seg eder å galle er vel Roald? (Mitt forrige innlegg ble slettet ved en feil. Der sto at det ser ut til å være en pissekonkurranse om å disse Skånevik mest mulig her på forumet)
![]() |
![]() |
#13 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
http://www.na24.no/article3706736.ece Er enig med Someone at her lirer Skånevik av seg et sammensurium av halvsannheter og løgner. SAS sine kinesiske crew har mindre lønn enn de skandinaviske, mens de japanske har HØYERE lønn!!! Og meg bekjent så kommer disse 1-2 crewmedlemmene i TILLEGG til ordinert antall crew? Altså en EKSTRAUTGIFT for SAS for å yte ekstra service (pga språk) til henholdsvis kinesiske og japanske passasjerer. OG det er også KUN på ruter til disse to landene!!! DY/DU bruker vel thai-crew på alle sine LH ruter? Hvor er de norske/skandinaviske? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
Kan du presisere disse halvsannhetene og løgnene? Jeg har litt problemer med å skille disse ut fra teksten. En liten digresjon, og i relasjon til en annen diskusjon her på forumet, så trekker Roald inn kost som en del av avlønningen. Og jeg som trodde dette var fyfy i godt møblerte netthverkshjem ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Nei, langt i fra. Kunne skrevet 12 sider med argumenter, men det er så klønete på ipad-tastatur. Derfor kortversjonen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gunnar
|
![]()
At du selv ikke ser dette er bare et bevis på at jameson82 har fullstendig rett. Det Skånevik driver med er tåkelegging av fakta for å vri segt unna det faktum at DY/DU driver med sosial dumping!!!
Les artikkelen, og da spesielt svarene fra Roald ekstra nøye. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det har ingenting for seg å lese kommentarer der. Disse menneskene hater staten, NAV, skatter og regler. De klager over at norske arbeidsplasser forsvinner men ikke akkurat når de gjelder luftfart for da får de jo (eller tror de selv) billigere flyturer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det jeg fortsatt ikke ser er at Skånevik skal ha beskylt SAS for å drive sosial dumping fordi de selger billetter i codeshare med Thai slik Someone hevder. Om jeg leser Roalds svar ekstra nøye, vil jeg da finne ut av dette, er det slik å forstå?
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fortsatt god lønnsomhet for Lufthansa | Someone | Flyforum | 1 | 31-07-2018 19:25 |
Lavere lønnsomhet på Torp | imm | Flyforum | 1 | 08-06-2011 06:47 |
MD-11F - Lønnsomhet | Northrider | Flyteknisk forum | 5 | 31-08-2010 09:44 |
SAS gjorde feil..... | LN-FHU | Flyforum | 47 | 10-11-2007 18:12 |
-Flyr mot lønnsomhet | BU595 | Flyforum | 14 | 21-01-2005 22:59 |