![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Altså, hvordan ruster SAS, WF og utenlandske selskaper seg for en eventuell streik på mandag? Jeg har prøvd å se på ruteprogrammet til SAS og WF, og ser ingenting unormalt på mandag.
For SK sin del: - Burde ikke SK prøve å sette inn større materiell på ruter der DY og SK flyr vinge mot vinge, og mindre materiell der DY ikke blir rammet av streik. F.eks OSL-KSU, ruter til LON, AGP, ALC osv er jo ruter som kanskje ikke trenger å bli flydd med det største matriellet.(Vist belegget ikke er alt for høyt). - Flytte større fly fra DK til NO/SE og mindre fly fra NO/SE til DK. Kunne f.eks byttet A320/A321 mot B736. Vet DK også blir rammet av streik, men i mye mindre grad enn NO og SE vel? For WF sin del: - Sende Dash-100 til OSL-GOT, BGO-KSU,BGO-MOL,BGO-KRS, BGO-HAU, og Dash 300 til BGO-FRO-OSL og OSL-RRS(for å ta unna sprengt kapasitet på TRD). De har selvsagt en strategi på det, men er det ikke lettere å implementere endringer nå i tilfelle streik. Det må jo gjøres endringer på schedule til crew osv.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Business as usual .. kanskje et større fly her og der, men i det store og hele ingen endringer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Når det er sagt, vil jeg ikke bli veldig rasket over om det plutselig er ledig kapasitet på høyvolumdestinasjoner som feks London...
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Så å ikke gjøre alt for å allokere ledig kapasitet til streikeutsatte strekninger vil jo være å gå glipp av masse ekstra inntenkter. For å gjøre ett regnestykket: Scandinavian Airlines frakter omlag 26 millioner pax i året. I snitt 72 000 pax per dag. Ved en fyllingsgrad på 80 % så vil det da være ca 18000 ledige seter hver dag. Klarer man å fylle bare 10 000 av disse setene ved å allokere kapasiteten til streikeutsatte strekninger, og selger billettene i snitt til 1500NOK, så sankker vi om økte inntekter på 15 mill dagen. Og da er regnestykket mitt ganske konservativt..... Og da å ikke allokere ledig kapaistet til strekeutsatte strekinger vil jo være idioti. Nå kommer sikkert SK til å gjøre det, men hvorfor ikke gjøre det nå? Hvorfor vente til siste minutt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Var vel omtrent det jeg skrev.
Det med å ikke vente er dog bollocks. Det er ikke sånn at SAS, eller andre for den saks skyld, har personell og materiell til å steppe inn og ta unna trafikken DY ikke klarer på et øyeblikks varsel.
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Også vil det jo være idioti dersom det ikke blir streik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det kan da godt være at SAS indsætter en lidt større B737 på visse ruter...
Det er jo en indtægtskilde med et minimum af ændring...Men ellers tror jeg ikke flyselskaberne gør en extra indsat, og hvorfor skulle de egentlig også det ??? Nogle er vel også interesseret i at Bjørn Kjos får kniven for struben...Han har vel ikke så mange venner i denne industri... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Helt åpenbart at andre setter inn større kapasitet på enkeltruter der det er mulig.
Men hverken SAS, DY eller andre har flust av ekstrakapasitet utover det som allerede flyr. Men er det mulig så vil man selvfølgelig rokkere noe der man kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
De får sette inn MD-ene som står lagret på gardermoen
![]() |
![]() |
![]() |