![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg reiser med BA til London hver uke og noen ganger to ganger pr uke. Jeg bruker stort sett BA 763 eller BA 767 fra OSL og BA770 tilbake.
Det siste året har det ikke skjedd mange gangene at fligtene ikke har vært stappfulle. Cabincrewet sier alltid at "this flight is completetelt full" og oppfodrer til å finne plassene sine og ikke oppholde seg unødig i midtgangen. Stort sett har det vært A320 som har operert flightene, noen ganger A319. Derfor forundrer det meg ganske mye når jeg ser at BA poå vinterprogrammet har satt inn så godt som kun A319 på OSL-LHR. Det er åpenbart at de kunne ha fylt en større maskin på OSL-LHR. Hvorfor setter de inn mindre istedet for større maskiner? Noen fornuftig forklaring på det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanskje de har bedre bruk for større kapasitet andre steder. Regner med at dette er et regnestykke de har rimelig god kontroll over!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er helt enig med ANO510. Jeg har sett dette lenge nå. Det ser ut som de nedprioriterer OSL. De siste gangene jeg kommer fra overskjøisk med bytte i LHR er det som regel fullt det første flyet og jeg må vente opp til 5 timer til neste fly. Jeg ser de setter inn 767 0g 777 på CPH og ARN men OSL for A319. Jeg tar det som en nedprioritering av OSL. Jeg har sluttet med å bruke LHR og heller bruke AMS hvis jeg drar til Hong Kong eller Manila.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tror ikke de nedprioriterer OSL.
De har jo tross alt økt fra 4 til 5 daglige. Det er nok heller det at de trenger økt kapasitet mer andre steder. De har jo også startet flere nye Europaruter i det siste. Men ja, det er ofte fulle fly, og det er litt rart at de bruker så mye A319. De største bussene 321 gikk jo også stappfulle de gangene jeg fløy disse tidligere i sommer/høst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De vet hva de gjør. Større kapasitet settes inn der de kan få mest $$$ ut av det. BA er flinke til å styre dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
767 er vel det eneste aktuelle å sette inn på europaruter etter at 757 blei parkert, siden endel 767 er i eurokonfig (CE i stedet for CW). En tankesituasjon er jo at de omkonfigurerer noen 767 fra internasjonal- til europakonfig etterhvert som de mottar flere 787. Dog mener jeg å ha hørt at de 767 som blir til overs etter innfasinga av 787 skal skrotes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og flyr man cattle class er A319 best, iallefall dersom man klarer å sikre seg bulkhead sete. Rad 9 har jo mer eller mindre ubegrenset benplass.
Elllers er det ikke uvanlig at de forandrer på flytypen. At en flight står oppført som A319, 20 eller 21 betyr ikke nødvendigvis at det er det som blir brukt den dagen man skal reise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Veldig lite poeng for et flyselskap å nedprioritere en flyplass.
Er nok et ganske kynisk regnestykke som ligger bak, og ingenting annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
British Airways har flugit 767-300ER till ARN från LHR regelbundet i minst 15 år.
Sommaren år 1998 flög jag första gången BA 763 från ARN till LHR. På den tiden flög även SAS ofta 767-300ER till LHR... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]() Quote:
Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS setter inn større fly for håndballgutta | TG923 | Småprat | 1 | 30-01-2017 17:27 |
Hvorfor setter ikke BA inn større fly? | AN0510 | Flyforum | 23 | 23-12-2010 16:32 |
Noen avganger fra OSL 3.nov | hurvert | Bilder & foto | 0 | 04-11-2007 23:24 |
Cimber Air setter inn CRJ på OSL-BLL | CK | Flyforum | 8 | 22-02-2007 14:20 |
Setter inn større fly før jul | sail4fun | Flyforum | 2 | 15-12-2006 19:51 |