![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløy på søndag i C PVG-IST med TA på en herlig nattflight, men som vanlig blir vi vekket 50 minutter til en time før landing på langturer. Hva er egentlig årsaken til det? På korte turer holder det jo å ta opp stolryggen og feste beltet 10 min. før landing.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er maaaaange som skal på do, pusse tenner, spise etc etc før landing.
Det er sikkert derfor. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jo da, men når det gjelder spising blir man jo gjerne spurt om man ønsker frokost eller ei før man sovner (på TA har de klistrelapper med "don't wake me up" ol. som du kan feste på setet) - og frokosten serveres jo nesten to timer før landing.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg vil og tro det kommer av att folk skal rekke og gå på toalettet før landing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Kan nesten virke som det er mye som skal ryddes og sjekkes og at pax med setebelte ikke vimer i veien for crew. Ikke bare TK som har det slik. Enkelte andre er ganske sent ute med seatbeltsign på longhaul. Velling derimot varierer en del, noen vet jo også hvilke pax som vil sove lenge (i C og F)
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sorry, mente TA (Turkish Airlines), har fortsatt litt jetlag åpenbart, men jeg opplever det samme på LH, SK osv. Har tenkt på det flere ganger, min hypotese var det Discus skriver. Det virker ikke som det har noe med sikkerhet å gjøre siden crewet vanligvis er ganske liberale mht. toalettbesøk mm. før det nærmer seg landing.
Uansett synes jeg det er irriterende å bli vekket og bli nødt til å sette seg opp i giv akt så lenge før landing når en først betaler for liggesete, og denne timen er også uendelig kjedelig.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ekstrarunder før landing ENEV | ENBO | Register- og ATC-Forum | 7 | 26-04-2019 07:48 |
Sjekk av kabinen før avgang og landing? | Kabinsjef@DY | Småprat | 34 | 07-10-2016 20:36 |
Widerøe snudde 3 minutter før landing | vegardg | Småprat | 13 | 01-11-2012 07:40 |
Fasten Seatbelt | ENZV-FLYOLE | Samlerhjørnet | 3 | 11-07-2011 01:45 |
"Fasten seatbelt sign" | magnus.boyle | Samlerhjørnet | 4 | 26-03-2009 14:29 |