![]() |
|
![]() |
#1 | |
Guest
Posts: n/a
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Mye sant i den artikkelen vil jeg tro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Som "vanlig" tar denne Stordalen litt for kort sats når han hopper. Vel er han storaksjonær i Norwegian og skulle ja inntresse av å legge ned sin konkurrent. Til det kan man bare si at det er det markedet som bestemmer, og ikke han. Det er fri konkurranse i luften i Norge og Norwegian må gjerne opprette så mange ruter de ønsker,hvis de kan greie å få økonomi i det. Resultatet ser vi allered nå: Norwegian kun på de lukrative rutene i Norge og deres ekspansjon skjer mot utlandet og i utlandet. Man kan si mye pent om Kjos og Norwegian men de de driver( som feks Ryanair og Easyjet) å melker et godt marked, men SasBraathens tar "ansvar" og beflyr også de stedene som Norwegian ikke (har økonomi til) å befly.
Nård et gjelder bedriftskulturen i Sas så er det helt riktig at den ike er bra. Her er det mye innelåst frustrasjon og inkompetente ledere som har mye mere trøbbel i vente om ikke dere holdninger endrer seg SNART ! ![]()
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Nåsier vel artikkelen minimalt om ruter etc som du kommenterer, men tar for seg ledelsen og integreringen som har skjedd i SAS Braathens...eller retter sagt mangel på sådan. Og med dine to siste linjer så er du jo egentlig ganske så enig med Stordalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Men å kalle artikkelen "KAMIKAZE kultur på første klasse" synes jeg blir feil....
Første klasse finnes jo ikke i SAS..... KAMIKAZE-kultur av verste klasse hadde kanskje passet bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Mens Stordalen går til frontalangrep mot SAS Braathens i sin kommentarspalte i Næringsliv24 i dag, går Stein Erik Hagen ut med forsvar av det omstridte flyselskapet.
http://n24.no/boers-og-finans/article1288146.ece
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Stordalen har da fått støtte av Sandberg
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Men må være lov å si sin mening selv om en har fått penger fra noen en gang.
Gutteklubben GREI har vel fått og gitt penger til det meste om en undersøker nærmere vil jeg tro... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Stordalen er som små menn flest - iltre og svære i kjeften!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Ikke når vedkommende så til de grader lever opp til dem...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Her er Bjørge Stensbøls svar
Petter Stordalen er selv en god håndverker innen reiseliv og service, Han vet hva som kreves for å vinne - og han setter store ord på det veldig mange tenker om dagen. Disse og andre sterke signaler fra omverdenen og markedet tar vi veldig alvorlig. Stordal har helt rett i at vi står foran store omdømme- og forretningsmessige utfordringer, kanskje de største noensinne for vårt selskap. Men utgangspunktet er ikke så dyster som det han beskriver. Vi nærmer oss definitivt ikke noe havari, vi har ikke engang vært nedi med buken. Fundamentet for å gjenreise et sterkt flyselskap i europeiske toppklasse er absolutt til stede, men vi må hver dag - hele dagen - gjøre oss fortjent til fornyet tillit. Og det ansvaret påhviler hver enkelt ansatt i hele SAS-konsernet. Stordalen har også rett i at det er umulig å ha forskjellige tariffavtaler, men når foreningene hittil ikke har ønsket felles pilot- og kabinforening, må vi forholde oss til at det er organisasjonsfrihet i Norge. Avtalene utløp nå 1. april, og nå er gjennom forhandlinger avtalene harmonisert og vi har et godt grunnlag for å bygge en 3. kultur av to konkurrenter gjennom 60 år,en SAS Braathenskultur. Men på et punkt tar han veldig feil: Det finnes - ikke minst etter vinterens følelsesladde konflikter - en enorm vilje og kraft i organisasjonen. Et genuint ønske om å presentere selskapet fra en bedre side enn det vi har klart hittil i år, en brennende vilje til å legge konflikter med ledelsen, hverandre og passasjerene, bak seg - og å gjenreise tilliten til SAS Braathens. De tøffe erkjennelser som Stordalen etterlyser har mange i selskapet allerede gjort, og den felles oppofrelse han leter etter startet bare få minutter etter at de kabinansatte avsluttet streiken i påsken. Vårt felles mål er å bli Europas beste flyselskap, og denne erkjennelsen og oppofrelsen har skapt en fandenivoldsk entusiasme som våre kjære passasjerer vil merke i stadig større grad. Edit , link added http://n24.no/boers-og-finans/article1288307.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
Join Date: Dec 2005
Posts: 19
|
![]()
hvor har du hentet svaret fra børge fra? har ikke funnet noe off svar fra børge/sas braathens
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
http://n24.no/boers-og-finans/article1288307.ece
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Men da lover jo dette bra for SAS Braathens hvis Stensbøl mener det er en enorm vilje blant de ansatte nå. Regner med en snart ser positive resultater.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Jeg flyr gjerne med SAS, og har nettopp hatt tre flygninger med dem, samt en kommende flygning førstkommende onsdag. At folk skal flykte i hopetall til Norwegian & andre selskaper tror jeg skal tilskrives helt andre faktorer enn en streik. Jeg tror det som trengs i SAS er en noe mindre konfliktorientert ledelse...., samt at ledelsen og de ansatte i fellesskap klarer å identifisere tiltak som kan bedre SAS sin konkurranseevne ytterligere. Hvis man skal snu et stort konsern så tror jeg det er utopi å tro at dette kan gjøres via diktat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Helt enig med TOS her. Tror ikke passasjerene flykter fra SAS Braathens. Men jeg tror ledelsen må innse at dem ikke har klart å få til en integrert og sammensveiset arbeidsgjeng som er motiverte og som har lyst å glede passasjerne sine (selv om Stensbøl i sitt svarinnlegg til Stordalen) idag forsøker å innbille oss at de ansatte i selskapet er supermotivert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Noe av det bedre fra Stensbøl på lang tid... De fleste jeg kjenner i SAS Braathens og SAS er veldig motiverte og har vært det i lang tid... Lykke til oppover...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,319
|
![]()
Riktig...jeg kjenner flest i administrasjonen... Resten av de ansatte opplever jeg kun som passasjer - noe vel ikke Stordalen er så mye hos nettopp SAS!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Førstereis på første klasse | Cecilie | TripReports | 49 | 15-09-2019 09:08 |
Nybegynnerspørsmål for første klasse | Peppep | Reiseforum | 18 | 14-05-2013 19:29 |
Første dag i første klasse | Hypern | TripReports | 34 | 11-09-2011 10:42 |
UffdAA - kAAkkerlakker på første klasse .. | LN-MOW | Flyforum | 2 | 16-03-2010 20:46 |
Ensomt på første klasse | LN-HAT | Flyforum | 21 | 22-05-2006 10:21 |