![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryanair er dømt til å betale 2000 euro i erstatningfor nektet ombordstigning i Zaragosa.
Dommen falt i januar i år, men selskapet har ikke betalt. Angivelig fordi det ikke er så mye penger på kontoen i Spania. http://www.dagbladet.no/2013/10/13/n...land/29758509/ Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Her har selskapet gjort en feil, og de er dømt for det, og da får de se til å betale denne erstatningen. Gjør de ikke det, hadde det vært passende om spanske myndigheter hadde beslaglagt noen av flyene... Om det lar seg gjøre praksis er jo en helt annen sak...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
At Ryanair ikke vil betale kan næppe undre...Dette selskab er jo notorisk kendt for kun at acceptere betaling en vej...nemlig ned i selskabet kasse...
Hvis kassen hos Ryanair i Spanien er tom,,hvem betaler så deres landings- og handling omkostninger ??? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I slike situasjoner forundrer det meg at domstolen / staten i landet det gjelder ikke har mulighet til å ta mer drastiske skritt. Dette er jo en tendens man ser med flere flyselskaper i dag (ikke bare FR, uten å nevne navn på det andre selskapet jeg tenker på), og det virker ikke voldsomt overdrevet i mine øyne om FR hadde blitt nektet å fly inn / ut av landet før de hadde gjort opp for seg. Det er kanskje umulig rent juridisk, men med måten store selskaper og konsern er bygget opp på i dag så viser jo FR her at man lett kan sno seg unna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Betaler vel bare fra en konto i Irland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS dømt for ulovlig aldersdiskriminering | TOS | Småprat | 0 | 12-03-2015 19:48 |
Ryanair dømt etter erstatningsnekt | C130 | Flyforum | 1 | 31-01-2013 20:26 |
Dømt til å krasje..... | Nja | Flyforum | 3 | 20-10-2009 22:45 |
SAS dømt for aldersdiskriminering | Stian | Flyforum | 0 | 18-04-2009 19:26 |
4 dømt for SAS-ulykke | DY | Flyforum | 0 | 14-03-2005 14:13 |