Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-04-2006, 13:02   #1
catocontrol
Air Traffic Controller
 
catocontrol's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
Default MD11 innenlands

Er det vanlig at Finair stiller med MD11 innenlands? Hørte om noen som hadde opplevd dette. Det kan da umulig lønne seg? Jeg er misunnelig!!! Det største vi ser innenlands her, er jo en litt lang 737
catocontrol is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 13:05   #2
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'


AY flyr Helsinki-Rovaniemi og av og til andre strekninger domestic med M11. Dette er hovedsakelig for å frakte store grupper med asiatiske turister til nordkalotten samt i forbindelse med julehøytider.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 13:09   #3
catocontrol
Air Traffic Controller
 
catocontrol's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Ja ok. Dette var nå i påska, fra nord til sør. Jeg er ennå misunnelig da
catocontrol is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 13:14   #4
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'


Ja jeg er helt enig med deg, vært skikkelig moro med en widebody på norsk innland. Blir lei av smågrisene i lengden. Bare en SK A321 hadde vært topp
BU fløy jo B767-200 på norsk innenriks men det var før jeg begynte å fly hehe.

Ellers er Thailand landet for å oppleve widebodies på innlandsruter. B777, B744, B743 og A330 florerer på rutene fra BKK og ut i "distriktene" Hadde selv B777-300 på BKK-HKT, stor opplevelse!
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 14:58   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,068
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Quote:
Originally posted by MD11

Ellers er Thailand landet for å oppleve widebodies på innlandsruter. B777, B744, B743 og A330 florerer på rutene fra BKK og ut i "distriktene" Hadde selv B777-300 på BKK-HKT, stor opplevelse!
Det er sant. I 2002 fløy jeg kun widebody innenriks i thailand 330 og 300. Bankon-Chiang Mai, Chang Mai-Phuket og Phuket-Bankok

og som du 773 til HKG
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 14:59   #6
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Ja det er usedvanlig lite variasjon innenlands i Norge, og det ser vel ikke ut til å bli noen endringer med det første heller. Huff.
__________________
Neste flyvning:
01.02.2025: OSL-LHR (SK)
04.02.2025: LHR-OSL (SK)
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 15:04   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Det har vel nok med kostnader og ledig kapasitet aa gjoere ogsaa .. SAS har lite ledig widebodykapasitet og skal man i tillegg ferge maskinen fra ARN eller CPH skal det mye til for at det skal loenne seg....

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 15:23   #8
vadheim
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

I Japan er det veldig vanlig med store fly på korte distanser.

I fjor fløy jeg ANA B747-300 mellom Tokyo Haneda og Sapporo Chitose, skikkelig digg tur på ca 1 time. Flyet var dessuten nesten tomt.
vadheim is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 15:27   #9
Guest
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

I Australien flyver der et hav af widebodies på indenrigs:
A330-200 QF har 4 der alen flyver mellem SYD/MEL/PER/BNE
A330-300 mest som "positionsflyvninger" men også fast på SYD-MEL bl.a. som forlængelse af PVG flighten
767-300
747-400 mest SYD-MEL
747-300 fast på SYD-PER
Guest is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 16:44   #10
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,550
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Mener å huske at SAS benyttet DC-10 på sent kvelds- tidlig morgenfly på en eller annen travel svensk innenriksstrekning (GOT ARN?). Kanskje det var Scanairmaskiner de benyttet (jeg husker ikke helt)?

Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene. Det varte vel ikke mer en én sesong. Dessverre fikk jeg aldri mulgheten til å benytte anledningen til en slik tur!

: VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 16:53   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,460
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Quote:
Originally posted by VC-10


Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene

Det var ikke saa stas for oss som jobbet med dem. Trust me.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 17:30   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,068
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Quote:
Originally posted by LN-MOW


Quote:
Originally posted by VC-10


Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene

Det var ikke saa stas for oss som jobbet med dem. Trust me.
Hvorfor....vi unge som aldri har sett en DC8 i annet bruk enn som cargo lurer litt på det
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 17:34   #13
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,350
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Intraskandinavisk har jeg fløyet forløperen DC-10 med SAS fra København til Gardermoen... Ellers så er jo USA et land for skikkelig fly innenriks - for ikke snakke om Japan.
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 19:47   #14
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,890
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Quote:
Originally posted by Someone


Quote:
Originally posted by LN-MOW


Quote:
Originally posted by VC-10


Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene

Det var ikke saa stas for oss som jobbet med dem. Trust me.
Hvorfor....vi unge som aldri har sett en DC8 i annet bruk enn som cargo lurer litt på det
Det var mange grunner til at dette forble et mareritt...og vi etterhvert maatte lure folk til aa fly den....det var en Scanair DC-8-63 som "jobbet" Kanari Oeyene og middel havet i weekenden fra/til GEN...saa ble den floeyet tom i fra GEN til FBU forhaapentlig tidlig mandag morgen, hvor den etter planen skulle gaa 08:00 til BGO.....FBU var ikke lengre vant til aa jobbe med en DC-8-63, det gikk tregt i alle bauer og kanter....og naar vi endelig fikk stua folk, fe og bagasje inn, saa fikk kjerra som regel teknisk...og vi til aa begynne med var den smekkfull godt over 200 gjester ombord...saa naar det ble teknisk fikk vi vel de siste avgaarde til BGO ved 14:00 tiden....det var ment som en noedloesning i et trafikkprogramm som var doedsdoemt fra starten av....nye koster feier feil....dette var rett foer de foerste DC-9-80 kom til SAS, SAS var faktisk sene med aa bestille DC-9-80 - det som var et problem i den tidens SAS ruteplanlegging var at de alltid kun saa paa bestillingene som var gjort....og ikke tok med seg ombestillinger og de som bare moette opp i utgangen med aapen billett...noe som fikk dem til aa innstille 18:00 avgangen til BGO som alltid gikk smekkfull, men som hadde 10 -15 bestillinger......
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 20:49   #15
Olebno
ScanFlyer Gold
 
Olebno's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: BOO/ENBO
Posts: 1,373
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Quote:
Originally posted by catocontrol


Ja ok. Dette var nå i påska, fra nord til sør. Jeg er ennå misunnelig da
Tror misunnelsen hadde fått "bråstopp" når du oppdaget at antall frekvenser mellom OSL og EVE hadde blitt halvert som følge av en "wide" med dobble kapasitet av en gris.
__________________
Ole Bjørn Jensen
Olebno is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 21:00   #16
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Tja si ikke det. SAS Braathens har 2 returavganger daglig fra Oslo til EVE som ligger ganske nært. 1810 (B737-400) og 1940 (B737-500)....bytt dem ut med en MD11 kl 1850 heller
150 + 120 seter = 270 seter....som er litt mer enn SAS A340...men med businessavdeling.
Men lønnsomt hadde dte nok ikke vært.....
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 23:00   #17
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

ellers var det jo gøy å fly A340 ARN-CPH, eller hva Einar??
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 23:28   #18
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

United flyr jo feks NRT-SEA-DEN-ORD. Praktisk for min del.... Fin måte å teste dette sete på:
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	minstol.jpg
Views:	17
Size:	73.7 KB
ID:	3229  
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2006, 23:35   #19
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Quote:
Originally posted by VC-10
Mener å huske at SAS benyttet DC-10 på sent kvelds- tidlig morgenfly på en eller annen travel svensk innenriksstrekning (GOT ARN?). Kanskje det var Scanairmaskiner de benyttet (jeg husker ikke helt)?

Ellers så var det jo stas den perioden SAS benyttet en Scanair DC-8-63 på FBU-Bergen på ukedagene. Det varte vel ikke mer en én sesong. Dessverre fikk jeg aldri mulgheten til å benytte anledningen til en slik tur!

: VC-10
Det var nok Scanair DC-10 i Sverige, ja. For å utnytte stor kapasitet. Og som de som jobbet på flyplassen har skrevet, så var det strev nok med den DC-8 sesongen på FBU. Men for oss som bare så den komme og gå, var det kjempekjekt å se den flotte maskinen med de orange stripene under buken komme seilende.
Dette var vintersesongen 1985/86. SAS mottok sine 6 første MD-80, fordelt som 3 MD-81 og 3 MD-82 den vinteren. MD-81 OY-KGT, OY-KGZ og LN-RLE, samt MD-82 LN-RLF, SE-DFS og SE-DFT.
MD-82 ble nok satt inn på svensk inrikes før de kom og avløste Scanair-fulgen på FBU-BGO, men det skjedde vel litt før sommerrutene 1986 begynte. Da gikk setekapasiteten ned fra 256 til 156, men den var nok mer stabil
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 20-04-2006, 00:22   #20
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Replying to Topic 'MD11 innenlands'

Har en gammel rutetabell (papir eller pdf) hvor en daglig t/r ARN-LLA er listet med DC10.
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bonuspoeng innenlands mckvakk Reiseforum 1037 13-07-2014 22:58
Kina innenlands? Roxman Reiseforum 10 29-08-2010 14:06
BA EC poeng på AY innenlands Chriscross Reiseforum 1 27-04-2010 22:13
EB på innenlands S. Holberg Reiseforum 2 11-02-2010 20:37
DK innenlands sukram Flyforum 7 03-06-2008 10:23


All times are GMT +2. The time now is 21:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.