![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg fikk en artig tanke i hodet, av en eller annen grunn så kunne jeg tenke meg å ha en modell av de langdistanseflyene jeg har flydd med. Det blir heldigvis ikke så mange:
SAS A330-300 SAS A340-300 Lufthansa B747-8 Continental B757-200 Jeg er først og fremst ute etter modeller i størrelsen 1:200, det virker som en passende størrelse som pyntegjenstand... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du har som regel ikke så store valgmuligheter, da de fleste modeller kun er laget av en fabrikant. Men det er greit å ha et tema for samlingen. Liker selv også å ha en 'tilhørighet' til de modellene jeg kjøper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Skymarks/Risesoon har flotte modeller til en god penge. Vil absolutt annbefale de. God service har de også.
![]() Du kan ta å se på førstesida av flymodelltråden min her for bilder av modellene deres: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=60689 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har jeg fått kjøpt noen av modellene jeg er på utkikk etter:
![]() Continental B757-200 fra Flight Miniatures: ![]() En helt greit detaljert modell, dog åpenbart ikke av like solid kvalitet som de to andre. SAS A330-300 fra SkyMarks: ![]() En godt detaljert modell, ganske solid plastkvalitet Lufthansa B747-8i fra Hogan: ![]() En veldig godt detaljert modell, har til og med spinnende vifter i motorene, dog er det hull til landingshjul som ikke fulgte med... Samlet: ![]() Da mangler jeg bare en SAS A340-300 for at samlingen min med fly jeg har reist long haul på skal være komplett... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Herpa har produsert en helt ok SAS A340-300 i skala 1:200. Denne finner du nok på e-bay eller kanskje også i noen nettbutikker.
Beste hilsen Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er på utkikk etter gamle serveringsvogner og lignende | Hsdalen | Samlerhjørnet | 0 | 29-07-2014 22:54 |
BA på utkikk etter noe som 'transformerer' | Desk pilot | Flyforum | 0 | 15-10-2007 12:55 |