![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Jeg fikk i dag tilsendt en invitasjon til en spørreundersøkelse fra SAS EuroBonus, med løfte om 250 ekstrapoeng som takk for deltakelsen. Jeg tenkte jeg skulle svare, både fordi jeg vil si min mening men også fordi jeg er en poenghore. Men etter å ha holdt på en stund blir jeg forvirret.
Instruksjonen over alle påstandene er Vennligst oppgi de 10 påstandene som betyr minst for deg i din hverdag som flyreisende... Deretter ramses det opp 20 påstander. Når jeg huker av foran påstandene forsvinner de ned i en ny liste på bunnen av siden, med overskriften Du har nå fjernet x av 10. Men er det da de påstandene jeg har huket av for som betyr minst for meg, eller er det de som fortsatt står igjen? Jo flere ganger jeg leser teksten på siden, jo mindre forstår jeg. Er det noen andre som har fått undersøkelsen, og som la merke til instruksjonene om hva vi egentlig skal gjøre med alle påstandene? Jeg trodde jeg leste det, men nå er jeg plutselig i tvil ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Du finner det ut om noen måneder når de kun har vegan-wraps og salat i loungen og grønn te. ...Og store postere hvor det står våre beste kunder har talt!
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,006
|
![]()
Fikk den samme. En massiv og etter hvert helt sinnsykt irriterende undersøkelse.
Forstod det som at man krysser av det som betyr minst. Til slutt stemte jeg på pur trass at sikre fly og erfarne crew var betydningsløst for meg. Jeeeez.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
|
![]()
Etter 3 av 16 sider med spørsmål orka jeg ikke mere, tror jeg står over de 250 poengene...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,812
|
![]()
Fikk denne jeg også.
Utrolig spesiell vinkling av en undersøkelse. Antar det er Eurobonus-gjengen som står bak det, ettersom lounge, fast track, app og diverse EB-relaterte greier med poeng og partnere, var en del av alternativene. Hvorfor ikke spørre oss om hva som betyr MEST? But then again, de alternativene som flest ser på som minst viktig, er det de kommer til å fjerne i EB volume 2.0? Merker jeg er litt skeptisk. Fullførte litt på trass mot slutten. Ble ekstremt mye gjentakelse.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Jeg fikk denne uken en spørreundersøkelse fra et meningsmålingsbyrå med ukjent oppdragsgiver hvor jeg ble spurt om flyging på business-class og hva som var det viktigste med det. De hadde kun et eneste alternativ på sete/plass som var "bedre benplass" ellers gikk det på alle andre tjenester som følger med biz.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,006
|
![]()
Det virket som om de skulle fiske frem hvor viktig det var å kunne ta med en venn i lounge ihvertfall. Spørs om ikke det forsvinner fra Gold da. Likeledes om man verdsetter flere lounger - type arrival lounge.
En interessant ting var det med å forhåndsbestille mat. Litt som Air Berlin og Singapore har. Det synes jeg hadde vært stas. Resten var jo bare marketing mambo-jambo. Verdsetter du driftssikre fly, Er det viktig for deg å vite at du har et sete ombord, verdsetter du erfarent crew, betyr det noe at flyet lander til oppsatt tid? Sånne alternativer som nesten får hodet mitt til å eksplodere og tenke at et selskap som fornærmer intellektet mitt såpass egentlig ikke fortjener meg som kunde.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Jeg fikk heldigvis ikke denne undersøkelsen, så da slapp jeg å bli irritert av den!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Og da var 250 ekstrapoeng inne på konto for deltakelse i undersøkelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,006
|
![]() Quote:
![]() Andre del var faktisk mye bedre enn den første. Ble ikke sint en eneste gang, og alle tastene på tafsaturet er dermed fremdeles intakt
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS mobile service spørreundersøkelse | Dash | Reiseforum | 0 | 08-11-2012 15:39 |
Medias forvirrende bruk av bilder | putzmeister | Småprat | 7 | 17-10-2012 00:14 |
Spørreundersøkelse på sas.no | CFN_001 | Småprat | 6 | 16-10-2011 11:08 |
Herlig forvirrende! | FlightDeck | Reiseforum | 7 | 11-04-2010 16:30 |
Forvirrende flypriser | AirbusTrond | Flyforum | 1 | 09-01-2007 15:14 |