![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,288
|
![]()
Billund frem med 1,7% Her er det udenrigs der trækker op, mens charter trækker ned. Indenrigs kan ikke rigtig sammenlignes med 2012 da SAS først startede på ruten midt i måneden.
http://www.billund-airport.dk/om-luf...er/2013/august Aalborg her går det godt. Endnu en stor fremgang, denne gang på ialt 14,1% http://www.aal.dk/nyhed/udenrigs-og-.../#.UiSCFj_-T0c |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Kolding
Posts: 1,288
|
![]()
Og elendigheden fortsætter i Århus, nu helt uden kommentarer
![]() Nedgang på 3,7% http://www.aar.dk/default.asp?id=622 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Swedavia og ARN har nå sluppet august-tallene:
1 884 820 passasjerer + 8,1% = + 141 365 passasjerer Siste 12 måneder: 20,18 millioner passasjerer
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
OSL vokste med 5,2% i august. Utenlandstrafikken vokste med hele 9%, mens innenriks var veksten på mer beskjedne 0,3%. Totalt reiste 2 095 451 mennesker over OSL i august.
Last edited by amatør; 10-09-2013 at 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
"... innenriks var veksten på mer beskjedne 0,3%."
Sidene flyene til SK og DY ble brukt til lange utenlandsflyvninger, var vel antall innenriksbilletter i snaueste laget. Da blir det ikke noe særlig økning, nei.
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Jeg har to modeller for å beregne passasjertallet ved årsslutt og for OSL mangler det henholdsvis 46 360 og 1 653 passasjerer nå på å bryte 23 millioner i 2013.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
FlightStats har i dag publisert august-statistikken, og her er plasseringen til de tre skandinaviske hovedflyplasser når det gjelder avgangspunktlighet blant de 35 største europeiske flyplasser:
1. OSL 89,91% 2. CPH 86,75% 21. ARN 77,63% Hva har skjedd på ARN i august?
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
ARN fick ju stänga ner en halv dag pga att tekniken havererade. Bör rimligen påverkat punktligheten för aug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
CPH er endelig ute med sine august-tall:
2 280 830 passasjerer totalt +6,41 % 23 831 650 passasjerer siste 12 måneder Prognosen for 2013 ser ut til å bli temmelig nøyaktig 24,1 millioner passasjerer.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Væksten i CPH er taget til i de seneste måneder. Hvis væksten fortsætter resten af året, vil lufthavnen kunne nå 24,5 millioner i 2013. Hvis år-til-dato-væksten forbliver omkring de 3 procent, så er din prognose korrekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2012
Location: On top of ESSA
Posts: 80
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
I går slapp UK CAA midlertidige tall for august. Kanskje dere er interessert i hvordan trafikkutviklingen mellom de tre skandinaviske hovedflyplasser og de to største London-flyplasser var i august?
ARN LHR - 74 198 passasjerer, +5 051 passasjerer = +7,3% (BA, SK) LGW - 41 050 passasjerer, +14 465 passasjerer = +54,4 % (DY) CPH LHR - 79 538 passasjerer, -919 passasjerer = -1,1% (BA, SK) LGW - 52 441 passasjerer, +11 864 passasjerer = +29,2 % (DY, U2) OSL LHR - 50 079 passasjerer, +804 passasjerer = +1,6% (BA, SK) LGW - 30 572 passasjerer, +10 137 passasjerer = +49,6 % (DY) Vi får vel også ta med oss Finland HEL LHR - 51 465 passasjerer, +3 098 passasjerer = +6,4% (BA, AY) LGW - 17 665 passasjerer, +9 491 passasjerer = +116 % (DY)
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Location: Stockholm
Posts: 245
|
![]() Quote:
Forundrer meg dog at CPH ligger så høyt, tatt i betraktning befolkning i by/land. Med såpass mange direkteavganger til London, skulle man tro at det var begrenset med transfer-pax på denne strekningen...
__________________
Stockholm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2011
Posts: 65
|
![]()
I Sverige og Norge er vel trafikken til London fordelt på flere flyplasser. Tipper at CPH har en større nasjonal andel av trafikken uten at jeg kan hoste opp tall akkurat nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
CPH: 4 mill ARN: 3.8 mill OSL:2.5 mill CPH har kun MMX som konkurrent, mens OSL har TRF og RYG, ARN har BMA, VST og NYO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: Stockholm
Posts: 56
|
![]()
Vet inte om södra Sverige räknas in i CPH:s officiella catchment area men enbart längst i söder, i Skåne, där alla använder CPH som sin naturliga hemmaflygplats, bor det 1,2 milj. människor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Mye synsing her, la oss heller komme med fakta. La oss se på antallet passasjerer mellom hvert av de tre landenes flyplasser til de fem London-flyplassene (LCY, LGW, LHR, LTN, STN) i august.
Land | 2013 | 2012 | Endring Danmark | 178 400 | 170 225 | +4,8 % Norge | 186 013 | 142 605 | +30,4 % Sverige | 191 078 | 188 672 | +1,3 % Når det gjelder vekst fra Danmark mer enn landsgjennomsnittet er det CPH-LGW +29% (DY,U2) og AAL-LGW (DY) +14%. Norge blir litt vanskelige å beskrive siden landsgjennomsnittet for vekst er så høyt at her må mange fler nevnes - så la oss starte med det som har størst prosentvekst. BGO-LGW (DY,U2) +92% BGO-LHR (BA) +91% RYG-STN (FR) +75% TRD-LGW (DY) +69% OSL-LGW (DY) +50% SVG-LHR (SK,BA) +41% AES-LGW (DY) +40% SVG-LGW (DY) +15% Tre ruter hadde en vekst på over 10 000 passasjerer: BGO-LGW, OSL-LGW og RYG-STN For Sverige er det egentlig bare to ruter verdt å nevne. ARN-LGW med en vekst på +54% som tilsvarer +14 465 passasjerer. ARN-LHR hadde en vekst på +7,3% som tilsvarer +5 051 passasjerer.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skandinaviske trafiktal august 2015 | EvakCPH | Flyforum | 8 | 16-09-2015 09:28 |
Skandinaviske trafiktal for august 2014 | Bll spotter | Flyforum | 18 | 12-09-2014 10:59 |
Skandinaviske trafiktal for August 2012 | Bll spotter | Flyforum | 31 | 13-09-2012 12:42 |
Skandinaviske trafiktal for August 2010 | Bll spotter | Flyforum | 29 | 13-10-2011 21:27 |
Skandinaviske trafiktal for August 2011 | Bll spotter | Flyforum | 15 | 12-09-2011 15:43 |