![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ved booking nå krever de disse forvridde tall -bokstaver
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke smart .. regner med at de vil merke det fort i et dropp i gjennomførte transaksjoner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er på jakt etter et par turer sommer 2014, jo jo wideroe.no ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
|
![]()
Kjør ivei!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har gjort det mye i senere tid. Noen ganger må jeg ha SK ( ikke så ofte, bare i nøden ) og da blir det dere. I våres til DXB var dere enklere enn LX direkte... etc .
Men, vår profil på LH med kredittkort etc er så grei og bonusprogram funker bra hos SK dragene på OSL... Men ikke alltid med wideroe ( SK ) selv om dere sier det er OK i bestillingen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Jeg foretok nettopp en dummy-booking, og kom så langt som til den siden hvor man skal betale, men ingen slike forvridde tall og bokstaver før det. Ikke noe slike på den siden heller.
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Ikke noe som påvirker meg til å evt. ikke booke, men de kunne jo evt. hatt muligheten til å "bytte ut" ordet dersom man ikke klarte å se hva det stod. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Får det ikke opp .. prøvde både på norsk og amerikansk ip, samt norsk og amerikansk site.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Får opp en Captcha-aktig greie når man prøver å sjekke billetter på lufthansa.com ja. Sikkert en effektiv og grei måte å få potensielle kunder til å velge andre selskaper å reise med, medmindre Lufthansa kjører ekstremt lavere priser enn de andre...
http://en.wikipedia.org/wiki/CAPTCHA |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Å lage et script som uautorisert søker etter ulike billetter med jevne mellomrom er nok en smal sak. Og gjennom søk på siden deres, "reserveres" vel også billetter automatisk for et gitt tidsrom - hvilket gjør at billige billetters tilgjengelighet forsvinner. På Lufthansas egen og alle andre nettsider. Mister man nok business til konkurrentene, blir brukervennligheten lidende. Jeg tviler på at dette er innført uten at man hadde gode grunner til det. Som til syvende og sist kommer både selskapet og deres kunder til gode. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Målet med dette er trolig å stoppe roboter fra uautoriserte søkemotorer. Disse påfører selskapene store transaksjonskostnader. Det kan være at man vurderer at det er billigere å gjøre dette og potensielt miste litt salg enn å la robotene fortsette. Hvilket forklarer at ikke alle ser det - de har sikkert disse kun på enkelte ip-ranges. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Får upp det här också. Irriterande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Irriterende. Ryanair var de første jeg så med dette, men det var visst for å sikre at potensielle kunder skapte trafikk til deres sider og at ingen andre skulle ha grensesnitt for å bestille. Ser ikke ut til helt å fungere da http://flybilligst.com/ gir en lett og bedre oversikt over prisene til Ryanair.
Kan ikke helt se grunnen til at Lufthansa gjør det samme. Kan det være europeiske selskapers trang til å kopiere Ryanair som er så sterk at de gjør dette helt uten å tenke?
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 14-08-2013 at 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
|
![]()
Se hva jeg skriver over ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
LN-MOW kan sikkert utdype det med transaksjonskostnader, men flyselskapet betaler altså for hvert søk som gjøres, og dette er vel et forsøk å ikke betale for "robotsøk".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
|
![]()
Flyselskapet betaler for hver eneste transaksjon som gjøres mot reservasjonssystemet. En 'robot' (søkemotorens dataprogram) kan gjøre tusenvis av søk på kort tid. Dette kan gi enorme kostnader for selskapet. Derfor vil man naturlig nok hindre disse, enten ved å sperre ip'ene disse kommer fra eller legge hindinger. Noen av disse opererer fra variable ip'er som deles med ekte kunder, så derfor er det ikke gunstig å sperre disse helt heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg skjønner behovet, men som bruker synes jeg de utrolig irriterende. Jeg vil tippe at minst en fjerdedel av de gangene jeg møtes av captcha-aktige systemer, så taster jeg feil fordi tegnene er så forvrengte eller tvetydige.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt borte nå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjøpte billetter til Split for neste sommer med Lufthansa for få dager siden. Brukte Lufthansa sine sider for å finne beste priskombi, samt noen søkemotorer for beste totalpris. Først ved mitt søk nr 2 hos Lufhansa.com fikk jeg opp Captcha. Så det kan vel tenkes at siden det var mye forskjellig aktivitet fra min IP at dette slo inn. Har verken sett det før eller siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
De var borte et par dager og fra ny IP er de tilbake igjen. :-(
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
forskjellig tall og bokstaver | roy | Flyteknisk forum | 8 | 05-02-2014 21:51 |
Ikke bare SK med røde tall - Virgin Atlantic med tap | krølle | Småprat | 2 | 12-03-2013 13:46 |
Referansenummer med 6 tall/bokstaver - internettinsjekk mulig ? | 737-405 | Reiseforum | 5 | 20-01-2010 17:13 |
Dagbladet kjører på med store bokstaver og fine feil | Utflyttet | Flyforum | 4 | 02-08-2007 04:20 |
Første oktober-tall ute - CPH med sterke tall | LN-KGL | Flyforum | 8 | 09-11-2005 18:46 |