![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Noen som vet hvilken dato/flight som er den siste for SK-NO ?
Det er vel nå kun LN-RRY Signe Viking 600 112 25.4.2006 Som står igjen å overføre til SKBU, så jeg regner med at siste flight blir noen dager før 25.4 siden tech bruker litt tid på å overføre en maskin til nytt AOC (disable HUD... inventory, evnt service...) Men er det planlagt noen "markering" av den siste flighten ? /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Någon som vet varför SKBU tar bort HUD ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,335
|
![]()
Dette bør ikke markeres...bare forbigåes i stillhet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]()
Var ikke HUDene på vei vekk allerede før sammenslåingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 138
|
![]()
Så alle flyene er overført fra SAS til SKBU, i stedet for at BU flyene er overført til SAS?
Tøft ![]() Bare så synd at ikke alt det andre positive med BU følgte med |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
Jeg tar ansvar og spør der andre tier.... : Hva er HUD?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
HUD = Head-Up Display "The HGS is a high integrity, wide field of view Head-Up Display system that is designed specifically for low visibility operations"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Og slik ser den ut i praksis
http://www.airliners.net/open.file/0643156/L/
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 138
|
![]()
Hvorfor må man da deaktivere HUD? Må vel ikke ha noe avansert opplæring for å kunne lese slikt? Hehe
Går det ikke an å oppgradere systemet til å takle dette eller noe slikt? (Er ikke så inne i det, så bare spør) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,636
|
![]()
Krever opplæring som alt annet
![]() Vet ikke hvordan de gjorde det i SAS, men hos oss er det eget teorikurs først, deretter trening i simulator. I tillegg må man fly et visst antal HGS innflygninger i halvåret for å være current. Alt skal også dokumenteres, både for pilotene og selve flyet i likhet med f.eks. CAT II innflygninger eller og Autoland for de som har det. Systemet er ikke helt gratis heller. Mener det ble mumlet noe om ca. 1 mill. dollar pr. fly hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Kan se ut som "last flight" var SK385 17.4.06 , i så fall det var det...
Så er vel -RRY over på BUSK om 2 dager |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
dy flight | kallep | Register- og ATC-Forum | 2 | 09-06-2010 21:58 |
Flight 90 | imm | Flyforum | 1 | 02-04-2007 07:50 |