Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-08-2013, 22:47   #1
CRJ900
ScanFlyer Blue

SAS Warloe (H) maser til seg seteplass via Twitter

Noen av dere fikk sikkert med dere denne på Twitter:

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/S...t-2944823.html
CRJ900 is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2013, 23:00   #2
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Warloe (H) maser til seg seteplass via Twitter

haha. Nydelig!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2013, 23:05   #3
LN-NGT
ScanFlyer Blue

Warloe havnet på en "normal" venteliste og fikk plass. Ikke noe dramatisk:
Quote:
- Jeg er glad Henning fikk plass. Jeg ser at det er påstander om at han truet seg til plass, men det kan jeg avkrefte med en gang. Vi får mange henvendelser på Twitter, Facebook og telefon, og vi forsøker å hjelpe alle.

Ifølge Sandstø var det en «helt vanlig noshow» - flyspråk for en som ikke møter - som gjorde at Warloe gikk fra venteliste til flysete 4A.
Det samme kan ikke sies om Heikki Holmås (SV) , som også var for sen til innsjekkingen tidligere i år: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10108066
Quote:
Utviklingsminister Heikki Holmås (40) kom for sent til innsjekkingen på sin flytur til Somalia. Men istedenfor å vente på neste avgang, presset han seg om bord via VIP-terminalen på Gardermoen.

Last edited by LN-NGT; 10-08-2013 at 23:15.
LN-NGT is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2013, 00:41   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Har vært snart 2 uker i utlandet og tenker mitt om hva norske medier og stortingsrepresentanter er opptatt av.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2013, 01:11   #5
Wishmaster
avsluttet

Wishmaster's Avatar

arg.... (!). Må komme med noe negative synspunkter. Slike ting skjer jo egentlig hver dag for en og annen pax... Dette er ikke-sak.

90% (og evt. mer til)av pax har jo mulighet for remote checkin mulighet på SAS.
Som (?dag?) pendler har han sikkert ingen bag.
Hadde han remote-sjekket seg inn og løpt rett til gate med mobile boardingkort, hadde dette ikke vært noe oppslag.

- for sent til flytoget,
- taxi med veisperring

Ja - og det er vel egentlig passasjer's ansvar å komme tidsnok frem til flyplassen for checkin - og planlegge med mulige hindringer på veien.

"Trusler" med å si opp kundeforholdet sitt er jo ufint når han selv er skyld i at han kommer for sent.

Han hadde flaks fordi en eller annen kar hadde kanskje nettopp booket seg av flighten sin.
Det hadde ikke vært mulig om "boarding" status hadde vært aktiv i systemet.

Quote:
xxx xxx: Og jeg har lært at SAS identifiserer passasjerer med navn, flight, sete, tid på Twitter. Er det vanlig?
Ja, når man gjør dette på offentlige medier, så må en vente raske svar tilbake med samme metode - {direct question = direct answer...}
Kanskje ikke noe direkte kontaktelement i booking slik at en bare fikk tak i evt. reisebyrået/agent, og gjorde dette for å gi direkte svar ?

Men det er som SAS skrev - det var en plutselig avbooking som ga et ledig sete til vedkommende akkurat der og da - derfor fikk han jo plass.
Egentlig ingen smøring fra SK's side, bare et ørlite vindu av tilgjengelighet.

Last edited by Wishmaster; 11-08-2013 at 01:14.
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2013, 01:44   #6
Happyflyer
ScanFlyer Silver

Realiteten her er vel at dette bare er syting. En aktiv reiser i Norge har ikke mulighet til å slutte å fly SAS. Og attpåtil ha skyld.
Jeg stusser litt på at SAS går ut i det offentlige-rom med denne beskjeden. Hva med alle oss andre som også flyr mye? Kan vi også "true" når vi kommer for sent? Noe sier meg at vi ikke har all info her.

Last edited by Happyflyer; 11-08-2013 at 01:48.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2013, 05:02   #7
ILS2
ScanFlyer Gold

Henning Warloe har alt bevist at han er uskikket som folkevalgt i Norge. Denne saken forsterker det inntrykket. Synes ikke SAS gjør noe feil her - de svarer en misfornøyd kunde som best de kan. Kunne kanskje påpekt at det var EBG-statusen som sikret plass på neste fly (god egenreklame selv i jantelovske Norge), men da hadde man nok forbrutt seg mot Twitters (meningsløse) ord/tegngrense.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2013, 06:53   #8
kosvines
ScanFlyer Blue

Synes egentlig dette er en ikke-sak. Unødvendig syting fra Warloes side, men ellers ikke noe av betydning.

At han er uskikket som representant kan jeg være enig i, men ikke på grunn av denne saken.
kosvines is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2013, 09:12   #9
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Har vært snart 2 uker i utlandet og tenker mitt om hva norske medier og stortingsrepresentanter er opptatt av.
He he. Det kalles ikke agurksesong for ingenting, selv om vi nå kanskje agurkene er i ferd med å bli overmoden.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2013, 14:57   #10
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wishmaster View Post
arg.... (!). Må komme med noe negative synspunkter. Slike ting skjer jo egentlig hver dag for en og annen pax... Dette er ikke-sak.
Tja, men som aktiv politiker har du også et ansvar for å representere befolkningen på et sosialt akspetabelt nivå, noe jeg ikke syntes Warloe gjorde her..

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2013, 15:54   #11
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Default Warloe (H) maser til seg seteplass via Twitter

Man kan mene hva man vil om Warloes fremferd. Men hvis man har fulgt hans twitterprofil så ville man ikke blitt så overrasket, og heller ikke tatt den tweeten så veldig alvorlig. Igjen media som blåser opp en ikke sak.
storg is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules