Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 06-08-2013, 07:12   #1
WooAa
ScanFlyer Blue

WooAa's Avatar

Delta SFO-LAX-JFK-AMS-KRS Delta First/Business Elite

Da var det klart for hjemturen, og jeg velger å lage en egen tråd for denne. Del 1, kan dere finne her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=119504

Etter ei drøy uke i California, var det som sagt tid for å vende hjem til lille Norge. Jeg starter i ny jobb 12 august, so det har vært deilig med noen dager med full avslapping her over. I år valgte jeg å fly hjem fra LAX for å fly med 767-300ER - Flatbeds til JFK. Jeg booket derfor en oneway fra SFO-LAX, og booket et standard rom på Radisson rett ved flyplassen. Første del, SFO-LAX, kommer her, og resten av turen oppdateres når jeg er kommet hjem.

Det var blitt mandag morgen, avgang fra SFO var 17:00. Jeg hadde besøk av en bekjent fra Colorado, som skulle kjøre fra Los Angeles til Seattle. Han kom innom på Søndag, og ville gjerne kjøre meg til flyplassen dagen etter. Det takket jeg ja til, og vi dro for å presse i oss nok en In n Out burger, mens vi enda var i California

Vi våknet i 9 tiden, og vi ønsket å bruke formiddagen i San Francisco. Vi dro fra huset i 11 tiden, og var allerede med The Bay Bridge rett før 12. Så stoppet det... Vi brukte 1 time bare for å komme oss over brua. Det var visstnok en trailer som hadde tatt fyr en plass!?!? Men vi så ikke noe...

Vi kom oss omsider til SF, og kjørte ned Lombard Street, og kom oss over Golden Gate. Klokken tikket, og vi tok turen syd, ned mot SFO.

Ingen kø i Sky Priority verken ved innsjekk eller security, så var gjennom på null komma niks. Vel inne i Terminal 1, satt jeg meg ned og hørte på litt musikk mens jeg ventet. Var inne ved gaten rett før 16, så hadde god tid.

Turen ble i dag startet fra Gate 42 og jeg hadde valgt sete 4B på 737-maskinen. Vanligvis er det CRJ700/900 som flyr denne ruten, men ser ut som de bruker en 737 av og til. Jeg fikk rigget meg i sete, og ca halvparten av setene i F var tatt. Kom to par diltende rett før avgang, men jeg endte opp med et ledig sete ved siden av meg. Flyttet meg derfor til 4A vel oppe i lufta

Helt ok benplass. Setene er ganske gamle og slitte, men skal ikke klage!

Ble en Heineken på meg Den var noe varm faktisk, men gikk rett ned!

Før avgang fikk jeg tatt et bilde av en 757-200ER som skulle mot JFK

Veldig flott fly! Og i dag leste jeg at Delta skal rulle ut ny Business Class med lie flat også på sine 757-200ER fom 2014. Bilde finner dere på Delta sine Facebook-sider, eller ved et raskt googlesøk Ser frem til å prøve disse neste år??

Vi tok av mot nord, og tok en rask u-sving mot syd. Det var en ganske brå sving, og jeg kjente et skikkelig trykk. Bare gøy med litt G-force Her ser man OAK litt til høyre for vingen.

Det ble en liten servering fra "Snackbasket" som var fylt med diverse snacks. Valgte meg en pose med Fritos, og fikk skylt ned med en Cola.

Dette er jo en relativt kort flytur, og vi var i luften i en snau time. Helt ok service, men jeg syntes nok flyvertinnen som håndterte F kunne smilt litt mer. Hun så ut til å ha jobbet lenge i Delta, og var kanskje klar for å finne andre ting å jobbe med?? Hvem vet...
WooAa is offline   Reply With Quote

Posting Rules