![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når fly er forsinket får man, i alle fall med SAS, en SMS på forhånd. Her står det at man bør sjekke inn i henhold til vanlige frister. Samtidig er det vel en del av poenget at man skal kunne bruke tiden til noe mer fornuftig enn å vente på en flyplass hvis man uansett vet at flyet er i luften. Det er klart at forsinkelser iblant blir hentet inn, men noen ganger er det åpenbart at det ikke kan skje (f.eks at flyet man skal fortsatt er langt unna).
Når dette skjer, hvordan er da reglene for bag-drop? Hvis man har sjekket inn på SMS eller internett, må man likevel møte opp 30 min før opprinnelig avgangstid for å levere bagasje, og så kanskje sitte og vente i timesvis? Eller holder det at man har sjekket inn 30 min før opprinnelig tid, og deretter kan sende bagasjen når det nærmer seg faktisk avgangstid? Jeg hadde forleden en slik situasjon og fikk til slutt lov å sende bagen, men først etter litt diskusjon. Lurer på om de strakk seg ekstra og jeg var heldig, eller om dette er noe man har rett til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS krever at du skal være sjekket inn og levert bagasje med fristene i forhold til STD med mindre noe annet er spesifikt oppgitt.
Men rent teknisk så justeres tidene som innsjekk stenger i forhold til forsinkelsen, dermed så lenge innsjekk er åpent så vil du kunne levere bagasjen seinere, men risikoen står dermed på deg om du velger å komme senere og forsinkelsen blir kortere.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY og bag-drop | sarpingen87 | Småprat | 7 | 19-12-2012 00:59 |
Forsinket bagasje - spørsmål | ILS2 | Reiseforum | 1 | 03-01-2010 02:23 |
Flere selvbetjente bag drop på vei | FlightDeck | Reiseforum | 15 | 15-11-2009 18:59 |
SAS internettinnsjekk, uten boardingpass - bag-drop eller vanlig skranke? | Martin | Flyforum | 17 | 10-08-2008 16:27 |
Spørsmål om check-in og bagage-drop | Wig-wag | Flyforum | 1 | 02-03-2008 13:56 |