![]() |
|
|
View Poll Results: Vindu eller midtgang? | |||
Vindu |
![]() ![]() ![]() ![]() |
97 | 71.32% |
Midtgang |
34 | 25.00% |
Spiller egentlig ingen rolle. |
5 | 3.68% |
Voters: 136. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tja - hva sier dere?
http://blog.hunch.com/?p=25834 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flysitter
|
![]()
På kortere flights foretrekker jeg aisle.
Rett å slett for jeg hater å be folk om å komme frem om jeg må på do. På lengre flygninger 2,5h+ så foretrekker jeg vindu da man føler man har noe å gjøre å se ut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja takk, begge deler, men må jeg velge foretrekkes ceteris paribus midtgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nesten alltid vindu. Sitter som regel i ro hele turen uansett om det er OSL-EWR eller OSL-KRS.
Men midtgang er jo greit vist man har dårlig tid og kun håndbagasje..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Jeg velger alltid midtgang. Jo nærmere vinduet, jo høyere grad av klaus. Med mindre jeg er eneste i to-/treseteren, da hopper jeg bort til vinduet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
![]() Føles dumt om det er en OSL-BGO tur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Foretrekker enkeltsete ved vinduet så jeg har direkte aksess til gangen også...
På langdistanse som ikke har enkeltseter velger jeg midtgang da det som regel er lite å se på nattflyvninger. Liker ikke å klatre over noen hvis jeg skal ut. På kortdistanse foretrekker jeg vindussete.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
80 prosent midtgang. Er det utsikt til utsikt og jeg ikke skal drikke alkohol eller mengder med kaffe, velger jeg vindu. OSL-AES-OSL alltid vindu i dagslys! LH alltid midtgang, og da med mulighet til å strekke litt ekstra på høyre fot.
Fordelen med midtgang er også at man raskt kan sprette opp og kapre et bedre sete, om anledningen byr seg. Last edited by AirbusTrond; 16-07-2013 at 14:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I starten foretrakk jeg vindu, så ble det mye midtgang en periode, men fant ut at jeg foretrakk den noe mer private følelsen av å sitte ved vinduet. Unntaket er hvis jeg har det travelt mht. å nå transport videre.
På longhaul lar jeg plasseringen av elektronikkboksene bestemme, dersom jeg er i Economy. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mer eller mindre alltid midtgang. Normalt litt bedre plass (så jeg ikke risikerer å bli presset av sidemannen i midtsetet) og på lengre flighter så kan jeg reise meg når det måtte passe. Jeg sover aldri på fly uansett, så det gjør meg ingenting å reise meg for folk som må på do. Liker ikke å bli "fastlåst" i et vindussete.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Stort sett alltid vindu.Liker å se på utsikten,og synes det er behagelig å lene hodet mot veggen hvis man skulle duppe av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Midtgang! Er såpass høy at jeg setter pris på å kunne strekke ut hvertfall det ene benet (venstre faktisk...) av og til. Dessuten er jeg så beskjeden at jeg syntes det "er bedre å bli plaget, enn å plage andre" når det gjelder toalettbesøk og nattlige spaserturer på longhaul. Gjør av og til unntak dersom det er fiin utsikt og nye destinasjoner
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Noen foretrekker faktisk midtsete, hva med å ta det med som alternativ?
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Legal Eagle
|
![]()
Vindu! Årsaken er bedre utsikt, mindre mas og bedre hvile/soving. Men jeg praktiserer midtsete og midtgang også. I stor stil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Front section flyer
|
![]()
På longhaul velger jeg altid midgang, da enten D eller F, og dermed så tråkker ikke folk over meg og jeg må heller ikke tråkke over andre. Drar dama og jeg sammen så blir det vindu/midtsete, hvis det ikke er en to seter der da.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg foretrekker vindu på korte turer der jeg mest sansynlig ikke trenger å bruke toalettet men på lengere turer foretrekker jeg å slippe å klatre over folk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vindu her. Har en dyktig partyblære, og selv med 11 timer med jevnt inntak i F må jeg bare 1-2 ganger på do.
![]() ![]() Jeg har aldri, noensinne hørt om noen som gjør det. Er du en av dem?
![]() |
#19 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Foretrekker vindu. Om flighten er over 11 timer bruker jeg stå opp for å strekke på beina, og så mye de andre springer opp og ned er det ikke noe problem med å time det til når den eller de andre allerede er oppe fra setet.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Alltid midtgangen. Også fruen , vi sitter nesten alltid på hver vår side av gangen. Lett å sprette og ta enda bedre seter når "boarding completed"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er forskjellen på flyteknikk og flymekanikk? | aero_sp_96 | Flyteknisk forum | 12 | 04-12-2012 08:00 |
Hva er forskjellen på økonomi og business? | *AC* | Småprat | 7 | 01-08-2011 06:16 |
Hva er i grunnen forskjellen mellom... | Harald Oanes | Flyforum | 9 | 15-12-2009 20:58 |
Forskjellen på disse to bildene er? | Martin | Bilder & foto | 12 | 18-04-2009 23:36 |
Klarer du å se forskjellen? | Desk pilot | Flyforum | 4 | 19-04-2007 21:33 |