![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
nå håper jeg det blir TRD sin tur snart ![]() Last edited by Utflyttet; 11-07-2013 at 10:06. Reason: Kvåting |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Supert nytt.
![]() Quote:
Last edited by Utflyttet; 11-07-2013 at 10:07. Reason: Kvåting |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Liten oppmerksomhet denne nyheten fikk. Gøy likefullt, ikke mye å velge blant hva gjelder nettverksselskaper i TOS fra før.
Nuvel, tidspunktene er åpenbart ikke ideelle - med ankomst 00.45 i Helsinki vil all videre reise være avhengig av stopover. Motsatt vei gir en del passelig, akseptable connections, men på vei østover - som sagt - bør man like Helsinki by. Regner med det er skreddersydd for asiater på vei inn, hvor det er meningen at deler av oppholdet skal foregå i Finland. Men tar man stopoveren er det absolutt noen akseptable priser å hoste opp østover. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ruten er for øvrig lastet opp allerede, selv om den påstås å være i salg fra i morgen av. Som nevnt, noen helt okei priser - avhengig av om Helsinki kan by på en billig hotellnatt eller to.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Finnair/Flybe Nordic prøvde jo akkurat denne ruta til TRD i fjor: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91771
Var oppe i 5 ukentlige på det meste. Andre rutetider enkelte dager gjorde det tom. mulig å unngå nattstopp for de mest fleksible. Dessverre virker det ikke som den gikk så bra iom. at den forsvant i stillhet. Håper de får det til fra TOS, men har mine tvil. Fordelen med TOS over TRD slik jeg ser det er vel fravær av konkurranse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Spørsmålet er om den varer veldig mye lenger enn Trondheimruten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Finnair/Flybe Nordic var i beste fall en flopp på TRD!
![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Har mine tvil jeg også, rutetidene er tilsynelatende håpløse. Dog kan de være tilpasset ifm samarbeid med ulike turarrangører o.l. Høres ikke helt usannsynlig ut at det er en del av kjøpe-troll-og-se-nordlys-pakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Om man kunne brukt en E170 hadde det kanskje sett bedre ut, men å satse på en E190 med en gang er vel litt sjanse spill...
Det som var feilen med TRD-HEL ruten var jo blandt annet markedsføringen til Flybe som Finnair tilslutt selv måtte ta og at Flybe var endret flytidene og endret dager mange ganger, fra morgen til kveld og fra mandag til onsdag osv... Det hadde sikkert noe med innkjøringsafsen, men iallefall var ikke folk fornøyd med den måten Flybe opererte på TRD, hadde man kunne fått et ordentlig tilbud fra Finnair så kunne de nokk kapret mange kunder på IC enn de gjorde den gang da Flybe fløy ruten. Men OT folkens, TOS-HEL nå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Håper tromsøværingene støtter opp om denne, er fint å se at Finnair satser i Norge. Håper at BGO-ruten blir helårs snart, ettersom jeg reiser lite om sommeren.
Er det ikke on topic å diskutere om lignende ruter har gått bra eller dårlig tidligere? ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var en god nyhet!
Håper bare på at noen tør å satse på TOS-CPH i løpet av kommende tid! Tror det vil være marked for dette også for de som vi slippe å fly via OSL for hver gang ![]() Kanskje dette er noe DY eller SK kan fundere på? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Superflyer
|
![]()
My two cents.....
Denne kommer til å gå dukken og lukkes etter kort tid - dessverre ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg er optimistisk at ruta kommer til å gå bra med tanke på asiatere som kommer til Tromsø på vinterstid pluss oss tromsøværinger som tar snarveien til Asia via HEL
![]() Er mange som gjør dette her i fra ![]() Så denne kan faktisk gå greit vil jeg tro, selv om rutetidene ikke helt er optimale ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ruta har nok potensiale, men rutetidene er jo helt på jordet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden TOS ikke har noen andre nettverksflyselskaper enn SAS så har nok Finnair et godt potensiale...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det eneste de kan konkurrere på er pris - og det kan også bli vanskelig siden man må ha hotellovernatting ene veien. Bortsett fra de som velger å sove på flyplassen, hvilket vanligvis ikke er det mest yield-skapende publikum. Markedet for TOS-HEL point-to-point er åpenbart ikke stort nok heller, ikke utover en oppstartfase. Synd å si det, men med et slikt opplegg tror jeg det er alene opp til asiatene hvorvidt dette blir noe lengre enn en døgnflue. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Endelig! Jeg trur ruta vil gå bra. En del trur den vil gå dukken og viser til hvordan det gikk i Trondheim. Dere glemmer to ting utover turisme, tromsøværinger og asiater: 1) Svært mange finlendere bor i Nordnorge, ikke minst i "Tromssa". 2) På grunn av nærheta til Finland og en finskspråklig minoritet, har folk i Troms og Finnmark et helt annet forhold til Finland enn det folk sørpå har.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny flyrute på trappene: Tromsø-Luleå-Oulu | Glenn | Flyforum | 41 | 01-08-2015 19:15 |
Finnair startar Luleå/Umeå-Helsingfors | Stromoren | Flyforum | 3 | 25-03-2015 10:11 |
Avinor tror på flyrute direkte fra Tromsø til New York | LN-TIB | Flyforum | 46 | 17-05-2014 01:17 |
Svenskt flygplan kraschat i Helsingfors | Savipix | Flyforum | 0 | 31-01-2005 20:13 |