Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-07-2013, 21:01   #1
ILS2
ScanFlyer Gold

SAS Har jeg dårlig flykarma?

OSL-FRA-VCE i LH Business Class (hvem gidd vel bruke penger på SAS Plus?). Fin tur til FRA med blokkert midtsete og god mat. Ankomst FRA på rute og går til gate.

"Why are you here, Mr. ILS2?"

Det viste seg at SGH (i følge LH) hadde kansellert meg på FRA-VCE. Setene var gitt bort og flyet fullt. Kom meg omsider videre i Economy, samt EU downgrade-kompensasjon i cash som plaster på såret.

Skru tiden frem en uke.

VCE-ARN i SK Go (hvem gidd vel bruke penger på SAS Plus - ikke mange på denne flighten i hvert fall). Videre til EWR på sammenhengende billett neste dag. Da innsjekk på 903 åpnet, nektet sas.no å sjekke meg inn. På ingen måte unormalt. Dog noe mer bekymringsfullt at det stod "finner ikke navnet". Ventet noen timer og prøvde igjen. Samme resultat. Sjekket booking på checkmytrip.com med urovekkende resultat; ingen booking på 903, kun retur 908 noen uker senere.

Godt at jeg var fysisk på ARN. Løp bort til billettkontoret, som forklarte at innsjekkingsagenten på VCE hadde kansellert ARN-EWR. Flyet stappfullt. Mistet forhåndsreservert sete, men fikk tilbake plass på 903.

Hva et det som skjer med verden?

Kanskje jeg er så ufyselig i innsjekkingsskranken at agenten(e) bevisst lager kvalme?

Skulle kanskje latt være å gå til billettkontoret på ARN og heller møtt opp 60 min før til innsjekk på en stappfulloverbooket avgang. Involuntary denied boarding m/kompensasjon.

Ufyselighet kan være god butikk likevel.

God helg!
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 06-07-2013, 21:04   #2
ILS2
ScanFlyer Gold

Default Re: Dårlig flykarma?

Ser at et fly har krasjet på SFO mens jeg skrev dette. Dårlig karma er kanskje en dårlig tittel sett i det lyset, men dere får ha meg unnskyldt.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules