![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg er en desperat reiseleder som har kontaktet det noen påståelige nordlendinger ville kalt den beste avisen i Norge, Nordlys, i et desperat forsøk på å få litt sympati. Denne tragiske kjærlighetshistorien jeg nå prøver å få formidlet til det norske folk startet på årsmøtet i desember i fjor. Jeg ble stemt frem til reiseleder for Stakkevollan G97 fordi jeg lovet at jeg skulle få "guutan" til Portugal uten problem. Valgseiren ble behørig feiret med boller og brus som Kari, vår materialansvarlige og mor til kjære Sven Åge, hadde stått for beskaffelse av. Vi feiret til langt på natt og jeg tror siste mann forlot klubbhuset ved 21.30 tiden. Helt villt!
Problemet som nå har oppstått er at jeg er en komplett idiot og ikke klarte å tenke lenger enn mine egen nesetipp, eller OSL som den har fått som kallenavn av guuuutan. Denne nesetippen skulle vise seg å måtte hvile mot vinduet på nevnte flyplass og bare se på at flyet forsvant uten oss. Jeg satt meg ned tidlig morgenen dagen etter, fremdeles i bollerus fra den ville valgnatten, og begynte å se etter muligheter for guuuutan å komme seg til Portugal. Jeg begynte med de åpenbare valget for å komme seg til Vasco Da Gama's rike. TAP tenker dere kanskje, men det enkleste for oss her oppe er jo selvfølgelig Widerøe og Aeroflot. Nå viste det seg til min store overraskelse at Widerøe ikke flyr til Lisboa. Og vi som har fått indoktrinert at Widerøe har flybilletter til Norge og resten av verden. Men jeg er en smart mann, så når jeg sjekket hjemmesiden min Widerøe.no, og oppdaget at det ikke var luftens helter som skulle ta oss dit, men SAS og TAP med overgang i Oslo så var det jo et helt uaktuelt alternativ. Ikke det at jeg trenger en direkterute, vi nord for moralsirkelen er jo vant til å måtte stoppe både 4 og 5 ganger for å komme oss til naboen, men det var to meeeget gode grunner til å ikke booke det alternativet: Én, det var ikke propellfly. Jeg sier stopp om det ikke er turboprop! Og to, det var stopp i Oslo, og alle her oppe vet at man ikke kan stole på oslofolk! Nei, her var det bare å fortsette å lete! Så stod jeg opp dagen etter, 27. desember og gikk inn på det andre selvfølgelige alternativet, Aeroflot! Men så hørte jeg på radioen i bakgrunnen at det var enda et fly fra Aeroflot som hadde måtte stenge ned en motor, så kanskje ikke pushe lykken denne gangen. Nei vi får prøve noen ikke-lokale flyselskap for å få guuuutan ned på cup! Nyttårsaften kom, og det var i bakrus etter dette jeg kom opp med min geniale plan. Jeg var inne på itroms og surfet gjennom dagens intressante nyheter, og der dukket min redning opp! Rett under nyhetene om at det var nå budsjettvedtatt i fylkestinget å male nytt overgangsfelt i Petersborggata og at katten til Kristine endelig var kommet hjem etter 5 timer på rømmen, der var det et tilbud om nyttårssalg på norwegian.no. Tromsø-Oslo for 299 én vei var for godt til å la passere. Riktig hadde jeg fått en mail fra lagleder Åge-Karsten om hvordan det gikk med billettbestillingen og at jeg måtte huske å bestille gjennomgående billetter tur-retur. Haha for en tulling husker jeg at jeg tenkte Åge-Karsten var, det var jo kjempedyrt da jeg sjekket hjemmesiden min sist. Og nå satt jeg med et once in a lifetime tilbud om å komme seg til Oslo! Da får det bare være at de drittsekkene ikke ville gi oss OL! Jeg tenkte jeg kan heller "glemme" å rykke ned etter jeg har vært på toalettet. Lite slo det meg da hvor dum jeg kom til å se ut hvis hele laget ble stående igjen og se flyet dra uten oss, og jeg måtte svare til hvorfor overvåkningskamera hadde sett meg gå inn på toalettet og det ikke var rykket ned etter meg. Jeg lo litt av vår lagleder når jeg bestillte billettene for slikk og ingenting! Hæstkuken har jo ingen økonomisk sans! Nå var det bare å bestille neste tur. Turen ble bestilt og jeg slapp med et varp på 250.000 kroner! Hahaha den gjennomgående billetten ville jo kostet oss 280.000! Håper noe drysser tilbake på meg husker jeg også jeg tenkte. Det tenker jeg ikke lenger nå... Jeg fant en fin connection i Oslo. To timer er jo helt perfekt, det er jo alltid det jeg legger inn når jeg reiser på forretningsreiser til Trondheim. Bodø er jo like stor, eller større enn OSL, så da trenger nok neppe mine 20 pubertale 16 åringer mer enn to timer på å hente all bagasje, sjekke inn alt på nytt, gå gjennom sikkerhetskontrollen og forsøke å kjøpe snus i tax-free'n. Med denne idiotsikre planen kunne juni bare komme! Men så gikk jo alt til helvete. Nå sitter jeg i klubbhuset og har akkurat gått gjennom hva som gikk galt og har måtte tåle hard kritikk fra spillergruppen. Moren til Kjartan-Kristoffer, Berit Louise, sa at jeg aldri får komme på samefolkets dag-feiring hos dem igjen, og noen av spillerene har tagget "Ole-Ruben skal dø!" på toalettet. Så nå strekker jeg ut hånden til det nord-norske folket i nedenforstående artikkel i riksavisen i første omgang, og resten av folket med dette innlegget, i et håp om å få litt sympati for at jeg ikke klarte å tenke lenger enn å kjøpe gjennomgående billetter til et helt fuckings fotballag!! http://www.nordlys.no/nyheter/article6737807.ece PS. hvis noen trenger en ny reiseleder for fotballaget sitt er jeg offisielt arbeidsledig. Med vennlig hilsen UDUGELIG BM 7833 Last edited by Solguden; 01-07-2013 at 03:54. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
For tung for take off | A-380 | Flyteknisk forum | 1 | 14-10-2012 20:08 |
Tung statistikk på flyselskap, flyplasser etc | Farmer | Flyforum | 5 | 11-03-2012 21:52 |
India - med en unik reiseleder | imm | Reiseforum | 2 | 24-04-2010 12:15 |
Tung weekend i Sør Europa | krølle | Flyforum | 5 | 20-07-2008 21:14 |