![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Næringslivet på Sunnmøre ønsker flere flyselskaper på Vigra og er i kontakt med Norwegian og Ryanair. Norwegian vil presentere en kravliset like over påske. Hele artikkelen finnes hos NRK Møre og Romsdal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jøje meg, den kravlisten til Dy håper jeg blir stor...
Sunnmøringene krevde jo ruter fra DY for noen år siden og, med garantier om reisekjøp fra både den ene og den andre, men de kjøpene uteble jo fullstendig? Men, nå var vel kanskje ikke rutetidene dems de beste den gang, og nå med 18 fly er det kanskje lettere å få til noe bedre? Vel, håper uansett DY tenker seg godt om før de setter i gang på AES
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor benyttet ikke møringene andre alternativer til SAS i den tiden de hadde muligheten? Det samme kan forsåvidt sies om haugesunderene i den tiden Coast Air hadde flyvninger mellom HAU-OSL. Det er den samme problemstillingen der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sunnmøringene får null sympati av meg siden de hadde god konkurranse, men sendte Norwegian på dør. Da kan de skylde seg selv.
![]() Da håper jeg Norwegian gir Kristiansand en sjanse i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enig der Herlov...
KRS og heller til OSL derfra samt kanskje et par 3 utelandsruter? DY har jo MANGE ruter til utlandet nå fra BGO, og noen fra KRS hadde sikkert gjort seg.....
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Erfaringene som Norwegian gjorde på Vigra og Årø viser vel at rutetider er en vel så viktig faktor som pris når det gjelder hvilket flyselskap man skal fly med. På begge flyplassene hadde Norwegian ugunstige avgangstider. I tillegg har jeg en mistanke om at SAS Braathens la inn en ekstra innsats for å forsvare flyplasser som de regner som "sine."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja Deskpilot det er vel derfor de skal i rettsak med konkuranssetilsynet fordi de mener enkelte flyplasser er "sine".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men er det nok pax? Flyet fra BGO-AES kl 0810 i dag var ikke mer en halvfullt. Vi måtte også avbryte avgang pga feil varsel i cockpit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() 737 er enkelt og greit for stort fly på endel destinasjoner i Norge. Det finnes alternativt materiell som kan fly tynne ruter mye billigere. Når skal SK forstå det?
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men for Vigra sitt vedkommende, så fikk jo de til slutt 3 t/r AES-OSL på verdager. Tidlig morgen i begge retninger. Formiddag AES - OSL og ettrmiddag AES-OSL. OSL-AES ble fløyet tidlig ettermiddag og sen kveld, akkurat slik næringslivet på sunnmøre ønsket. SAS Braathens svarte med å øke sine frekvenser og var vel oppe i 10 t/r på samme strekket. Mellom Årø og Oslo fly SAS Braathens i fjor med et snitt på 81 pax pr flygning. Totalt fraktet de 242.000 pax på strekningen (ifølge SAS Braathens selv). Så får geniene regne ut om det da lønner seg for DY og ta opp konkuransen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tror ikke de fleste som sitter ombord i AES OSL er passasjerer mellom de to byene. De fleste skal videre til andre steder. Det var nok også en faktor til at DY ikke fikk nok pax ombord. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, det er latterlig mange flyplasser i Norge som skal betjenes, og mange av dem kunne godt vært nedlagt etter en utbedring av veinettet mellom enkelte byer/flyplasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Vil man ha et stoerre rutetilbud, faar man betale for det. Det gjoer et utall av smaabyer her borte for aa faa selskaper som f.eks. Allegiant til byen, det gjoer byer som Wichita for aa faa airTran til byen (de vil ikke betale Delta
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Etter at DY slutta på AES, er flyene til SK veldig fulle som regel og lite billige billetter å finne...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banned
|
![]()
Avisen Sunnmørsposten har de siste årene stadig vekk hatt oppslag av typen "nå blir det rutefly til utlandet fra Vigra" uten at vi har sett noe til det ennå. Med unntak av charterfly da, men det blir noe annet.
Et lite utvalg: Jobber for utenlandsfly fra Vigra Hevder Ryanair er klar for Vigra Utenlandsruter fra Vigra |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I tillegg kommer denne artikkelen fra mars i år: Norwegian-døra på gløtt.
Der sier Bjørn Kjos at Norwegian vurderer både Ålesund, Haugesund og Kristiansand som mulige nye destinasjoner. Imidlertid vil dette tidligst skje i 2007... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det var vel omtrent det siste CK gjorde før han stakk til WF. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Det er jo meget positvit at flyene er fulle og det er lite billige billetter å finne. Det viser at det kanskje er mulig å tjene penger på Sunnmørsrutene? Lokale krefter på Sunnmøre presset på KLM i sin tid for å få de til å mellomlande i AES på sin TRD-AMS rute, noe KLM blankt avslo.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
som representant for et flyselskap som faktisk ha fly som er i rett størrelse for å fly på AES synes jeg det er rart at "Fly Ålesund" ikke har tatt kontakt... Men, jeg er jo hverken Norwegian eller Ryanair...
Dessuten kan jeg si - fra min tid som revenue manager på OSL-AES - at det er nok av billigbilletter, bare ikke på fredag/søndag og i peak. Midt i uken og på lørdager er det masse billigbilletter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Ikke fint nok med propell ...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
JETS ARE FOR KIDS!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ukjent flyselskap ønsker å opprette base på TRD? | 4786e | Flyforum | 7 | 14-07-2015 01:22 |
Emirates ønsker kjøpe flere fly | LN-VLE | Flyforum | 8 | 29-10-2013 00:02 |
Flyselskap på Vigra? | roy | Register- og ATC-Forum | 1 | 27-10-2009 02:49 |
SAS ønsker flere homofile passasjerer. | _JEP_ | Flyforum | 12 | 04-07-2008 15:42 |
SQ ønsker flere A380 | BSSW | Flyforum | 7 | 25-02-2008 00:42 |