![]() |
|
![]() |
#1 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,994
|
![]()
Er det bare jeg som syns dette er litt sykt?
Quote:
Har forståelse for at HKG tidligere var en koloni, men er det seriøst 4 fulle 77W på 5 timer hver eneste dag? I tillegg kommer jo andre selskap, som Virgin og BA (samme alliance, tar sikkert hensyn til det). Skulle ønske vi kunne få tak i all statestikk om flighter til/fra LHR ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
|
![]()
I tillegg til å være en viktig hub for både finans og annen næringsvirksomhet er jo også HKG en betydelig hub for intra-asiatiske flighter. CX tilbyr jo noen videreforbindelser derfra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
De flyr ikke for morro skyld ... Både HKG og London er store finanssentra ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,994
|
![]() Quote:
Synes fortsatt det er ganske sykt; går jo oftere fly til HKG enn SVG ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,162
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Sjekk ut LON-NYC. Den er hakket drøyere. BA+AA kombinert har vel avgang oppmot hver halvtime i rush. I tillegg kommer alle andre - VS, DL, UA...
Er jo innlysende at det ikke ville vært slik frekvens uten tilsvarende etterspørsel, men det er fortsatt ganske drøyt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
|
![]()
Hadde vært spennende å se hvor mye belegg de har i Eco. Tror lett på at de fyller premiumkabinene, men det er sykt mye folk om de fyller Eco på hver avgang...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
De har også et veldig stort område å fore videre på .. og de er svære på Australia. Glem heller ikke at HKG er gateway til svært mange 'mindre' kinesiske byer ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
|
![]()
Kjenner jeg gleder meg til første CX LHR-HKG i September allerede!!!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Tja, når to giganthubber har stor trafikk seg i mellom, da blir gjerne tallene formidable. Litt samme historien mellom LHR og DXB.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Hva har dette med Air China å gjøre?
Cathay har gått motsatt vei av det SAS gjør. Mindre fly (744 til 77W), store premiumkabiner og hyppige avganger. Ikke rart at de klarer å tiltrekke seg betalingsvillige kunder med et slikt produkt. De nyest konfigurerte 77W har få seter, med 6+53+34+182 seter, sjeldent lavt på et så stort fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Newcomer
Join Date: Oct 2010
Location: MEL
Posts: 34
|
![]()
Vel med tanke på hvor mange som bor i Hong Kong og antall mennesker som har tilknyttning til Hong Kong som bor I London (og UK) så er vel ikke antall flyseter så overaskende. Husk at dette var britisk kronkoloni helt frem til 1997. Mange Kong Kong boere flyttet til UK før den kinesiske overtagelsen da de hadde rett til britisk pass.
Litt statistikk på travle flyruter finner du her. (Kanskje ikke helt oppdatert men en indikator) http://en.wikipedia.org/wiki/World's...ger_air_routes |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() Quote:
Om det stemmer er det imponerende |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
For de av dere som lurer så var det 1,39 millioner passasjerer mellom LHR og HKG i 2012. Dette tilsvarte et passasjertall midt mellom CPH og SVG fra OSL. Til nå i år (fem første måneder) har det vært en nedgang på mellom 7 og 8%. Britene sliter nå med sine høye Air Passenger Duty på utgående flighter.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,994
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
Sykt? Merkelig utsagn.
LHR og HKG er to av de største OW hubene i verden i tillegg til at begge byene er to av verdens viktigste finans-sentra. Som om dette ikke skulle være nok er London og Hong Kong store turistmagneter og kulturelle sentra. Synes ikke det er det minste rart at trafikken mellom disse to OW-hubene er formidabel. CX er et foretrukket selskap blant mange business-reisende grunnet et servicenivå i premiumklassene som er blant de aller beste, så å sammenligne med SAS faller på sin egen urimelighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Du tok kanskje ikke poenget i denne sammenligningen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 200
|
![]()
LOL. Ja det er skikkelig sykt az....
Er vel heller det motsatte som er tilfelle. At Cathay tjener penger på denne ruten, og derfor stadig øker kapasiteten er vel ikke noe annet enn positivt og et sunnhetstegn? Mellom LHR og JFK går det jo også noen 744 per dag. Dette er London vi snakker om da, en av verdens viktigste byer og trafikk-knutepunkter. Er det vanskelig å skjønne? Ikke spesielt, lol |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,994
|
![]() Quote:
Ditt innlegg kan oppsummeres med et ord: arroganse. Da kan du heller la være å kommentere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enorm mannskapsreduksjon hos SAS. | C130 | Flyforum | 4 | 08-09-2014 17:21 |
Enorm prisforskjell SVG-ATH | C130 | Reiseforum | 3 | 25-09-2009 22:51 |
Ny enorm hangar på Evenes | spitfire | Flyforum | 14 | 25-03-2006 14:12 |
Enorm taxekø i Molde i dag | enml | Flyforum | 13 | 21-03-2005 10:19 |
Thailand/ Hongkong here I go | Lennart | Flyforum | 2 | 10-03-2005 12:10 |