Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 24-06-2013, 21:43   #1
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,994
Default London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

Er det bare jeg som syns dette er litt sykt?

Quote:
Cathay Pacific on Monday 24JUN13 opened reservation for the 5th daily Hong Kong – London Heathrow service, for travel on/after 27OCT13. Previous the 5th daily service (CX237/239/238) was only available for reservation until 26OCT13 inclusive.

CX255 HKG0110 – 0620LHR 744 x357
CX255 HKG0110 – 0620LHR 77W 357
CX237 HKG0135 – 0640LHR 77W 1
CX237 HKG0155 – 0700LHR 77W 7
CX257 HKG0950 – 1500LHR 77W D
CX239 HKG1225 – 1730LHR 77W x17
CX253 HKG1505 – 2010LHR 77W D
CX251 HKG2355 – 0500+1LHR 77W D

CX252 LHR1125 – 0700+1HKG 744 x357
CX252 LHR1125 – 0700+1HKG 77W 357
CX238 LHR1715 – 1250+1HKG 77W x7
CX238 LHR1715 – 1300+1HKG 77W 7
CX250 LHR1805 – 1345+1HKG 77W D
CX256 LHR2040 – 1630+1HKG 77W D
CX254 LHR2205 – 1745+1HKG 77W D
http://airlineroute.net/2013/06/24/cx-lhr-w13update3/

Har forståelse for at HKG tidligere var en koloni, men er det seriøst 4 fulle 77W på 5 timer hver eneste dag?

I tillegg kommer jo andre selskap, som Virgin og BA (samme alliance, tar sikkert hensyn til det). Skulle ønske vi kunne få tak i all statestikk om flighter til/fra LHR
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 21:50   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,078
Default London-Hongkong - CA

I tillegg til å være en viktig hub for både finans og annen næringsvirksomhet er jo også HKG en betydelig hub for intra-asiatiske flighter. CX tilbyr jo noen videreforbindelser derfra
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 21:51   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
Default Re: London-Hongkong - CA

De flyr ikke for morro skyld ... Både HKG og London er store finanssentra ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 22:05   #4
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,994
Default Re: London-Hongkong - CA

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
De flyr ikke for morro skyld ... Både HKG og London er store finanssentra ..
Jojo, men business folk sitter ikke bak i bussen vil jeg tro? Hehe, eller kanskje de er det i dette tilfellet.

Synes fortsatt det er ganske sykt; går jo oftere fly til HKG enn SVG
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 22:12   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,162
Default

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post

Synes fortsatt det er ganske sykt; går jo oftere fly til HKG enn SVG
DET er ikke rart i det hele tatt. Handler mye om tilbud og etterspørsel her...
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 22:35   #6
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: London-Hongkong - CA

Sjekk ut LON-NYC. Den er hakket drøyere. BA+AA kombinert har vel avgang oppmot hver halvtime i rush. I tillegg kommer alle andre - VS, DL, UA...

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
DET er ikke rart i det hele tatt. Handler mye om tilbud og etterspørsel her...
Er jo innlysende at det ikke ville vært slik frekvens uten tilsvarende etterspørsel, men det er fortsatt ganske drøyt.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 22:43   #7
bardf
ScanFlyer Blue
 
bardf's Avatar
 
Join Date: Jan 2011
Location: OSL
Posts: 261
Default Re: London-Hongkong - CA

Hadde vært spennende å se hvor mye belegg de har i Eco. Tror lett på at de fyller premiumkabinene, men det er sykt mye folk om de fyller Eco på hver avgang...
bardf is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 23:17   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
Default Re: London-Hongkong - CA

Quote:
Originally Posted by bardf View Post
men det er sykt mye folk om de fyller Eco på hver avgang...
De har også et veldig stort område å fore videre på .. og de er svære på Australia. Glem heller ikke at HKG er gateway til svært mange 'mindre' kinesiske byer ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 00:11   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
Default Re: London-Hongkong - CA

Kjenner jeg gleder meg til første CX LHR-HKG i September allerede!!!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 23:55   #10
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: London-Hongkong - CA - enorm kapasitet

Tja, når to giganthubber har stor trafikk seg i mellom, da blir gjerne tallene formidable. Litt samme historien mellom LHR og DXB.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	LHR-DXB.jpg
Views:	1164
Size:	87.0 KB
ID:	34993  
sukram is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2013, 00:11   #11
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: London-Hongkong - CA - enorm kapasitet

Hva har dette med Air China å gjøre?

Cathay har gått motsatt vei av det SAS gjør. Mindre fly (744 til 77W), store premiumkabiner og hyppige avganger. Ikke rart at de klarer å tiltrekke seg betalingsvillige kunder med et slikt produkt.

De nyest konfigurerte 77W har få seter, med

6+53+34+182 seter, sjeldent lavt på et så stort fly.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2013, 00:18   #12
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: London-Hongkong - CA - enorm kapasitet

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Hva har dette med Air China å gjøre?

Cathay har gått motsatt vei av det SAS gjør. Mindre fly (744 til 77W), store premiumkabiner og hyppige avganger. Ikke rart at de klarer å tiltrekke seg betalingsvillige kunder med et slikt produkt.

De nyest konfigurerte 77W har få seter, med

6+53+34+182 seter, sjeldent lavt på et så stort fly.
OSL-EWR byr vel, uansett flykropp og konfigurasjon, ikke på samme betalingsvillighet som markedet mellom London og Hong Kong. Høyst vanskelig å sammenligne, skjønt jeg ser linken mellom hva du sier her og innvendingene mot SAS' valg av ny LH-flåte (som jeg er helt enig med deg i).
sukram is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2013, 02:14   #13
jason
Newcomer
 
Join Date: Oct 2010
Location: MEL
Posts: 34
Default Re: London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

Vel med tanke på hvor mange som bor i Hong Kong og antall mennesker som har tilknyttning til Hong Kong som bor I London (og UK) så er vel ikke antall flyseter så overaskende. Husk at dette var britisk kronkoloni helt frem til 1997. Mange Kong Kong boere flyttet til UK før den kinesiske overtagelsen da de hadde rett til britisk pass.

Litt statistikk på travle flyruter finner du her. (Kanskje ikke helt oppdatert men en indikator)

http://en.wikipedia.org/wiki/World's...ger_air_routes
jason is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2013, 08:11   #14
jameson82
Flysitter
 
jameson82's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
Default Re: London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

Quote:
Originally Posted by jason View Post
.

Litt statistikk på travle flyruter finner du her. (Kanskje ikke helt oppdatert men en indikator)

http://en.wikipedia.org/wiki/World's...ger_air_routes
I følge den statistikken flyr det lige mange mellom OSL-TRD som LHR-JFK.
Om det stemmer er det imponerende
__________________
Flights since 08/01.2010
jameson82 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2013, 16:01   #15
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

For de av dere som lurer så var det 1,39 millioner passasjerer mellom LHR og HKG i 2012. Dette tilsvarte et passasjertall midt mellom CPH og SVG fra OSL. Til nå i år (fem første måneder) har det vært en nedgang på mellom 7 og 8%. Britene sliter nå med sine høye Air Passenger Duty på utgående flighter.
__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2013, 20:49   #16
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,994
Default Re: London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
For de av dere som lurer så var det 1,39 millioner passasjerer mellom LHR og HKG i 2012. Dette tilsvarte et passasjertall midt mellom CPH og SVG fra OSL. Til nå i år (fem første måneder) har det vært en nedgang på mellom 7 og 8%. Britene sliter nå med sine høye Air Passenger Duty på utgående flighter.
Interessant info! Takk!
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2013, 21:25   #17
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
Default Re: London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

Sykt? Merkelig utsagn.
LHR og HKG er to av de største OW hubene i verden i tillegg til at begge byene er to av verdens viktigste finans-sentra. Som om dette ikke skulle være nok er London og Hong Kong store turistmagneter og kulturelle sentra.
Synes ikke det er det minste rart at trafikken mellom disse to OW-hubene er formidabel. CX er et foretrukket selskap blant mange business-reisende grunnet et servicenivå i premiumklassene som er blant de aller beste, så å sammenligne med SAS faller på sin egen urimelighet.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2013, 21:31   #18
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
CX er et foretrukket selskap blant mange business-reisende grunnet et servicenivå i premiumklassene som er blant de aller beste, så å sammenligne med SAS faller på sin egen urimelighet.
Du tok kanskje ikke poenget i denne sammenligningen?
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2013, 23:21   #19
AN0510
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 200
Default Re: London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

LOL. Ja det er skikkelig sykt az....
Er vel heller det motsatte som er tilfelle. At Cathay tjener penger på denne ruten, og derfor stadig øker kapasiteten er vel ikke noe annet enn positivt og et sunnhetstegn?
Mellom LHR og JFK går det jo også noen 744 per dag. Dette er London vi snakker om da, en av verdens viktigste byer og trafikk-knutepunkter.
Er det vanskelig å skjønne? Ikke spesielt, lol
AN0510 is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2013, 11:36   #20
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,994
Default London-Hongkong - CX - enorm kapasitet

Quote:
Originally Posted by AN0510 View Post
LOL. Ja det er skikkelig sykt az....
Er vel heller det motsatte som er tilfelle. At Cathay tjener penger på denne ruten, og derfor stadig øker kapasiteten er vel ikke noe annet enn positivt og et sunnhetstegn?
Mellom LHR og JFK går det jo også noen 744 per dag. Dette er London vi snakker om da, en av verdens viktigste byer og trafikk-knutepunkter.
Er det vanskelig å skjønne? Ikke spesielt, lol
Dette var et unødvendig innlegg. Det var ikke et spørsmål om det er vanskelig å skjønne, istedenfor en tråd hvor vi deler tanker om hvorfor det skjer. Jeg har delt mine, andre sin og tilsammen lærer vi mer.

Ditt innlegg kan oppsummeres med et ord: arroganse. Da kan du heller la være å kommentere.
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Enorm mannskapsreduksjon hos SAS. C130 Flyforum 4 08-09-2014 17:21
Enorm prisforskjell SVG-ATH C130 Reiseforum 3 25-09-2009 22:51
Ny enorm hangar på Evenes spitfire Flyforum 14 25-03-2006 14:12
Enorm taxekø i Molde i dag enml Flyforum 13 21-03-2005 10:19
Thailand/ Hongkong here I go Lennart Flyforum 2 10-03-2005 12:10


All times are GMT +2. The time now is 22:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.