![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det ser ut som wikipedia er enig med meg: Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Nei, naturligvis endrer ikke det på at de var på 41 800 fot, men at de var på 41 800 fot medfører ikke at man automatisk kan referere til den høyden som et flight level, dersom man følger definisjonen av flight level. Du får spørre noen piloter hvor ofte de får beskjed om å for eksempel "climb to flight level three niner four". Jeg tror jeg vet hva du får til svar. Ellers kan du fortsette lesingen her: http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_level
![]() |
![]() |
#4 | |
NorFlyer Front Row
|
![]() Quote:
![]() ![]() En typisk situasjon der vi benytter "urunde" flightlevels til daglig, er når vi sjekker inn hos bl.a. Maastricht, der man må si hvilken flightlevel man passerer: "Maastricht good day, Ryanair 123 passing FL276, climbing FL330 inbound SOMVA" Det du trolig mener er at man aldri (sjelden) vil få en standard klarering til å fly FL418, noe som i og for seg stemmer om man følger boka slavisk. Det er imidlertid ikke noe i veien for å request'e non-standard FL376 eller hva som helst annet ![]() ![]() ... Akkurat hvor mye denne diskusjonen om flightlevels har å gjøre med "A350 - forsinkelser, status m.v." er jo en helt annen sak ![]() Last edited by 73H; 20-06-2013 at 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Så jeg hadde nesten rett fra min skrivebords-CFO stol
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er vel den viktigste grunnen for å bruke runde tall separering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette var en testflight. Mulig de hadde klarering for en block altitude og lå på FL 418 som det høyeste?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
NorFlyer Front Row
|
![]() Quote:
Det betyr ikke at man MÅ ligge på disse standardhøydene hvis trafikken tillater det og ATC gir deg klarering ![]() Utgangspunktet for de siste 10 innleggene var jo ikke hvilken flygehøyde A350'n var klarert til å fly i, men heller hvilken faktiske lightlevel de fløy på ![]() I repeat: Det er ingenting som gjør at man ikke kan requeste en non-standard flightlevel, men det er trafikk/atc avhengig ![]() Det verste som kan skje er at requesten blir denied hvis det ikke lar seg gjøre ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og Norwegian gir ikke ut tall om inntekter pga feilbookinger | LN-VLE | Småprat | 2 | 05-07-2013 13:26 |
Hvorfor er ikke motere til 737 og a340-500-600 helt runde? | pk772 | Flyteknisk forum | 6 | 20-07-2009 11:14 |
Nye eller skal vi si ny-gamle tilbud- Kun 3 dager | OSLflyer | Reiseforum | 11 | 01-07-2009 19:19 |
Ikke kun LH der kan... | sk931 | Flyforum | 3 | 08-03-2008 12:20 |
Første oktober-tall ute - CPH med sterke tall | LN-KGL | Flyforum | 8 | 09-11-2005 18:46 |