Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-06-2013, 15:15   #1
sentry
ScanFlyer Blue

United Alltid morsomt med mergers

Jeg jobber i en bransje der det i løpet av de siste årene har vært en hel rekke sammenslåinger av selskaper. Nesten uten unntak hører man at det etter sammenslåingen skal fokuseres på at "nå er vi ett selskap, og vi skal ikke ha noe "vi" og "de andre"-kultur".

Da United og Continental slo seg sammen ble det gjort en del forsøk på å tåkelegge hvem som overtok hvem. Det ble markedsført som en "merger of equals", og man beholdt som jent Continentals livery og byttet bare firmanavnet på flyene. jeff Smisek ble CEO, mens hovedkontoret ble beholdt der United holdt til (Chicago).

Jeg ble derfor overrasket sist jeg var på tur, da en av flyvertinnene hadde en meget iøyenfallende pin på jakkeslaget, der det sto "EX-CON" med store bokstaver. Selvsagt et ordspill på "ex-convict", men like fullt veldig tydelig hvor hun jobbet tidligere...

Jeg har en følelse av at der fremdeles er litt friksjon i organisasjonen, og at det fremdeles er to grupper som ikke alltid ser saker og ting på samme måte. Noen andre som sitter med samme inntrykk?
sentry is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 15:18   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Alltid morsomt med mergers

Ja sitter igjen med det samme inntrykket - flyr både med EX-Con og EX-Uni og legger merke til mye interessant bemerkninger, når noe går galt så skyldes det "de andre"
Old 19-06-2013, 15:42   #3
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Slikt tar tid.

Husker jeg skulle drev og fløy USAirways operated by America West (og omvendt) ganske ofte da de slo seg sammen. Da gjeldt det virkelig å holde tunga rett i munnen... Systemene deres snakket overhode ikke sammen, og noe som enkelt som et seteønske måtte innom callsentere både i India (US) og Filippinene (HP).....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2013, 10:36   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Det begynner aa gaa seg til naa, men det merkes fortsatt

Tidligere CO ansatte er ofte rimelig arrogante og det er ganske saa gjengs at de mener at butikken deres var mye bedre enn det UA var og at de boer faa bedre vilkaar en UA ansatte. Mange glemmer fort hvilket makkverk CO var og eneste flyselskap i USA som gikk konk ikke en, men to ganger. Foer mergeren var CO milevis bak UA paa kundeservice for eliter selv om flyene var nyere og man tjente mer penger paa 2000 tallet.

Og ja, det nye United er kjipe og det har mye med advokaten som naa styrer butikken aa gjoere.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 02:07   #5
sentry
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det begynner aa gaa seg til naa, men det merkes fortsatt

Tidligere CO ansatte er ofte rimelig arrogante og det er ganske saa gjengs at de mener at butikken deres var mye bedre enn det UA var og at de boer faa bedre vilkaar en UA ansatte. Mange glemmer fort hvilket makkverk CO var og eneste flyselskap i USA som gikk konk ikke en, men to ganger. Foer mergeren var CO milevis bak UA paa kundeservice for eliter selv om flyene var nyere og man tjente mer penger paa 2000 tallet.

Og ja, det nye United er kjipe og det har mye med advokaten som naa styrer butikken aa gjoere.
Jeg opplevde alltid CO som bedre enn UA, og jeg (og mange med meg) var engstelige for at det nye United skulle gå et skritt eller to tilbake og bli lik det gamle UA. Jeg skjønner av det du skriver at det er delte meninger om dette, men det kan jo ha litt å gjøre med at jeg i all hovedsak starter og ender reisene mine på IAH.
Old 24-06-2013, 03:41   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Det var jo en del bråk melom SK ansatte og tidligere BU ansatte da de to slo seg sammen såvidt jeg husket. Men gikk vel seg til der også etter noen år.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 05:18   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by sentry View Post
Jeg opplevde alltid CO som bedre enn UA, og jeg (og mange med meg) var engstelige for at det nye United skulle gå et skritt eller to tilbake og bli lik det gamle UA. Jeg skjønner av det du skriver at det er delte meninger om dette, men det kan jo ha litt å gjøre med at jeg i all hovedsak starter og ender reisene mine på IAH.
Service for 1K og GS i gamle UA overgår alt det CO disket opp for sine Platinum.

For eksempel var du alltid garantert å få ditt første måltidsvalg på longhaul med UA, mens CO starter på rad 1 og fra rad 3 kom setningen "whats your second choice? "

Under irr ops var CO horrible, det har man nå adoptert til det nye UA.

I loungene til CO, var det kun tørre kjeks, muffins til frokost og veldig enkel servering, mens UA ihvertfall hadde full frokost og litt mer å knaske på. United har jo F lounger på mange lokasjoner rundt om med skikkelig mat, CO tilbød kun kjeksklubben Presidents Club.

Som GS har du dedikert innsjekk og security, slik UA alltid har hatt det, mens CO heiv Presitential Plat i samme køene som 75k reisende Plat og Silver

Og jeg kunne fortsatt.. Som GS er servicen blitt betraktelig bedre enn CO opplevelsen din, vet ikke en eneste ting CO var bedre på bortsett fra litt nyere fly.
Old 25-06-2013, 12:51   #8
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Heisann!

Quote:
...vet ikke en eneste ting CO var bedre på bortsett fra litt nyere fly...
Vet ikke hvilken verden du levde i Tommy, men jeg tror du faar ta en realitet sjekk her...

Sikkert my flott UA disket opp med for GS foer, men saa var det jo den lille detaljen at man maa kunne drive et selskap ogsaa... og du vet godt hva jeg snakker om!

Rull inn geipen, sett deg paa rad 1 saa du faar velge maaltid, og haaper du faar en fin tur med det "nye" United...

Dag
Old 25-06-2013, 16:42   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Johnsen View Post
Heisann!

Vet ikke hvilken verden du levde i Tommy, men jeg tror du faar ta en realitet sjekk her...

Sikkert my flott UA disket opp med for GS foer, men saa var det jo den lille detaljen at man maa kunne drive et selskap ogsaa... og du vet godt hva jeg snakker om!

Rull inn geipen, sett deg paa rad 1 saa du faar velge maaltid, og haaper du faar en fin tur med det "nye" United...

Dag
Det er godt du bringer litt CO coolaid inn i tråden her

Det er AKKURAT holdningen "so what, suck it up som kunde og velg rad en" og dersom man ofte booker de dyreste billettene rett før avreise og rad 1 og 2 ikke er tilgjengelig, hva er løsningen din da? "hopp over maten davel?"

Du er klar over at kunder som Melinda som ikke spiser kjøtt ikke har ett tilbud i premium cabin på over 75% av flightene dine domestic US? Før kunne man bestille special meal innenriks i premium cabin. Ikke nå lengre, man har adoptert COs suck it up policy. De har ikke engang mulighet for å hente ett bob måltid fra coach. Det må du isåfall betale for pga FAs får problemer dersom det mangler ting. From First to Worst??

De små detaljene var ikke det som var problemet til United, det vet du også meget godt.

Jug og fanteri var fundamentet til Continental ved irr ops, det er også fundamentet for det nye United.

"men det er jo ikke noe værproblemer hverken her i Los Angeles eller i Chicago, hvordan er dette værrelatert?" Flyet ble forsinket pga vær for 3 flighter siden. NULL hotell eller kompensasjon på deg -- og vi booker heller ikke om til andre carriers eller gjør NOE som helst for å få deg hjem i dag, selv om det er mulig.

Ett godt eksempel var i Brussel for 2 uker siden. Kapteinen (ex CO) tok avgjørelsen å vente på en container med frakt som sto på andre delen av flyplassen som de hadde glemt å laste. Containeren ankom og vi var ferdiglastet 30 minutter etter oppsatt avgangstid. Du trenger ikke være ett geni hva som skjedde etter det: Slot var misset og vi fikk ny slot om 45 minutter, så ble langt over timen sen. På continental.com sto det at grunnen til forsinkelsen var ATC, så YES YES YES til Continental agenter: Ikke noe ansvar for oss. Jeg rakk flyet mitt videre på minuttet, siste fly for dagen, mens en kompis var like heldig, hans oppgradering gikk ikke igjennom og han har ikke Global Entry. Da han kom til gaten, hadde vi gått for lengst. "sorry mac, betal hotel selv og mat deg sjøl, forsinkelsen var pga ATC" Han er 1K

Jeg har 3 slike erfaringer fra siste året selv, ett av dem var med Randy som er GS Chairmans Circle. Han måtte også betale selv.

Så dersom det er måten du mener ett selskap skal oppføre seg for å tjene penger.

Og kunder kan jo også knaske på delte tredjesortering cashewnøtter. Vi bryr jo oss ikke at nøttene er delte og uttørkede.

http://milepoint.com/forums/threads/...gestion.64867/

jau jau jau..

Du sparer deg opp en masse sure kunder, kamerat.. Det finnes en gylden middelvei, Dag.

Last edited by Tommy777; 25-06-2013 at 16:45.
Old 25-06-2013, 16:58   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Du er klar over at kunder som Melinda som ikke spiser kjøtt ikke har ett tilbud i premium cabin på over 75% av flightene dine domestic US?
OT: Hva synes hun om wrap'en på SAS Plus .....?
Radar Station KGRV3
Old 25-06-2013, 17:04   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
OT: Hva synes hun om wrap'en på SAS Plus .....?
Den spiste hun 3 av på 3 av flightene vi hadde.
Old 25-06-2013, 18:05   #12
Glean EBG
ScanFlyer Gold

SAS Re: Alltid morsomt med mergers

Quote:
Den spiste hun 3 av på 3 av flightene vi hadde.
Fint noen liker den, jeg ble skuffet over den wrapen.
Tør ikke tenke på de som reiser med codeshere med swiss biz, de må jo tro det er en spøk.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 19:37   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Fint noen liker den, jeg ble skuffet over den wrapen.
Tør ikke tenke på de som reiser med codeshere med swiss biz, de må jo tro det er en spøk.
Jeg liker ikke sopp, så jeg hoppa over den. Jeg tror det har med hvor lenge de legger den i ovnen. Blir den litt crispy, er den god, men legger de den inn for kort tid blir den seig.

Uansett, i United Global First i går var maten tilnærmet uspiselig. Forretten var en vårrull og reker. Vårrullen var så seig at jeg klarte ikke å skjære den i to med 9/11 kniven. Rekene var det beste med hele måltidet. (to stk på en skewer)

Hoppet over suppa siden den hadde sopp. Salaten var helt trutna. Biffen som fulgte etter var nuka beyond well done. Fysjameg.

Så før ost og Sundae kom på bordet, var jeg på vei inn i drømmeland. Heldigvis.

Jeg har hatt 3 flighter i United Business First og en i Global First de siste par ukene og de har ikke hatt en eneste av de vinene som står i menyen tilgjengelig ombord. Ja, du hørte riktig. Ikke EN ENESTE tilgjengelig.

Så det er kostkutt og alt går på halvåtte ombord. De serverer også en dritbillig Sonomachampers på bakken både i F og C. Skikkelig 4.99 skvip som er udrikkelig. Helt SAS rett og slett
Old 25-06-2013, 20:37   #14
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Kjaere deg Tommy!

Quote:
Jeg liker ikke sopp, så jeg hoppa over den. Jeg tror det har med hvor lenge de legger den i ovnen. Blir den litt crispy, er den god, men legger de den inn for kort tid blir den seig.

Uansett, i United Global First i går var maten tilnærmet uspiselig. Forretten var en vårrull og reker. Vårrullen var så seig at jeg klarte ikke å skjære den i to med 9/11 kniven. Rekene var det beste med hele måltidet. (to stk på en skewer)

Hoppet over suppa siden den hadde sopp. Salaten var helt trutna. Biffen som fulgte etter var nuka beyond well done. Fysjameg.

Så før ost og Sundae kom på bordet, var jeg på vei inn i drømmeland. Heldigvis.

Jeg har hatt 3 flighter i United Business First og en i Global First de siste par ukene og de har ikke hatt en eneste av de vinene som står i menyen tilgjengelig ombord. Ja, du hørte riktig. Ikke EN ENESTE tilgjengelig.

Så det er kostkutt og alt går på halvåtte ombord. De serverer også en dritbillig Sonomachampers på bakken både i F og C. Skikkelig 4.99 skvip som er udrikkelig. Helt SAS rett og slett
Jeg sitter med graaten i halsen naar jeg leser for dette er jo som et kapittel fra Henry Rinnan...

Sikkert ting som kan gjoeres bedre og jeg haaper det kommer etter hvert...

Dag

Last edited by Dag Johnsen; 25-06-2013 at 21:42.
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 20:49   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ja, som sagt .. alltid morsomt med mergers ....
Radar Station KGRV3
Old 25-06-2013, 21:54   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dag Johnsen View Post
Kjaere deg Tommy!

Jeg sitter med graaten i halsen naar jeg leser for dette er jo som et kappittel fra Henry Rinnan...

Sikkert ting som kan gjoeres bedre og jeg haaper det kommer etter hvert...

Dag
Ahh.. enda ett bevis på klassisk CO kundeservice.. Who cares at tingene ikke er helt på stell? Når du ikke får det du har blitt lovet, slutt å sutre, det er ikke verdens undergang..

Så du synes det er helt OK og akseptabelt at man trykker opp en vinmeny ombord og at selskapet ikke her en eneste av vinene som er publisert tilgjengelig, kun billigviner som erstatning? Hva er da poenget med vinmenyen?

Du synes også det er OK at man ikke har noe tilgjengelig overhodet i First for kunder som ikke spiser kjøtt?

Du synes også det er OK at kunder skal plukke opp regninga når selskapet har en forsinkelse og folk må overnattet på grunn av dette selv om bedriften farer med løgn og fanteri?

Og apropos løgn og fanteri, du var selv vitne til CO løgn og fanteri i Seattle for 5 år siden

http://www.flyertalk.com/forum/conti...-boarding.html

Men du har fullstendig rett. Jeg må huske posten din neste gang jeg svir av 6K USD for å få to pers t/r Europa

Last edited by Tommy777; 25-06-2013 at 21:56.
Old 25-06-2013, 23:41   #17
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Takk for en god re-read!
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 23:48   #18
sentry
ScanFlyer Blue

Quote:
Service for 1K og GS i gamle UA overgår alt det CO disket opp for sine Platinum.

For eksempel var du alltid garantert å få ditt første måltidsvalg på longhaul med UA, mens CO starter på rad 1 og fra rad 3 kom setningen "whats your second choice? "

Under irr ops var CO horrible, det har man nå adoptert til det nye UA.

I loungene til CO, var det kun tørre kjeks, muffins til frokost og veldig enkel servering, mens UA ihvertfall hadde full frokost og litt mer å knaske på. United har jo F lounger på mange lokasjoner rundt om med skikkelig mat, CO tilbød kun kjeksklubben Presidents Club.

Som GS har du dedikert innsjekk og security, slik UA alltid har hatt det, mens CO heiv Presitential Plat i samme køene som 75k reisende Plat og Silver

Og jeg kunne fortsatt.. Som GS er servicen blitt betraktelig bedre enn CO opplevelsen din, vet ikke en eneste ting CO var bedre på bortsett fra litt nyere fly.
Jeg skal innrømme at det minst viktige for meg når jeg flyr er hva de serverer i loungene og ombord. Brukbar mat og drikke er greit nok, men betyr lite i den store sammenhengen. det som betyr mye for meg err profesjonell kundeservice dersom noe skal endres eller dersom man oppleverr forsinkelser. Jeg har aldri opplevd å måtte overnatte for egen regning - og de gangene jeg har måtte plasseres på et annet fly har jeg fått brukbar kompensasjon dersom jeg har blitt nedgradert.

Egen innsjekk for GS har jeg ikke tenkt så mye over, for jeg hadde Presidential Platinum bare i kort tid før sammenslåingen og rakk igrunnen aldri å irritere meg over å måtte stå i kø sammen med bermen ;-) Life is too short for some things to destroy my good mood.
Old 26-06-2013, 01:42   #19
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Tommy,

Naa maa du kjoele jet'en litt!

Quote:
vet ikke en eneste ting CO var bedre på bortsett fra litt nyere fly.
Det var dette jeg foerst refererte til og du hoppet over, men kanskje du kan fortelle meg hvilken farge det var paa himmelen i den verden du levde i den gangen...

Jeg sier ikke at disse hendelsene du refererer til er akseptablet og det vet du utmerket godt, men slike ting skjer og jeg haaper dette blir rettet opp. Jeg regner med at du tar dette opp naar du er sammen med den UA gjengen som har noe med dette aa gjoere...

... og litt nyere fly...??? Dette maa vaere aarets understatement...

Kom deg hjem saa kan vi loese dette over et par GT's...

Dag
Old 26-06-2013, 03:37   #20
ENGM 911
ScanFlyer Rusty

ENGM 911's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Det var jo en del bråk melom SK ansatte og tidligere BU ansatte da de to slo seg sammen såvidt jeg husket. Men gikk vel seg til der også etter noen år.
Jeg bærer fortsatt lit nag til LN-MOW

Posting Rules