![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Slik jeg forstår det kommer Stortinget til å gå inn for en stor flyplass på Helgeland i dag. Denne blir lokalisert ved eneste alternativ, som ligger noen få kilometer nord for Mo i Rana. Dette medfører at dagens flyplasser Røssvoll og Kjærstad (Mosjøen) blir nedlagt. I de siste 5-6 årene har det vært meget heftige diskusjoner rundt lokaliseringen av denne flyplassen, dette er noe som jeg ikke vil lage debatt om. Det jeg derimot er interessert i å høre fra folk her på forumet, er hva de tenker om hvilke flyselskap som vil komme til å bruke denne.
Slik jeg har forstått det har folk på helgeland som kommenterer på www.ranablad.no og www.helgeland-arbeiderblad.no tatt det for gitt at både SAS og Norwegian kom til å fly her. De fleste har heller ikke satt seg inn i hvor dyrt det er å drive flyselskap i Norge, og tror at "når vi blir kvitt widerøe blir alle billettene så mye billigere". Leste også en presentasjon av flyplassen hvor det nærmest ble lovet at det kommer til å gå 3-4 avganger til/fra oslo hver dag. Jeg har sett meg lei av å høre på alle bedreviterne på helgeland, som nærmest over natta har blitt flyeksperter. Derfor håper noen som f.eks. har erfaring med lignende flyplasser (eks. Evenes, Alta m.m) tar seg tid til å svare. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flystopp nord for polarsirkelen! | ohegge | Småprat | 14 | 19-12-2012 01:35 |
Masterplan for Værnes vedtatt | Geir | Flyforum | 0 | 14-02-2007 22:49 |
RULLEBANEFORLENGELSEN ER ENDELIG VEDTATT! | enml | Flyforum | 10 | 31-08-2006 20:14 |