![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
OK, litt tabloid får man være. Årsaken kommer mot slutten. Det skal nevnes at jeg ikke hadde andre å takke enn meg selv for at jeg med åpne øyne gikk inn i problemet. Noen ganger er nerdegenet sterkere enn fornuften. Men Dreamliner fikk jeg flydd. So mission accomplished.
Opp altfor tidlig. 05:50-trikken fra Novotel, hvor jeg hadde tilbrakt de siste par dagene i en konferanse, til Zurich Flughafen Kloten. Sov dårlig og senga var heller ikke spesielt god. Fremme ved flyplassen, fant jeg 'Check In 1', som Swiss bruker, og ble kvitt kofferten uten venting. Kjapt gjennom security også, som ikke hadde Fast Lane, men like greit egne felt for First, Business og Statuskunder. De mindre priviligerte ble belønnet med saftig ventetid ... Siden jeg hadde god tid, ble det tid til en liten sandwich og en kaffe. Vant som jeg er med andre selskaper som begynner på S, så jeg ingen grunn til å risikere å gå sulten. Lite visste jeg da om det som fulgte .. ![]() Buss-til-fly .. Fant til slutt fem til Avroen vår etter litt sightseeing. Mange morgentrette huer. ![]() Knyttenevetesten ble bestått med glans på første rad. Vi var vel 5 på de 4 første radene. Gardina var der, men ikke i bruk. Bak var det nesten fullt. ![]() Sharklet-kjerra fulgte etter oss helt ut til selve rullebanen. ![]() Telling av motorer er obligatorisk. Mange å holde styr på. ![]() Så begynte servicen. Flyverten med ansvar foran skred til verket umiddelbart da cockpit plinget. Drikke og våtserviett ble servert og like etter kom frokosten. Og dette var andre boller enn man får på Plus på 'det andre selskapet'. Swiss har holdt stilen til gamle Swissair, og leverte et godt og velfylt brett toppet med en utmerket Eggs Benedict. Christopher passet også på hele tiden at vi hadde nok å drikke. ![]() Etter måltidet kom kaffen, med den allestedsnærværende sveitsiske sjokoladebiten ... Avgang og ankomst på tid, og jeg forlot Avroen med et smil, i visshet om at det enda var mulig å få skikkelig vare på shorthaul. Nesten tre timer på WAW i strålende vær ga bra fotoforhold og det kommer etterhvert også en bildetråd på dertil egnet sted. Siden ikke alt går i en posting, kommer Drømmereisen i neste post ... Last edited by LN-MOW; 16-06-2013 at 12:18. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skitur til Canada! SAS biz til Chicago og UA/AC til/fra Calgary | Eriksan | TripReports | 6 | 26-02-2009 23:09 |