![]() |
|
![]() |
#1 |
Upgrade me....
|
![]()
En dame falt bakover i rulletrappen og skadet seg ganske så ille. Blødde veldig fra hodet nå.
Det jeg er svært skuffet over var at de i løpet av 5 minutter ikke hadde fått tak i ett førstehjelps skrin. Jeg spurte både i SAS service desk og i baggasje mottaket. Men nei. Gikk så opp til security nå og påpekte at de hadde. Men de ville ikke ta det ned, og sa at dette trengte de ikke da det var ambulanse på vei. Forsøkte for døve ører å fortelle viktigheten av å stoppe blødninger, håpløst. Håper det går bra med damen. Hun fikk hjelp av med passasjerer og noen ansatte med papir.. De brukte også nesten 5 min på å rope opp en lege på PA. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Ikke første gang noen ramler baklengs ned den rulletrappen. Har selv sett en mann slå kollbøtte ned den med bagasje i begge hendene. Stressa folk og rulletrapper er kanskje en dårlig kombinasjon? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Upgrade me....
|
![]()
Ja, du har nok ett poeng der.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Konduktøren på Flytoget kom bort til meg etter at jeg hadde stablet meg ombord, og sa at hun hadde rapportert hendelsen, og at hun synes det var en merkelig plassering av stolpene. Jeg skrev også inn til både Flytoget og JBV og forklarte situasjonen, men understreket at jeg var den eneste skyldige i fallet, men at det likevel var unødvendig å sette opp hindere i et område der passasjerer ofte må løpe for å rekke toget. Jeg fikk et hyggelig svar og beskjed om at stolpene ble fjernet, samt tilbud om kompensasjon for jakken jeg måtte reparere. Bra av JBV! Dette var litt på siden, men jeg kom på det da jeg leste om stygge fall og stress på flyplasser! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da må man jo bare heve stemmen og insistere på at JEG MÅ HA ET FØRSTEHJELPSKRIN!!! Evt BRANNSLUKKER
Syntes det høres rart ut å nekte deg det om du mener du trenger det. Da er det på sin plass og sende en Krass mail til ansvarlig med navn på vedkommene som nektet det med kopi til flyplass ledelse. Dette burde kvalifisere til skriftlig advarsel til vedkommende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er livsfarlig nok det, men det er enda værre med de som på død og liv skal pushe tralla opp/ned rulletrappa...det er faktisk med livet som innsats. Jeg skjønner godt at det blir satt opp stengsler.
![]() |
#8 |
Upgrade me....
|
![]()
Det er nok helt sikkert noen som evaluerer denne hendelsen, og de bør faktisk sette seg ned å snakke litt sammen. Vet ikke om jeg blir å sende en mail til de eller ikke.
Det at man på en så traffikert flyplass ikke har førstehjelpsutstyr etc er for meg helt sjokkerende. Om de har det, så er det faktisk enda værre at de ansatte ikke vet av eller vil levere ut denne typen utstyr. Hadde dette skjedd i industrien eller i olja så hadde det blitt et rabalder uten like om en bedrift ikke hadde førstehjelpsskrin og ting på plass. Og som noen har nevnt tidligere her, så er det ikke første gang det skjer uhell i den trappen. Jeg ser for meg at det kan være skummelt om det går treigt i security og folk ikke kommer seg ut av trappen. Anyhow, turen startet altså med ett smell. Ble så ganske forsiket ut fra Stavanger da SAS maskinen som skulle til London hadde ett lite sammenbrudd. Så da ble det venting med flyet jeg skulle ta til Oslo ettersom vi skulle la alle som skulle til London haike til Oslo. Kom som fram til Oslo, der satt forsvarsministeren med stab klare inne i SK2303. Kom på at det er en slik antiterror øvelse her i Kristiansund nå, og skjønte derfor hva hun skulle. ganske mye tøft som flyr lavt rundt om kring her nå. PS: 90% av dere her inne er jo MD fanatikere. Kan opplyse om at det sto 3 stykk SAS MDer på Gardermoen når flyet fra Stavanger landet. Når jeg så skulle fly vidre til Kristiansund så var 2 av de flyttet fra den oppstillingsplassen der de har stått en lengere tid. Snakk om en liten time. Last edited by Tjab; 28-05-2013 at 14:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er vel straffbart å ikke hjelpe folk i nød så de kan jo ha gjort seg skyldig i en forseelse ved å nekte å bidra med førstehjelpsutstyr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En vekter som ikke trår til når noen har skadet seg, eller i det minste tar frem det utstyret som finnes, bør umiddelbart revurdere hvilken jobb man bør ha. Sannsynligvis ikke den man har.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spesielt uhell i Belgia | CFM | Småprat | 16 | 17-10-2018 09:44 |
BA-uhell i JNB (23/12/13) | Dushbag | Flyforum | 22 | 18-04-2015 10:41 |
Uhell på Evenes | sukram | Flyforum | 9 | 09-03-2010 15:27 |