![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tenkte at det kanskje var på tide å bidra litt tilbake til forumet, og hva er vel bedre enn en tripreport?
I mars innspå jeg at april kom til å bli en hinsides hektisk måned og for å bøte på det måtte det lages en belønning i andre enden. Ved å grine til seg en fridag 16. mai fikk man plutselig tid nok til å reise litt lenger bort en en eller anen by i Europa. Misforstå meg ikke, Europa er ok det, men det var noe i meg som ønsket meg lenger bort en noen timer sørover. Så kom jobben med å sitte og studere flytider for å se hvor langt det var mulig å komme seg uten at hele helgen turen forsvant i reisetid, og det var rimelg fort et alternativ som bemerket seg. Singapore. De fleste guidebøker sier at 3-4 dager i Singapore er grei lenge på et opphold der, så jeg bestemte meg for å gi det et forsøk og dro på "helgetur" (det faktum at de fleste guidebøker sier at 3-4 dager er ok for en stop-over på vei til et annet sted valgte jeg glatt å overse). De fleste jeg turde å fortelle det til (og det var ikke så mange) himlet med øynene og sa jeg var riv ruskende gal, men jeg regner med at det her på Flyprat er litt høyere under taket når det gjelder lange (tilsynelatende) meningsløse flyreiser. Rutingen var egentlig så optimal som kan kan få det: BGO - OSL SK287 16:45 - 17:35 OSL - ZRH LX1217 19:40 - 22:00 ZRH - SIN LX178 22:45 - 17:15 Returen kliss lik, men i motsatt rekkefølge 3 dager etterpå: SIN - ZRH LX179 23:10 - 06:10 ZRH - OSL LX1210 06:55 - 09:15 OSL - BGO SK257 10:40 - 11:30 For de som ikke har fått det med seg så er LX178/9 en splitter ny rute. Første avgang var 12. mai og det var faktisk en stor og lystig gjeng fra Flyertalk og Vielfliegertreff med på første turen. Siden det skulle feires at ruten var ny hadde (har fremdeles) Swiss og Miles&More en kampanje om 2 X miles i økonomiklasse, og ved å plukke riktige fare buckets som gir 100% hos Miles & More kan man, hvis man er FTL, SEN eller HON, inkassere 30662 miles, hvilket ikke er så gale for en økonomibillett. SK287 Første flight, BGO - OSL, er så kjedelig og dagligdags at den hoppes lett og elegant over. Det er egentlig bare en ting å si og det er bye bye Bergen. LX1217 Som en skarve FTL er det ikke så mye å ta seg til på OSL annet enn å finne noe å spise og surfe litt. Det slår meg hver eneste gang jeg er på OSL at det ikke akkurat er verdens mest spennende flyplass. Ved online innsjekk på LX1217 hadde jeg blitt tildelt sete 7D som var like bak bisnissene. Hos Swiss betyr det også at man får litt bedre plass til beina da alle seter fra rad 10 og frem på A320 har 34'' pich i stedet for 31''. Det var i hvert fall det Seatguru sa, og mitt 189cm lange legeme fikk helt greit plass. Ledig midtsete hadde jeg også, så jeg og herremannen i 7E hadde rikelig med boltreplass. På tvskjermen over meg fikk jeg en hyggelig påminnelse om hvor jeg var på vei. Ved ankomst ZRH ble det bussgate, og det passet meg fryktelig dårlig med tanke på at det er et stykke ut til pir A. Kun 1 buss, og den kjørte ikke før alle var kommet av flyet. Noen hadde tydelig vis all veeeerdens tid.. LX178 Vel inne i terminalen var det bare å iverksette rask gange og småjogging til passkontrollen. Litt klabb og babb hos de forran meg som skulle til TLV, men da jeg kom frem til skranken fikk jeg ingen andre merknader enn god tur og hoppet ombord på Heiditoget som lager kulyder mens det kjører bort til pir A og B. På vei ned til Heiditoget fant jeg forresten denne plakaten, sånn i tilfelle jeg hadde glemt hvor jeg var på tur: LX178 var den eneste flighten jeg hadde klart å reservere sete på ved bookingen, men der hadde jeg til gjengjeld klart å karre til meg 23G. Setet får riktig nok litt blandede anmeldelser på nettet, men kan kort oppsummeres slik: Bulkhead så ingen forran. Litt bedre plass til beina, men på grunn av bulkhead så får man ikke strukket beina helt ut. MEN! I sete 23G, og forsåvidt også B, C og F kan man svinge beina litt ut til siden og strekke dem inn til bisnissene forran forhenget. På denne flygningen var også 23H ledig, så jeg hadde oceaner av plass til meg og mitt. Hadde på forhånd bestemt meg for å være disiplinert, så jeg så en film(som for øvrg er akkurat så teit som traileren gir inntrykk av), spiste litt mat, som forøvrig ikke var noe å skrive hjem om, og la meg til å sove. Jeg sov faktisk forbausende godt, og våknet ikke før det var tid for frokost (som heller ikke var noe å skrive hjem over). En kjapp titt ut vinduet Så etter å ha lagt meg i Sveits våknet jeg plutselig i Singapore noen timer senere. Hvor kult er ikke det? Nå skal jeg vist ut og klippe gresset sier sjefen, men hvis jeg får ånden over meg etterpå skal jeg skrive ferdig om oppholdet i Singapore og returen. Stikkord for det som kommer er: Conrad, badeand, cosplay, lokal mat og drinker i høyden. Last edited by Sykkelthor; 26-05-2013 at 10:53. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kombinert Helgetur og MR til D.C. | Flight Cancelled | TripReports | 17 | 09-07-2014 01:22 |
Helgetur til øya | Discus | TripReports | 12 | 11-12-2012 10:31 |
Helgetur til London | Someone | TripReports | 10 | 11-12-2012 06:43 |
Helgetur til Svalbard | Fredrik KH | Reiseforum | 11 | 18-08-2012 08:59 |
British Airways/Singapore Airlines sin Concorde-rute til Singapore | Chriscross | Flyhistorisk forum | 4 | 29-03-2012 12:11 |