![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryanair legger fram rekordresultat og øker overskuddet med 13 %.
http://e24.no/boers-og-finans/ryanai...ultat/20371206 Noe må de gjøre riktig med slike resultater. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Kommer sikkert til å bli helt musestille på forumet..
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Bare å bøye seg i støvet, på tide å få tak i noen aksjer der også, har hatt en pen økning på DY aksjene mine...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fantastiske resultater!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
er jo ikke så rart når d ansatte koster så lite ;-)
![]() |
#6 | |
Lima November
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Man kan si hva man vil om Ryanair, men MOL vet hvordan han skal tjene penger! Et overskudd på 569 millioner EUR er rett og slett astronomisk - i all fall i flybransjen. Tror at tallene snakker for seg selv
![]() Kudos til MOL ogFR!
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryanairs resultat for andre kvartal viste en nedgang på 21%. Først og fremst på grunn av høye drivstoffpriser.
Om utsiktene videre "Utsiktene er fortsatt forsiktige for hele året grunnet tøffe markedsforhold med lavkonjunktur, nøysomme passasjerer, høye drivstoffkostnader, og overdrevne offentlige avgifter, senest i Belgia. Dette påvirker flytrafikken både gjennom etterspørsel og avkastning, sier konsernsjef i Ryanair Michael O'Leary." http://e24.no/boers-og-finans/kvarta...riser/21109681. (Lurer på hvor lenge dette får stå før moderatorene sletter det, eller peker på sitatfeil?) Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Høres litt merkelig ut når konkurrentene samtidig rapporterer om bedre resultater på grunn av lavere drivstoffpriser....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ryanair er ikke som andre flyselskaber....
De lever højt på andres dårlige økonomi...og lige så snart nogen siger MoL imod eller pålægger dem nogle omkostninger som alle andre betaler, så lukker han ruter og bliver sur på alt og alle... FR er ikke en ordentlig operatør. F.ex så sent som i sidste uge hvor FR aflyste en flyvning fra Treviso til Skavsta...FR talskvinden var straks ude og meddelte at FR jo så sandelig ombookede til andre selskaber....Hvilken usandhed..Ja eller de kunne blive ombooket til den 03.aug...hvem skulle så betale for det forlængede ophold i Norditalien ?? Ryanair....glemt det.Er der noget som FR er stolt af, ja så må det da bestemt være deres mangel på kunderservice....Det er et helt ukendt begreb hos FR. Det er flot at deres rsultater er gode, det tager jeg min hat af for, men så stopper det også.... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men hvis du mener at Ryanair ikke er noe sosialkontor, er jeg enig med deg? Det er det heller ikke andre transportører som er. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det var nu ikke økonomien os dem der vælger at bruge Ryanair jeg tænkte på...
MoL mener jo at FR er "guds gave til Europa" det er de dog ikke...Det er måden dette selskab omtaler både deres ansatte, deres rejsende, de lufthavne de benytter, den måde de snyder på osv osv osv... Indrømmer blankt at jeg ikke bryder mig om dem, overhovedet...DET har jeg aldrig lagt skjul på... Foretrækker helt sikkert Norwegian og EasyJet...Dem har jeg god erfaring med.. Men som jeg skrev, så anderkender jeg, at FR har lavet et godt årsresultat. Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
NorFlyer Front Row
|
![]()
Om ikke annet, så er det jo en god grunn til å ikke gi noe mer til medarbeiderne sine under påskudd av trangere tider. Må forstås at overskuddet KUN er ventet i størrelsesorden 570-600 mill EUR i 2013/2014... Med andre lettleste ord: oppgang fra i fjor.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå skal de fly saktere, for å spare drivstoff: http://reise.bt.no/reise/Ryanair-beo...l#.UfkLXG0dd8E
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Får ønske de velkommen etter. Det har man gjort i flere andre selskaper for lenge siden.
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://e24.no/naeringsliv/sas-vi-bef...aksen/21111349 Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det tror jeg de har funnet ut allerede. Langt under halvparten av passasjerene sender bagasje. Jeg tipper de sparer rundt et tonn vekt på et gjennomsnittlig fly nå, i forhold til tiden før gebyrer kom. Det sparer man drivstoff på. Og turnaround går raskere. Mindre bagasje på avveie sparer man på også. Og billigere handling på bakken. Mange bekker små blir til slutt 5 milliarder i overskudd.
![]() |
![]() |
#20 |
NorFlyer Front Row
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med kvartalsmessig rekordresultat | kekker | Flyforum | 11 | 03-11-2015 23:42 |
SAS-registreringer 2012-2013 | KAB | Register- og ATC-Forum | 1 | 02-05-2014 07:22 |
OSL: Nye serveringssteder 2012/2013 | Someone | Småprat | 131 | 27-03-2014 17:57 |
Vintervær-tråden 2012/2013 | Glenn | Flyforum | 107 | 17-03-2013 14:51 |
Bardufoss 2012-2013 | FHDU | Bilder & foto | 8 | 17-02-2013 14:56 |