![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Mitt faderlige opphave var en tur på Stauning Lufthavn idag og besøkte Benair's hovedkontor & tekniske base...
Der stod det jaggu meg 2 gamle slitere som jeg selv og har fløyet noen ganger...Men vakre? Veeeel ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Og den neste...
Denne ser helt strippa ut ut ifra det jeg kan se.... De skulle visstnok settes i stand og selges... ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
|
![]()
Mener å ha lest et sted nylig at Benair har anskaffet seg en Shorts 360 til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Disse Shorts-flyene er slettes ikke pene, men de er kule! "Flygende campingvogn" er en betegnelse. Jeg har også hørt dem omtalt som "flykua" (dette gjaldt vel spesielt Skyvan)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
sa BENAIR noe om hva de skulle bruke "shortsene" til?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Les over CK
![]() Skal visstnok settes i stand og selges... Hmmm, at de ikke bruker dem selv da? Populære frakter i den størrelsen der de nå
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2006
Posts: 58
|
![]()
Er Shorts et driftsikkert fly eller er det mye tekniske problemer med maskinen.
Jeg har ikke sett så mange av disse flyene og vet lite om dem. Alt jeg vet er at de er irske og at de er gått ut av produksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
De var jo noen arbeidshester på 70 & 80 tallet inntil de nyere raskere flyene kom.
Det var jo bl.a mange av dem i USA som fløy for diverse commuterselskaper. I tillegg var de jo ganske spesielle da mht designet da mye av flymaskinen "fløt" pga den brede spesielle kroppen og vingene da igjen ble små og smale... Shorts 360'en, den siste, synes jeg faktisk fortsatt er lekker jeg...
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Benair hadde en plan om selv å fly Shortsene har jeg hørt, men de har ingen teknikere, ingen piloter og ingen organisasjon for å drive de flyene. Så nå taper dem bare penger på dem og derfor forsøker de å få dem solgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noen fra FBU | LN-MOW | Bilder & foto | 19 | 03-04-2015 20:34 |
Dagens motiver (Gamle kjenninger) | Lennart | Bilder & foto | 16 | 29-10-2007 22:07 |
Mimresidene fra FBU | LN-FHU | Flyforum | 6 | 11-03-2007 19:40 |
Flere bilder fra gode gamle FBU | Fellowship | Flyhistorisk forum | 3 | 16-05-2006 17:35 |
Bilder fra FBU | VC-10 | Flyforum | 20 | 17-10-2005 14:19 |