Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 27-04-2013, 00:51   #1
96adrian
ScanFlyer Blue

96adrian's Avatar

OBB 19 FlyNonstop - første dag (25.04) KRS-LCY

Hei!
Da er det klart for min første trip report her på forumet! Og hva passer vel bedre enn å gjøre debut med en reise med FlyNonstop. Dette er fra den første dagen med operasjoner for FlyNonstop: Flight J7210 KRS-LCY PH-FNS ERJ-190.
Det hele begynte egentlig den 16. oktober. Jeg var på vei til skolen da jeg hørte på radioen at nye ruter skulle lanseres fra KRS. Min første tanke var Ryanair, så jeg hadde ingen anelse om at et helt nytt selskap var på gang. Så gleden over å høre det var ganske stor! Jeg ringte pappa som skulle prøve å få bestilt tur til London på første dagen med flyvninger. Men på grunn av stor pågang på sidene var vi ikke sikre på om bestillingen hadde kommet igjennom. Senere på dagen fikk vi telefon fra FlyNonstop om at bestillingen var kommet igjennom og at vi hadde gjort den første bookingen med selskapet
Så var dagen kommet. Datoen var 25. april og klokken var 18 når vi satte kursen mot KRS. Flyet fra Nice var en time forsinket, så vi hadde god tid. Når vi kom til KRS hadde FlyNonstop-logoen kommet opp på skjermene i check in-skranken, men dessverre ikke på boardingkortene (ennå forhåpentligvis…):

Boardingen var litt forsinket pga noen problemer med kommunikasjon mellom SGS og FlyNonstop-flyet. Ca. 1915 var det boarding og jeg var nesten først om bord

God benplass:

Boardingpass (med SAS-logo ) og safety on board-kortet, som jeg synes så veldig bra ut Det var litt surr med setene om bord: noen hadde fått tildelt samme sete. Jeg havnet til slutt på sete 7A. Det var nesten helt fult (over 90%).

Med alle om bord (inkludert Espen Hennig-Olsen på rad 1) fikk vi beskjed om at flytiden var ca. 1 time og 40 min og at det var mulighet for litt turbulens på veien. Vi gikk igjennom sikkerhetsrutinene og det vanlige…
Så var det klart for take off. Ikke det beste været…:

Avgang fra 22, utsikt over Hånes (for de som er kjent):

Etter avgang ble det servert champagne. Siden jeg er 16 og liker å følge lovene, måtte jeg låne pappas for å ta dette bildet Vi fikk også utdelt en iPad hver:

På iPad'en var det følgende: Informasjon om hver destinasjon, kabal, meny, musikk, filmer, aviser mm. Man kunne også bruke kameraet på iPad'en, så det kommer til å bli interessant å se igjennom galleriet etter noen uker…
Her er et bilde av menyen:

Ble etter hvert klar over at man ikke kommer til å få noe mat om bord, man må kjøpe alt… (vi betalte over 9000, så det hadde jeg forventet). Men siden det var første dag (antar jeg), fikk vi alt gratis Vi fikk en liten bit fra fire forskjellige retter. Fra bunn til topp: Spansk Potettortilla med chorizpølse og manchego; Tortillalefse med snøfrisk, røkt laks og salat; Foccacia-Sandwich med parmaskinke, pesto og parmesan; Nicoise-salat med kylling og hjemmelaget vinaigrette.

Maten kom ganske sent under flyvningen, så man måtte forte seg å spise opp. Innflygningen gikk fint, men den ble avsluttet med historiens hardeste touchdown! Landingen var fra vest og vi takset litt forslåtte inn til gate. Ingen bilder fra LCY dessverre fordi det var mørkt, men en ganske kjedelig flyplass etter min mening…

Tid for en konklusjon: Synes dette var en god start for FlyNonstop. Noen nybegynnerfeil, som setevalgene og kommunikasjonen med SGS, men det synes jeg man kan godta i starten. Maten var grei, men jeg som er fan av litt enkel mat synes kanskje det var litt for avansert. Det burde også bli servert noe gratis. iPad'ene var litt hakkete inne på FlyNonstop sine programmer, så der må det gjøres noe. Setene var behagelige, det samme var fargene på interiøret. Selve flyturen gikk fint (bortsett fra landingen), merket ingenting til den turbulensen som ble varslet. Flyvertinnene gjorde også en god jobb. Alt i alt er jeg fornøyd med selskapet, så jeg blir nok å se om bord igjen hos FlyNonstop om ikke så altfor lenge

Setter pris på tilbakemeldinger om det er noe jeg bør forbedre/gjøre annerledes til neste gang.

Last edited by 96adrian; 27-04-2013 at 09:30.
96adrian is offline   Reply With Quote

Posting Rules