![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Samferdselsrådet for Troms Fylke har fått utført en markedsundersøkelse som konkluderer med at det er behov for direkteruter fra Tromsø til Luleå.
Markedet har endret seg fra den tid det ble fløyet slike ruter tidligere. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...ark/1.11001659 Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Var det ikke snakk om at Widerøe skulle starte denne for noen år tilbake?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Barents Airlink fløy ruta ei stund (via Kiruna trur jeg), men stoppa vel i 2008. Trur den ruta var delvis finansiert av det offentlige.
Det er uansett et stadig tilbakevendende tema at kommunikasjonene på kryss av grensene i nord er forferdelig dårlige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Hadde vært supert med noen flyavganger fra Tromsø til nord-Sverige. For min del gjerne til Umeå også, da jeg neste høst kommer pendle mellom de to byene. Hadde det vært deilig å slippe å dra via Oslo og Arlanda. Er det noe nytt i den saken? En liten Dash burde man vel klare å fylle opp på en rundtur et par ganger i uken. Er det ikke partysvensker som arbeider i nord norge også da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Luleå er nok den mest aktuelle destinasjonen fra TOS til Nord-Sverige/Finland. Både politisk og vitenskapelig samarbeid Tromsø-Luleå er nokså vanlig. Dessuten er det som Tobistyle peker på, stadig flere svensker også i Nordnorge. Likevel tviler jeg på at det er grunnlag for ruta uten subsidier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny flyrute på trappene: Tromsø-Luleå-Oulu | Glenn | Flyforum | 41 | 01-08-2015 19:15 |
Malmö Aviation til Luleå | CK | Flyforum | 3 | 31-08-2007 11:58 |
Tromsø - Luleå | wf145 | Flyforum | 2 | 23-02-2005 01:37 |