![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Ønsker litt reisetips til Asia i juni/juli. Hva slags land i Asia er trygge om sommeren slik værmessig? Singapore, Vietnam (rundt Hanoi), Kina, Japan, Sør-Korea. Er dette trygge land værmessig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her har nok forumets medlemsmasse en ganske god samlet erfaring. Mine erfaringer:
Singapore: Jeg har alltid opplevd det samme værmønsteret, og jeg har vært der til nesten alle årets tider: 27 grader, sol, med ettermiddagsbyger. Japan: Et langt land med ulike værtyper. Mye nedbør i Tokyo-regionen i juli/august. Kina: Også et stort land. Beijing i juni kan ha ganske "bra" vær, men sola ser du stort sett ikke, for den er gjemt bak et tykt lag av smog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I Beijing blir det visstnok glovarmt om sommeren. Størstedelen av nedbøren kommer vel også da. Har ikke vært der selv på den tiden, så om det regner ofte eller om det er snakk om mer sporadiske byger vet jeg ikke. Smog stenger ikke nødvendigvis sola ute. Jeg klarte å opparbeide en dyp rosa farge sist jeg var der. Pakk solkrem
![]() Innlandsområdet rundt Xi'an, Chengdu og Chongqing er kjent som steikepanna. Varmt der om sommeren med andre ord. Er det ikke regntid i Thailand, Vietnam etc. mye av sommeren? Singapore ligger forøvrig nesten på ekvator og har samme klima hele året som Fly med oss nevner. Syns likevel 33 grader i Bangkok (utenom regntid) er mer behagelig enn 28 i luftfuktigheten i Singapore. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Bali har svært bra klima i Juni/Juli. Minimalt regn og behagelige temperaturer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stort sett opplevd bra vær i juni, juli og august i Japan, Kina, Thailand, Indonesia, Singapore og Malaysia. En og annen formiddag eller ettermiddag med regn, men det tåler man. Det verste var varmen i Kina, som var med på å ødelegge den ferien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kambodsja og Vietnam (sør) er veldig varmt på sommeren, har ikke opplevd langvarig regnvær der, men det kommer gjerne et kraftig skyll på ettermiddag/kveld.
Været er stort sett fint på dagtid så jeg reiser gjerne dit igjen på sommeren. Sør-øst Asia er toppers! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var i Tokyo i midten av august for noen år siden. Fryktet at det ville bli uutholdelig varmt, men det var ikke mer enn 25 grader og overskyet, så overlevde fint. Har dog hørt at det kan bli MYE varmere, tror vi var heldige. Vurderte å være med mannen til Chongqing og Singapore i juli, men stod over pga. varmen. Tror også jeg står over Beijing i august... Nå skal det sies at jeg tåler dårlig kombinasjonen varme og høy luftfuktighet... Får bli Kina til høsten i stedet for... trur eg...
![]() Xxx |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Mener du det med Thailand altså? Jeg får hele tiden mail om at Four Seasons i Chiang Rai har "Green Season special offer" i Juli. Det tyder jo ikke på knallvær.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Thailand har da strengt talt regnsesong på sommeren, dog er det behagelige temperaturer.
Kommer du fra Bergen vil du nok føle deg hjemme ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Front section flyer
|
![]()
Nja , kommer litt ann på hvor du er der nede. I juli i fjor så regna det nesten ikke, og det regnet som kom var jo bare ei skur som går fort over.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Thailand fra Bangkok og ned til Koh Chang har lite regn hele året. På sommeren kan det komme en skur men det går fort over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Regna en god del på kveldene/nettene på Koh Samui i juni/juli i fjor. Skal nedover igjen på 17. mai i år, så da får vi se hvordan været blir
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Min lille erfaring fra Asia tilsier at Beijing, Seoul og Tokyo alle sammen var ganske varmt om sommeren. Beijing er verst og bør unngås pga foruenset luft som dreper sammen med varmen. Tokyo var mest behagelig i så måte. Da jeg var i Seoul fikk jeg nå oppleve restene av en tyfon som gjorde at det kom mye regn da jeg var der. Det skal i prinsippet være relativt trygge destinasjoner værmessig om sommeren, men jeg fikk nå noen heftige tordenbyger i Beijing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trip Report sommeren 2016 Sør-Øst Asia | staale | TripReports | 37 | 27-08-2016 12:24 |
Askeproblemer i Asia sommeren 2015. Trenger hjelp/reisetips! | RIBRO | Reiseforum | 12 | 06-08-2015 14:59 |
Vær i Asia | MisterOlsen | Reiseforum | 3 | 17-02-2014 10:49 |
AA - trygt å bestille? | Trety | Reiseforum | 7 | 21-01-2013 22:27 |
Trygt å booke SAS? | CFN_001 | Småprat | 28 | 12-11-2012 11:36 |