![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Heisann globetrottere. Siden jeg er født og oppvokst i Oslo har jeg ikke så greie på hoteller i Oslo, har ikke hatt behov for overnatting på hotell akkurat. En flyspotter fra Shanghai kommer til Oslo neste weekend og ønsker et greit og billig hotellrom i nærheten av Oslo S. Er det noen som kan hjelpe til litt her?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
https://www.nordicchoicehotels.no/Co...30613,20130614
Comfort Express, bestiller man 1 uke før koster det 532 pr natt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Anker Hotell er helt greit. 10 minutter å gå, betalte kr. 600,- pr. natt med frokost inkludert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flysitter
|
![]()
Thon Astoria har også rom til 650 kr med frokost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
<OT>
Det heter Sentralstasjonen. Vi har ingen sentralbane i Oslo og vi sier ikke banestasjon. </OT>
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Eller som jeg sier oslo s enkelt å greit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Oslo Sentralbanestasjon er så vanlig i dagligtale at det må man akseptere. Offisielt heter stasjonen Oslo S. Sentralbanestasjon kommer fra det gamle navnet Oslo Østbanestasjon (Oslo Ø). Bygningen heter Oslo Sentralstasjon og det er det navnet er avledet fra. Med andre ord, Oslo S er ikke en forkortelse - men S er avledet fra Sentralstasjon.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Uansett, Thoan har også noen hoteller i dannet gangavstand fra (jern)bane-stasjonen.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Oslo plaza er jo fint, spesielt hvis du kjenner noen som jobber i radisson/carlson
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Av ukjent grunn hadde NRK det i en årrekke som uttrykt politikk å bruke feil navn på Oslo S, det er en av grunnene til at feilen har satt seg. Beklager avsporingen. (Pun intended) On topic: Får Comfort hotell Xpress til 476,- fra neste lørdag. Men fra lavpriskalenderen må man bestille minst enuke frem i tid. https://www.nordicchoicehotels.no/Co...vpriskalender/ Thon Astoria får jeg til 595 natta for neste helg. http://www.thonhotels.no/booking/pri...8&month=2013-4
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Thon har jo mange budget hotels rett i nærheten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Clarion Royal Christiania til 880 og Comfort Børsparken med noe mer dunkel beliggenhet til 680.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Takker for svar så langt folkens. Svarene videresendes Mr Kinamann. Håper han finner noe passende i nærheten av alle "togskinnene".
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hotell med familierom eller suiter nær JFK eller LGA | BårdK | Reiseforum | 1 | 16-01-2012 19:14 |
Billig hotell i stockholm | mckvakk | Reiseforum | 7 | 15-07-2011 14:01 |
Billig Heathrow hotell med shuttle eller gangavstant | T.A.K | Reiseforum | 1 | 26-12-2010 03:17 |
Hotell nær London city flyplass (LCY)? | Chriscross | Reiseforum | 5 | 10-02-2010 21:36 |
Billig hotell i Bergen | Roxman | Reiseforum | 7 | 29-05-2009 15:53 |