![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser ut til at han har det bra om bord..
Quote:
Richard Quest is CNN's foremost international business correspondent and presenter of Quest Means Business. This weekend he is flying on low cost airlines around Europe. Tweet him what you want to know and watch Quest Means Business Monday at 1800 GMT on CNN International to hear what he found. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Leg room'en på Wizz så skremmende ut. Er det standard? Har hørt at det er trangt, men det så vel ukomfortabelt ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Men er du lenger kan det jo fort bli værre, selv sliter jeg med bredden ![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har karen røyka noe rart igjen?
Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Med de nye tynne setene så er de vel bedre enn mange andre lavspris(-kost)selskaper? (Som er det han er ute å tester nå)
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Originally Posted by Bizflyer
Er det noe DY ikke har så er det vel akkurat det? Jeg skjønner ikke hva du prater om? Kom i går hjem med DY fra Berlin. Utmerket plass, ikke noe å si på plassen. Pluss god sevice, med textmeldinger og god informasjon. Så du må være veldig kravstor?Eller er DY du ikke liker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sitter mye heller langt bak i en DY B737 enn en SK, for bak i blåhalene er det trangt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Jeg har reist med DY flere ganger jeg.
Nå skryter jeg heller ikke av seteavstanden til SAS for den er altfor dårlig den også. Men nå var ikke det som var temaet. Mitt poeng er at når man er over 190 cm høy, så er turistklasse på 90% av selskapene for dårlig til at jeg skal sitte behagelig. Nå er vel ikke RQ spesielt lav han heller, men "Generous legroom" var vel ikke noe ord jeg ville brukt på seteavstand på noen av de herværende flyselskaper. At noen andre mener at seteavstanden er ok, skyldes vel at dere andre er noe lavere enn normalen? Men man står jo fritt til å mene hva man vil, og det gjør altså jeg her. Nå har jeg heller ikke prøvd de nye setene hos DY. Men på den gamle typen reagerer jeg også på at de er relativt lave sammenlignet med andre selskaper. Skulle flyet bråbremse ville ikke jeg hatt noe nakkestøtte og faren for whiplash ville være overhengende. Men dette har kanskje blitt bedre med den nye typen seter? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lurker
|
![]()
Nå er jeg over 1.90, og har testet de nye og de gamle. Jeg skjønner at Quest - lavprismessig sett, sier det er generøst med beinplass i DY sine 738, da jeg selv ikke må sitte på skrå i de. Har flydd 5-6 ganger og aldri hatt problemer sånn sett.
Det har jeg derimot i DY sine gamle, samt SAS sine 736 som kan være utfordrende. ![]() Flott reklame for DY forøvrig. Last edited by Bacardi; 07-04-2013 at 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
DYs seteavstand er utmerket for meg (183), og putene har bedre stopping på puten enn eksempelvis Lufthansa.
Nuvel - programmet sendes altså i kveld kl 2000 på CNN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er da vel ingen merkbar forskjell i pitch på europeisk økonomiklasse selskapene i mellom.
Det som varierer er vel gjerne tykkelsen på setet som kan gi litt bedre faktisk benplass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ladies and gentlemen; here is Richard Quest and, thus, here are noise-cancelling headsets by Bose for everyone. Enjoy.
Til topic: Det er faktisk riktig at DY har kurant plass mellom setene. Skjønt, at andre selskaper er verre betyr ikke nødvendigvis at DY er flotte greier. Flyr mer med DY enn jeg strengt tatt ønsker, dersom overall produkt skulle avgjøre. Men sitter jo sjelden vondt (betaler stadig for 1A). Andre sider ved DY smerter mye mer. Last edited by Altitude; 08-04-2013 at 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og når sant skal sies.
Når man kun tenker på dette utvalget av lavkostselskaper som CNN her har benyttet så vil jeg jo påstå at Norwegian er det absolutt triveligste og greieste å forholde seg til fra et passasjerperspektiv. Jeg kan ikke uttale meg om Vueling, men jeg har prøvd de andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy TRD-TOS-TRD nå i helgen som var, med Norwegian.
Opp satt jeg i 1A, og der var det iallefall ikke noe å si på benplssen! ![]() På tur ned igjen satt jeg i 6F, og hadde fantastisk god benplass der og.. Men må kanskje legge til at jeg ikke måler mer enn 176 cm. Noen som vet om DY har samme pitch i hele flyet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Og ikke minst så er dette et spørsmål: Har de samme pitch i alle flyene?
Med DY har jeg hatt noen turer som har vært helt forferdelige plassmessig, mens andre ganger har jeg oppfattet plassen som ganske bra. Jeg har inntrykk av at det er de nyeste flyene til DY som er trangest, men dette kan jeg ikke dokumentere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
DET ER SOM OM HAN SNAKKER SÅNN HELE TIDEN!!!
Ellers er han en hyggelig fyr og jeg ser ofte på programmene hans ![]()
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
DY skrøyt jo tidligere av at de "bare" stappet inn 186 seter i flyene for å gi bedre beinplass. Stadig noen eldre maskiner som fortsatt har 189 though. Uansett er det som regel greit å få rasket til seg sete på nødutgang, i hvertfall om man reiser alene (men å ha hele 29ABC for seg selv kan være vel så deilig
![]() Reiste med LN-DYZ for et par dager siden. Syns setene hadde en ting til felles med RRF som tok meg andre veien: altfor kort sittepute! ![]() Litt tilbake til tema: dette har vel gått på TV nå (evt. går i dette øyeblikk). Er det mulig å se online på noen måte? Last edited by Mjolnir; 08-04-2013 at 20:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CNN's Richard Quest på OSL | Cecilie | Småprat | 8 | 14-02-2013 20:05 |
Richard Quest ikke helt happy med Swiss | storg | Flyforum | 3 | 18-07-2007 00:48 |
Richard Quest på besøk hos Continental | Someone | Flyforum | 2 | 18-04-2007 22:31 |
Registrerings-quest | Blubird | Flyforum | 2 | 01-02-2005 21:57 |