![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS Braathens endrer prefiks fra starten av sommerprogrammet. Det blir en kombinasjon av BU og SK i ulike systemer. Ved bestilling av reiser på internett vil kunder f. eks se SK850(BU) på en flight operert av SAS Braathens.
SAS Braathens AOC vil fra og med sommerprogrammet – 27. mars benytte seg av BU som sitt operative prefiks. Fra samme tid vil SAS Braathens gå over til å benytte seg av delt Airline Designator Prefiks i alle kommersielle sammenhenger. Ved den endring som nå innføres videreføres og fullføres SAS Braathens operasjon på eget AOC mens den kommersielle relasjonen som er knyttet til prefikset SK videreføres. Rent visuelt medfører omleggingen at man i et Amadeus Display vil se dagens flight nummer SK850/01APROSLARN uttrykt slik i stedet; BU*SK850/01APROSLARN På SASBraathens internett salgsdialoger vil det også framkomme at det er SAS Braathens som opererer. Her i form av SK850(BU) og hvor man kan se at det er SAS Braathens AOC som opererer flygningen.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hva i all verden er poenget med dette...? Første trinn i å skille SAS Braathens ut som eget selskap...? Det er forsåvidt greit nok at SAS internt kanskje har et behov for å skille mellom flighter som opereres av SAS BU AOC og SK AOC, men at jeg/vi som kunder har behov for å vite dette skjønner ikke jeg. SAS Braathens eller SAS er samme sak for meg og kanskje vanvittig mange andre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis man søker i Amadeus nå så står det f.eks. Scandinavian Airlines SK367 OP (og da operated by SAS Braathens) på samtlige SAS Braathens-flygninger, ihvertfall såvidt jeg kan se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superflyer
|
![]()
Samma tenkte jeg, da jeg leste dette.
Eller rettere sagt sa jeg høyt ; HÆ !!!!! Skjønner ikke poenget med dette jeg heller, for internt bruk kan det kanskje være nyttig, men vanlig dødelige, les, passasjerer, har vel liten nytte av dette. Eller ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
I guder! at bruge ressourcer på det! skal vi nu også til at have specielle designators på SAS-SE og SSA-DK og SAS-IC??? Sig mig at dette er en tidlig 1.aprils spøg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Tåpelig hele greia |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Håpløst...men ikke overraskende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var da po***rs så interessant.....
![]() Når ble det slutt på den tiden det holdt i massevis å vite hvor man reiste fra og hvor man skulle når man bestilte sin flyreise....?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kanskje det er noen som absolutt MÅ beholde SK prefiks og gjøre alt MYE vanskeligere enn hva det trenger å være.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fjern "Braathens" navnet, bytt til SAS slik det er i de andre landene, eller bytt navn til SAS Norway
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Grunnen til at man legger inn BU*SKxxx er rent juridisk, kundene har rett på å vite hvilket flyselskap som skal fly de.
Siden SAS gruppen har vedtatt at man i Norge skal fly på eget AOC, må det bli slikt. SAS Braathens within and to/from Norway with shared prefix from 27MAR06 Effective27MAR06 SAS Braathens will use a shared Airline prefix BU*SK in all GDS'. Due to SAS Braathens registration in Norway with its own AOC (Air Operator Certificate) this shared prefix is mandatory, but has no other impact than these changes on the displays in the GDS'. Tickets will still show the SK prefix only and no schedule changes will take place. Itineraries will show that flights are operated by SAS Braathens. Published 24MAR06 www.sassalesinfo.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
BU i den formen vi kjenner avgikk ved døden den dagen kontrakten med Sas ble signert! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Håper de tar til vettet og fjerner det igjen. SK kan Aldri bli BU!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS starter Oslo-Moskva fra 27. mars | MD90 | Flyforum | 56 | 09-11-2013 01:03 |
SAS Credits på hotellovernattinger fra 1 Mars | Fnate | Reiseforum | 1 | 27-04-2012 12:25 |
Nytt oppgraderings produkt fra SAS fra 23 mars? | SudCaravelle | Reiseforum | 21 | 29-03-2010 15:55 |
SAS stjeler 700 mill fra SAS Braathens | LN-MOW | Flyforum | 4 | 28-08-2006 08:33 |
Nytt kundemagasin hos SAS Braathens (på tide..) | morr | Flyforum | 6 | 20-11-2004 00:58 |